autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
2 φωτογραφίες »

Νέα μάστιγα: Οι χάκερ «επιτίθενται» στα αυτοκίνητα!

21/10/2020

Η τεχνολογία και το internet είναι πλέον αναπόσπαστος εξοπλισμός σε ένα αυτοκίνητο, όμως λειτουργούν ως δίκοπο μαχαίρι. Πώς κινδυνεύουμε από τους χάκερ;

autoagora Team

Είναι η αρνητική μόδα της εποχής. Μέχρι πρότινος, γνωρίζαμε για τους χάκερ που «επιτίθενται» σε ιδιωτικούς υπολογιστές, ιστοσελίδες, ακόμα και κυβερνητικά sites! Πλέον, στόχος έχουν γίνει και τα αυτοκίνητα της σύγχρονης εποχής.
 
Για την ακρίβεια, οι χάκερ έβαλαν... στο μάτι το λογισμικό ενός αυτοκινήτου. Τα συνδεδεμένα οχήματα συγκεντρώνουν τεράστια ποσότητα ψηφιακών δεδομένων που χρειάζονται κατασκευαστικές, συνεργεία, ασφαλιστικές εταιρείες και τα τμήματα έρευνας ατυχημάτων στους δρόμους. Οι παραπάνω πληροφορίες είναι η «λεία» στην οποία επιδιώκουν να έχουν πρόσβαση οι χάκερ.
 
Η έννοια της ψηφιοποίησης αποτελεί τα τελευταία χρόνια αναπόσπαστο κομμάτι στον τομέα της αυτοκίνησης. Μπορεί να ειπωθεί ότι τα αυτοκίνητα λειτουργούν κατά κάποιο τρόπο ως μεταφερόμενοι υπολογιστές. Η διαρκώς αυξανόμενη συνδεσιμότητα στο αυτοκίνητο συνοδεύεται από αρκετά πλεονεκτήματα, την ίδια στιγμή δ,ε φέρνει σημαντικές προκλήσεις για τους κατασκευαστές, τους επιστήμονες στον χώρο των τεσσάρων τροχών αλλά και τους ίδιους τους οδηγούς. Ουσιαστικά, το σύγχρονο αυτοκίνητο είναι δυσλειτουργικό χωρίς το internet και την ψηφιακή μεταφορά δεδομένων όταν πλέον τα πάντα κινούνται γύρω από ένα λογισμικό. Από τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχει, ως την συντήρηση και τις επισκευές που γίνονται αξιοποιώντας το συγκεκριμένο λογισμικό.
 
Στους δρόμους της Ευρώπης το 2018 βρίσκονταν περίπου 37 εκατομμύρια αυτοκίνητα απόλυτα ταυτισμένα με την συνδεσιμότητα και οι προβλέψεις θέλουν το 2023 ο αριθμός αυτός να εκτοξευτεί μιας και τριπλασιάζεται στα 110 εκατομμύρια! Ενώ η σύγχρονη τεχνολογία αναβαθμίζεται και προσφέρει μεγαλύτερη αίσθηση και ουσία οδηγικής ασφάλειας, οι κίνδυνοι υποκλοπής πολύτιμων προσωπικών δεδομένων από χάκερ και «εγκληματίες» του κυβερνοχώρου αντίστοιχα σημειώνουν έντονη αύξηση.


 
Όπως τονίστηκε παραπάνω, τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα παρέχουν απαραίτητες πληροφορίες για κάθε επαγγελματία που έχει ως πεδίο δραστηριότητάς του το αυτοκίνητο. Χαρακτηριστική περίπτωση οι ασφαλιστικές εταιρείες, που για να αντιληφθούν τις συνθήκες τέλεσης ενός τροχαίου χρειάζονται τις ψηφιακά αποθηκευμένες στο αυτοκίνητο πληροφορίες. Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με δίκοπο μαχαίρι. Όσο περισσότερες λεπτομέρειες και δεδομένα είναι προς διάθεση, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες κακόβουλος τρίτος να έχει πρόσβαση σε αυτές για προσωπικό του συμφέρον.
 
Στο σημείο αυτό χρήσιμη είναι η πρόληψη. Ο κίνδυνος πιθανής κλοπής είναι κάτι παραπάνω από ορατός, επομένως, για να περιορίσουμε στον μέγιστο δυνατό βαθμό την ενδεχόμενη ζημία μας, θα ήταν προτιμότερο να επεκτείνουμε την ασφάλειά μας στο να αποζημιώνει σε περιπτώσεις όπως αυτές που αναφέρθηκαν. Κατά κανόνα, ατυχήματα και παραλείψεις που σχετίζονται με το λογισμικό ενός αυτοκινήτου καλύπτονται σε μεγάλο ή πλήρη βαθμό από τις ασφαλιστικές εταιρείες. Στις περισσότερες χώρες, με χαρακτηριστική περίπτωση την Γερμανία, κλοπές που διενεργήθηκαν από χάκερ έχουν ήδη μερική ασφάλιση.
 
Αντιθέτως, διαφέρει το πρίσμα ασφάλειες σε πιθανές δυσλειτουργίες του αυτοκινήτου μετά από «επίθεση» χάκερ στο λογισμικό. Ανάλογα με την εταιρεία που θα επιλέξουμε ενδέχεται τέτοιου είδους ζημιές να εντάσσονται στο γενικότερο πλαίσιο ζημιών από βανδαλισμούς που αποτελεί σταθερό όρο σε ένα ασφάλιστρο.
 
Σε κάθε περίπτωση, εισάγοντας την τεχνολογία στο αυτοκίνητο λαμβάνουμε την θετική της επίδραση από εξωτερικούς κινδύνους και το αναβαθμισμένο infotainment system, παράλληλα ωστόσο ανοίγουμε την... πόρτα σε επίδοξους χάκερ, στους οποίους πρέπει να δίνουμε όσο το δυνατόν λιγότερη «τροφή».