Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Nissan Sunny: Ο θρύλος που κατασκευαζόταν στην Ελλάδα
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Nissan Sunny: Ο θρύλος που κατασκευαζόταν στην Ελλάδα

Διαβάστηκε από 5105 αναγνώστες - 29/11/2023

Γνωρίζατε ότι αρκετά αντίτυπα του Nissan Sunny κατασκευάστηκαν στην Ελλάδα; Ας θυμηθούμε το θρυλικό μοντέλο, αλλά και το εργοστάσιο της ΤΕΟΚΑΡ στο Βόλο, μία από τις πιο σύγχρονες τότε μονάδες μέσα στην οποία συναρμολογήθηκαν αμέτρητα Sunny.

Μπορεί η χώρα μας να μην κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά υπήρξε μία εποχή που ονειρευόμαστε να επαναληφθεί. Αυτή τη φορά θα θυμηθούμε το λατρεμένο Nissan Sunny, ένα αυτοκίνητο που γνώρισε μεγάλη αποδοχή στη χώρα μας και σηματοδοτεί την εποχή της ΤΕΟΚΑΡ, εταιρεία της οικογένειας ΘΕΟΧΑΡΑΚΗ που κατείχε την μονάδα κατασκευής αυτοκινήτων στο Βόλο. Ένα από τα αυτοκίνητα που περνούσαν από τη συγκεκριμένη γραμμή παραγωγής ήταν το Sunny και αξίζει να το θυμόμαστε, άλλωστε δεν είναι λίγοι αυτοί «μεγάλωσαν» μέσα σε ένα Sunny, ή που «έγραψαν» αμέτρητα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι αυτού του μοντέλου.
Η ιστορία του Nissan Sunny ξεκίνησε πριν από πολλά χρόνια και, πιο συγκεκριμένα στα μέσα της δεκαετίας του 60. Βέβαια, η περίοδος όπου ξεκινά η κατασκευή επί ελληνικού εδάφους ορίζεται στο 1978, τότε που το Sunny ήταν γνωστό με την κωδική ονομασία N11. Σήμα κατατεθέν του ιαπωνικού μοντέλου ήταν το τετραγωνισμένο σχήμα, με τις έντονες γωνιές και για ορθογώνια φωτιστικά σώματα. Η συγκεκριμένη γενιά ήταν η πρώτη που προσέφερε και μία έκδοση με κινητήρα πετρελαίου, αν και στις περισσότερες περιπτώσεις επιλεγόταν ένα εκ των δύο ατμοσφαιρικών μοτέρ βενζίνης, με χωρητικότητα 1,3 ή 1,5 λτ. και ισχύ της τάξης των 60 και 75 ίππων αντίστοιχα.



Ακολούθησε το Sunny N13 στα μέσα του 80, το οποίο στις περισσότερες χώρες (συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας) λανσαρίστηκε με την ονομασία Cherry. Σε επίπεδο κινητήρων κέρδισε λίγους ίππους, με τον 1,3 λτ. κινητήρα να αποδίδει και πάλι 60 ίππους και τον μεγαλύτερο 1,5 λτ. να φτάνει στους 80 ίππους. Βέβαια, σε αυτή τη γενιά υπήρξε και μία έκδοση με μοτέρ διπλών εκκεντροφόρων που έφτανε στους 92 ίππους. Για το τέλος έμεινε το N14, γενιά που η παραγωγή της ξεκίνησε από τις αρχές της δεκαετίας του 90 και έγινε γνωστή για την ισχυρή έκδοση GTi, όπου η ισχύς εκτοξευόταν στους 150 ίππους από ένα δίλιτρο μοτέρ με δύο εκκεντροφόρους. Ενδεικτικά, τα 0-100 χλμ./ώρα ήταν υπόθεση μόλις 5,8 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα ξεπερνούσε οριακά τα 230 χλμ./ώρα.

Σελ.
2
Λίγα λόγια για το εργοστάσιο της Nissan στο Βόλο
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις