Στην κατασκευή ενός νέου βενζινοκινητήρα ως το 2024 προσανατολίζονται Daimler και Geely, με στόχο να εξοπλίσουν τα μελλοντικά Volvo αλλά και τα Mercedes hybrids.
autoagora Team
Οι συνεργασίες μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών μόνο ασυνήθιστο φαινόμενο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Εξάλλου, τέτοιες συμπράξεις είναι και ένας ασφαλής τρόπος για τεχνολογικές εξελίξεις και αναβαθμίσεις, μιας και για να επιτευχθεί ένα καλύτερο αποτέλεσμα χρειάζεται μία σύνθεση απόψεων και ενεργειών.
Μία τέτοια συνεργασία έχουν αναπτύξει τα τελευταία χρόνια Geely και Daimler που προσανατολίζονται στην δημιουργία ενός νέου βενζινοκινητήρα. Ο κινεζικός κολοσσός Geely και ο πρόεδρος της Li Shufu κατέχουν περίπου το 10% του μετοχών του ομίλου Daimler AG από το 2018. Η σύμπραξη Γερμανών και Κινέζων αποφέρει ήδη τους πρώτους καρπούς στο αυτοκίνητο Smart, με το γερμανικό μικρό να αποκτά στο μέλλον πλήρως ηλεκτρική υπόσταση προκειμένου να διεκδικήσει μεγαλύτερο μερίδιο στην αγοραστική και καταναλωτική πίτα.
Όπως τονίστηκε, λοιπόν, Daimler και Geely θέλουν να αναπτύξουν έναν νέο κινητήρα βενζίνης έως το 2024 ο οποίος θα κατασκευαστεί σε εργοστάσια με έδρα την Ευρώπη αλλά και την Κίνα. Εκτός από το λανσάρισμα του νέου μοτέρ στην ασιατική μαζική αγορά, ο προγραμματισμός θέλει τον μελλοντικό κινητήρα να εξοπλίζει τα υβριδικά των επόμενων χρόνων που θα δημιουργήσει η Mercedes. Η Daimler αναλαμβάνει την ανάπτυξη, ενώ η Geely μεταξύ άλλων πραγμάτων, παρέχει φτηνές εγκαταστάσεις παραγωγής στην Κίνα και την δική της αξιακή αλυσίδα (σύστημα από ανεξάρτητες επιχειρησιακές λειτουργίες που βοηθάει στην ανάλυση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων). Εκτός από τη χρήση σε ευρωπαϊκά οχήματα της Mercedes, μελλοντικά μοντέλα Volvo αναμένεται να εξοπλιστούν με τον νέο κινητήρα. Η σουηδική μάρκα, άλλωστε, είναι μέλος της Geely εδώ και αρκετά χρόνια.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Handelsblatt» σχεδιάζονται προς κατασκευή αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες κινητήρες ετησίως. Ωστόσο, η Daimler θέλει να αναλάβει η ίδια το ποσοστό των κινητήρων που θα έρθουν στην Ευρώπη. Σύμφωνα με τον γερμανικό κολοσσό, ο στόχος της συνεργασίας είναι η «βελτίωση της ανταγωνιστικότητας». Με τον τρόπο αυτό, οι Σουηβοί της Στουτγάρδης θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Με τη συνεργασία, ωστόσο, αυξάνεται η πίεση στο εργατικό δυναμικό στη χώρα διότι μία τεράστια επιχειρηματική δραστηριότητα θα πραγματοποιείται σε κινεζικό έδαφος.
Την ίδια στιγμή, τέθηκε σε αμφισβήτηση και η συνεργασία της Daimler με την ευρωπαϊκή συμμαχία των Renault-Nissan. Γνωρίζουμε ότι τα μοντέλα A-Class, μεταξύ άλλων, εφοδιάζονται με κινητήρες Renault, στοιχείο το οποίο δεν αποκλείεται να αλλάξει τα προσεχή χρόνια.
Σε κάθε περίπτωση, οι κινητήρες καύσης δέχονται πιέσεις στον γερμανικό όμιλο. Στις αρχές Οκτωβρίου, η Daimler ανακοίνωσε ότι ήθελε να επικεντρωθεί ακόμη περισσότερο στην ηλεκτρική κινητικότητα σε σύγκριση με την τρέχουσα στόχευσή της. Μαζί με τις νέες παραγωγικές δραστηριότητες στην Ασία, η κατασκευή κινητήρων επί ευρωπαϊκού εδάφους θα πρέπει να αντέξει στις διαρκώς αυξανόμενες προκλήσεις για να επιβιώσει.