Ντίζελ ή βενζίνη; Εσένα, ποιο σε συμφέρει;

Διαβάστηκε από 1339 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 7/11/2018

Ένα δίλημμα που καλά κρατεί και αντί να αποσαφηνιστεί, γίνεται όλο και πιο περίπλοκο. Πότε συμφέρει η αγορά diesel και πότε η αγορά βενζινοκινητήρα; Ώρα να λυθούν και οι τελευταίες απορίες σου.

 
   
Μέχρι και πριν 3 χρόνια όλοι έψαχναν μανιωδώς αυτοκίνητο πετρελαίου σε όλες τις κατηγορίες. Μία άκρα φρενίτιδα, καθώς η φράση «καίει λιγότερο είναι και φθηνότερο» ακουγόταν σε κάθε συζήτηση. Τα πράγματα όμως φέτος (σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ) έχουν αλλάξει, με την βενζίνη να παίρνει ξανά κεφάλι στις πωλήσεις εντός συνόρων και το πετρέλαιο να περνάει κρίση. Θέλετε το σκάνδαλο dieselgate; Τα αυστηρότερα ευρωπαϊκά πρότυπα εκπομπών ρύπων και η αβεβαιότητα με τις μελλοντικές κυρώσεις; Όλα αυτά μαζί έχουν ρίξει ένα πέπλο πάνω από το diesel, το οποίο έχει όμως και αστερίσκους.
 
Τι χρήση θα του κάνεις, να σου πω τι καύσιμο θέλεις
Τα πράγμα εδώ είναι απλό. Εάν ένας οδηγός κάνει περισσότερα από 15.000 χλμ. τον χρόνο, τότε ναι τον συμφέρει να επιλέξει ένα αυτοκίνητο με ντίζελ. Εφόσον όλα τα νέα μοντέλα πληρούν τις προδιαγραφές και είναι Euro 6 και πάνω, τότε δεν υπάρχει λόγος να ανησυχεί για έκτακτες εξελίξεις.  Η διαφορά στην τιμή αγοράς (οι κινητήρες πετρελαίου είναι πάντα ακριβότεροι από 1.000 μέχρι και 3.000 ευρώ) θα αποσβεστεί από τα λιγότερα γεμίσματα και τα περισσότερα διανυόμενα χιλιόμετρα. Αντιθέτως, εάν κάνει λιγότερο από 15.000 χλμ. τον χρόνο, τότε η βενζίνη είναι ο καλύτερος σύμμαχος.

Ποια τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα βενζίνης και πετρελαίου.

  Βενζίνη Πλεονεκτήματα Μειονεκτήματα
    Μικρότερο συγκριτικά κόστος αγοράς Ακριβότερη τιμή μονάδας λίτρου
    Καλύτερες επιδόσεις για κινητήρες χαμηλού κυβισμού Υψηλότερη κατανάλωση
    Μεγαλύτερο ωφέλιμο φάσμα λειτουργίας σ.α.λ.  
    Δυνατότητα για πιο sport οδήγηση  
       
  Πετρέλαιο Πλεονεκτήματα Μειονεκτήματα
    Μικρότερη κατανάλωση Υψηλότερο κόστος αγοράς
    Φθηνότερη τιμή μονάδας λίτρου Μεγαλύτερο κόστος συντήρησης
    Ανθεκτικότεροι κινητήρες στο πέρασμα του χρόνου Μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρες
    Μεγαλύτερη ροπή  

Ποιο είναι πιο ισχυρό καύσιμο και ποιο έχει τις καλύτερες επιδόσεις;
To diesel έχει καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση από την βενζίνη και έτσι μπορεί να διανύσει μεγαλύτερη απόσταση με την ίδια ποσότητα καυσίμου. Η ισχύς των diesel συγκριτικά είναι μικρότερη από τους αντίστοιχης χωρητικότητας βενζινοκινητήρες, όμως η ροπή είναι ψηλότερη και αποδίδεται και σε πιο χαμηλές στροφές.  Αυτό βέβαια λειτουργεί και ανασταλτικά για τους diesel γιατί έχουν μικρότερο φάσμα λειτουργίας από τους βενζινοκινητήρες (συνήθως το ωφέλιμο εύρος λειτουργίας τους είναι στις 2.000-3.500 σ.α.λ.) και είναι παράλληλα πιο τραχείς στη λειτουργία τους, με περισσότερους κραδασμούς και αυξημένο θόρυβο. 
Από την άλλη οι σύγχρονοι κινητήρες βενζίνης είναι ραφιναρισμένοι, έχουν καλύτερο ήχο και ως επί το πλείστον είναι λιγότερο επιβλαβείς για το περιβάλλον, ενώ ανταποκρίνονται με περισσότερη ευκολία στις σπορ αναζητήσεις του οδηγού τους προσφέροντας σε επιδόσεις, καλύτερες επιταχύνσεις από στάση και μεγαλύτερη τελική ταχύτητα. Σε καμία περίπτωση όμως όσο και να έχουν βελτιωθεί, δεν προσεγγίζουν την κατανάλωση των diesel.
 
Πόσο σε ενδιαφέρει η αίσθηση που σου δίνει;
Η αλήθεια είναι πως για πολλούς, κριτήριο επιλογής δεν είναι μόνο το πορτοφόλι. Η ζωηράδα, η σπορτίφ αίσθηση, η δυνατότητα να έχει το πεντάλ απόκριση σε όλο το φάσμα του κινητήρα είναι πιο σημαντικά από την κατανάλωση. Σε αυτό τον τομέα, η βενζίνη παίζει χωρίς αντίπαλο. Μπορεί το αμάξι να είναι ένα εργαλείο για μετακινήσεις, για πολλού όμως έχει και ψυχή.
Service: Ποιο θα σε τρέξει πιο συχνά;
Δύο διαφορετικά καύσιμα με διαφορετικές απαιτήσεις και ιδιοτροπίες. Όσον αγορά την συντήρηση τους, έχοντας diesel και παραμένοντας τυπικοί στα ραντεβού, θα πάτε λιγότερες φορές στο συνεργείο και θα δώσετε λιγότερα λεφτά, σε σχέση πάντα με έναν βενζινοκινητήρα. Εάν όμως το αμελήσετε και το αυτοκίνητο σας πάει στο συνεργείο έκτακτα, τότε θα μετανιώσετε για την επιλογή να αγοράσετε diesel χωρίς να είστε τυπικός απέναντι του.
 
Μπορείς απλά να απαντήσεις στις επόμενες 4 ερωτήσεις και θα βρεις το καύσιμο που σε συμφέρει.
  1. Διανύεις περισσότερο ή λιγότερα από 15.000 χλμ. τον χρόνο;
  2. Σκοπεύεις να το κρατήσεις για περισσότερα από 5 χρόνια;
  3. Χρειάζεσαι μεγάλο αυτοκίνητο με αρκετά κυβικά;
  4. Δεν σε ενδιαφέρει και τόσο η σπορ αίσθηση και η σπιρτάδα;
Αν απάντησες ναι σε αυτές τις ερωτήσεις τότε μπορείς να μπεις στο club των χιλιομετροφάγων και να αγοράσεις diesel.
 

 
   

COOL NEWS - Τελευταια Νεα


Διαβαστε Ακομη

Ροη Ειδησεων