Δείτε μερικά μοντέλα που κατάφεραν να σώσουν από βέβαιη χρεοκοπία μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Αυτοκίνητα που όχι μόνο έγραψαν ιστορία, αλλά έδωσαν ζωή εκ νέου σε τεράστιους ομίλους.
autoagora Team
Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίας έφτασαν στα πρόθυρα χρεοκοπίας και μόνο ένα θαύμα θα τις έσωζε. Ένα θαύμα σε 4 ρόδες, που ήρθε και τους προσέφερε, κέρδος, μέλλον και δόξα.
Mercedes – Benz 300SL
Μετά από την ήττα της Γερμανίας στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, η Mercedes βρισκόταν σε αχαρτογράφητα νερά με κατεστραμμένα εργοστάσια και μηδενικό κεφάλαιο, με την εταιρία να βαδίζει προς την καταστροφή. Τότε, ο υπεύθυνος μηχανικός Rudolf Uhlenhaut είπε ναι στο ρίσκο και δημιούργησε το 1952 τη μοναδικής ομορφιάς και απόδοσης W194 με στόχο να αγωνιστεί στο πρωτάθλημα. Με 3λιτρη μηχανή, το συγκεκριμένο μοντέλο έφερε δεκάδες νίκες στην ομάδα, και ο τότε μεγαλύτερος εισαγωγέας των Η.Π.Α Max Hoffman είδε τις προοπτικές και πρότεινε μία έκδοση για ευρεία χρήση και όχι αγωνιστική. Έτσι ήρθε στη ζωή η Mercedes W198300SL, η οποία έφτασε τα 3.258 μοντέλα και ουσιαστικά έσωσε οικονομικά την εταιρία.
Prosche Boxster
Ανάμεσα στις σελίδες της ιστορίας, η Porsche είχε πολλά σκαμπανεβάσματα, με μεγαλύτερο αυτό στις αρχές του 90, όπου η κλασική 911 δεν έφερνε αρκετό κέρδος στα ταμεία. Ο λόγος για τις χαμηλές πωλήσεις, ήταν το υπερβολικά ασύμφορο για τον αγοραστή service του μοντέλου και οι υπεύθυνοι ήταν αντιμέτωποι με μία πρωτόγνωρη κρίση. Ακόμα πιο πίσω, τη δεκαετία του 80, οι 924 και 944 έσωσαν ξανά την εταιρία, και τώρα ήταν η σειρά της Boxster να βγει μπροστά και να φέρει πελάτες. Η 986 Boxster παρόλο που έφερνε την ίδια μηχανική γκάμα με την 911, είχε διαφοροποιηθεί στα σημεία, κόστιζε λιγότερο και απευθυνόταν σε μεγαλύτερο κοινό. Το στοίχημα κερδήθηκε και έδωσε στην εταιρία κίνητρο να προχωρήσει και στη παραγωγή νέων μοντέλων όπως η Cayman και η Cayenne. Τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σταθερά σε κερδοφόρα μονοπάτια.
Peugeot 205
To 1975 η Peugeot εξαγόρασε την Citroen δημιουργώντας το PSA Group, έναν τιτάνα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Και ενώ η Citroen έφερνε συνεχώς κέρδη με τα μοντέλα της, η Peugeot έδειχνε να ζημιώνει το ταμείο και έψαχνε άμεσα μία λύση. Έτσι, το 1983 η γαλλική φίρμα λανσάρει το 205. Ένα μικρό μοντέλο ως 3θυρο και 5θυρο, σε πολύ καλή τιμή, το οποίο μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα έγινε best seller. Η ζήτηση του έκανε την εταιρία να δημιουργήσει και πιο εξελιγμένες εκδόσεις όπως το 205 T16 το οποίο είχε μέχρι και GTi έκδοση με 1.900άρη κινητήρα.
Lamborghini Gallardo
Τί κοινό μπορεί να έχει η Crysler με την Lamborghini; Η τελευταία ανήκε στην πρώτη από το 1987 μέχρι και το 1994, όταν και την αγόρασε η V Power Corporation της Μαλαισίας. Εκείνη την περίοδο τα νούμερα πωλήσεων της Lamborghini ήταν καταστροφικά καθώς βασιζόταν στα όχι και τόσο πετυχημένα Diablo και Murcielago. Η κατρακύλα της σταμάτησε όταν ήρθε στα χέρια των Γερμανών και πιο συγκεκριμένα της Audi, όταν και δημιουργήθηκε η Gallardo με τον V10 κινητήρα το 2003. Με 14.022 πωλήσεις στα 10 χρόνια παρουσίας της είναι το απόλυτο best seller μοντέλο της εταιρίας.
VW Golf MK1
Ακόμα και ο κολοσσός που ακούει στο όνομα VW, βρέθηκε κάποτε στα όρια της χρεωκοπίας. Για πολλά χρόνια στην παραγωγή είχε το γνωστό σκαθάρι το οποίο ήταν η βάση για την δημιουργία και άλλων μοντέλων όπως τα T1, T2, όμως στα τέλη του 60, όλα έδειχναν ότι άμα δεν ερχόταν η αλλαγή, τα έσοδα θα μηδενίζονταν. Έτσι, το 70, η εταιρία έφτιαξε ένα ολοκαίνουργιο concept, το γνωστό Golf MK1. Έχοντας αποτινάξει τον μανδύα πως η συγκεκριμένη εταιρία μπορούσε να παράγει μόνο το Beetle, έκανε το μπαμ και κυριολεκτικά σώθηκε από αυτή της την επιλογή.
Ford Taurus
Οι αρχές της δεκαετίας του 80, ήταν μία δύσκολη εποχή για τους κατασκευαστές της Αμερικής, καθώς πολλές ξένες εταιρίες είχαν αποκτήσει μεγάλο μερίδιο στην αγορά, την ώρα που η τιμή των καυσίμων ανέβαινε και ο κόσμος αγόραζε όλο και λιγότερο. Έτσι, η Ford, μετά από 5 χρόνια σχεδιασμού, έφερε το 1985 στη ζωή το Ford Taurus. Ένα μεσαίου μεγέθους σεντάν, προσθιοκίνητο με πληθώρα κινητήρων. Με premium αύρα, κέρδισε το κοινό και έσωσε την εταιρία.