Είναι η σημαντικότερη γυναίκα στον ανδροκρατούμενο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού και έγραψε τη δική της ιστορία στο θρυλικό Group B. Ώρα να θυμηθούμε την απίστευτη Michele Mouton, τη στιγμή που πλησίασε όσο καμία άλλη γυναίκα τον παγκόσμιο τίτλο και το ρεκόρ στο Pikes Peak.
Η ημέρα είναι αφιερωμένη στη γυναίκα και από την πλευρά μας δε θα μπορούσαμε να μην αφιερώσουμε μερικές λέξεις στην απίστευτη Michele Mouton, την κυρία που διέπρεψε στις ειδικές διαδρομές και κέρδισε τον σεβασμό των πάντων. Μπορεί να ξεκίνησε την καριέρα της ως συνοδηγός, αλλά δεν άργησε να βρεθεί πίσω από το τιμόνι μίας Alpine A110 και να αρχίσει να χτίζει τον θρύλο που την συνοδεύει μέχρι και σήμερα.
Η λαμπρή πορεία της Michele Mouton ξεκινά πίσω στο 1975, όταν κατάφερε να πετύχει την πρώτη της μεγάλη διάκριση στις 24ώρες του Le Mans. Στο πλευρό της βρίσκονταν άλλες δύο γυναίκες, Christine Dacremont και την Marianne Hoepfner, οι οποίες συνέβαλαν τα μέγιστα ώστε να έρθει η μεγάλη διάκριση στην κατηγορία των δίλιτρων με ένα Moynet LM 75. Η πορεία της συνεχίστηκε στις ειδικές διαδρομές όλου του κόσμου, πίσω από το τιμόνι την αγαπημένης της Alpine και το πρώτο εργοστασιακό συμβόλαιο δεν άργησε να εμφανιστεί. Η Fiat ήταν αυτή που την «ανακάλυψε» πρώτη εν έτει 1977 και από τότε η Michele Mouton «μετακόμισε» από το μπάκετ της Alpine σε αυτό της 131 Abarth. Το αστέρι της άρχισε να λάμπει με το καλημέρα και η Mouton τερμάτισε στη δεύτερη θέση του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, πίσω από τον Bernard Darniche, που οδηγούσε μία Lancia Stratos.
Το ενδιαφέρον της Audi δεν άργησε να εκδηλωθεί, με την Mouton να εγκαταλείπει άρον άρον την Fiat και να περνά στο «στρατόπεδο» της Audi Sport. Από εκεί και πέρα ξεκινά η απίστευτη πορεία πίσω από το τιμόνι του πρώτου τετρακίνητου Audi Quattro. Η γαλλίδα κατάφερε να σταθεί επάξια δίπλα στο πλευρό του Hannu Mikkola, ο οποίος έφυγε από τη ζωή πριν από μερικές ημέρες. Μάλιστα, κατάφερε να πετύχει και την πρώτη της νίκη στο Ράλι Σαν Ρεμό, ενώ το τέλος της αγωνιστική χρονιάς στο Group B την βρήκε στην 8η θέση. Η επόμενη αγωνιστική χρονιά συνεχίστηκε με το δίδυμο Mouton-Mikkola και η Audi κατέκτησε το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Ωστόσο, η Γαλλίδα δεν κατάφερε να κατακτήσει την πρώτη θέση στους οδηγούς και ο λόγος ονομαζόταν Walter Rohrl, ο οποίος πίσω από το τιμόνι της Ascona κατάφερε να πάρει τον παγκόσμιο τίτλο μέσα από τα χέρια της Γαλλίδα. Έτσι, η Michele Moutonβρέθηκε στη δεύτερη θέση, 12 πόντους μακριά από την πρωτιά, παρόλο που πέτυχε περισσότερες νίκες από τον μεγάλο της αντίπαλο.
Την επόμενη χρονιά, εν έτει 1983, η Audi αποδυναμώθηκε κυρίως λόγω της απειλής από τη Lancia, εταιρεία στην οποία μεταφέρθηκε ο Walter Rohrl. Κάπως έτσι, η χρονιά 1982 αποτέλεσε την πρώτη και τελευταία φορά που μία γυναίκα πλησίασε τόσο πολύ στην κατάκτηση ενός παγκόσμιου τίτλου. Μπορεί η δραστηριότητά της στο Group B να ελαττώθηκε σημαντικά, αλλά σε καμία περίπτωση η Michele Mouton δεν κρέμασε τα γάντια της. Ίσα ίσα που το 1986 δόθηκε το «κύκνειο άσμα» από την τεράστια Γαλλίδα μιας και στην ανάβαση του Pikes Peak πήρε τη νίκη και έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ πίσω από το τιμόνι ενός Audi Quattro S1.
Το τέλος του θρυλικού Group B ήταν αναπόφευκτο έπειτα από τον θάνατο του Henri Toivonen και σε εκείνο το σημείο χρονολογικά ήρθε και το τέλος της Γαλλίδας από τις ειδικές διαδρομές. Ας θυμηθούμε στιγμές από την πορεία της μέσα από το όμορφο video που ακολουθεί!