autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Οι 5 χρυσοί κανόνες για το στρώσιμο του κινητήρα

Διαβάστηκε από 26064 αναγνώστες - 18/10/2019

Τα πρώτα χιλιόμετρα που θα διανύσει ένα καινούργιο αυτοκίνητο πρέπει να γίνουν με προσοχή και με κάποιους περιορισμούς. Μετριάστε τον αρχικό ενθουσιασμό σας και τηρείστε απλούς κανόνες, ώστε να επιτευχθεί το σωστό στρώσιμο του κινητήρα.

autoagora Team

Η ώρα που περιμένατε τόσον καιρό έφτασε και εσείς παραλάβατε το καινούργιο σας αυτοκίνητο. Το βασικό σας μέλημα είναι πώς θα το περιποιηθείτε, ώστε να κάνετε απροβλημάτιστες διαδρομές και η συμβίωσή σας μαζί του να είναι ευχάριστη και πολύχρονη. Όλοι μας λοιπόν έχουμε ακούσει τη λέξη "στρώσιμο του κινητήρα" (ροντάρισμα), όταν συζητούμε για ένα καινούργιο αυτοκίνητο. Τα σύγχρονα οχήματα μπορεί να μην έχουν ανάγκη ρονταρίσματος, καλό είναι όμως για τα πρώτα 2.000 χλμ., να ακολουθήσετε τις παρακάτω συμβουλές, ώστε να διασφαλίσετε κατά ένα μεγάλο ποσοστό την εύρυθμη λειτουργία και μακροζωία του κινητήρα σας.
 
Φόρτωση
Κατά τη διάρκεια του στρωσίματος αποφεύγετε να φορτώνετε το αυτοκίνητό σας με πολύ βαριά αντικείμενα, αυξάνοντας σημαντικά το βάρος του. Η υπερφόρτωση καταπονεί τον κινητήρα αλλά και το σύστημα πέδησης, το οποίο με τη σειρά του χρειάζεται στρώσιμο για κάποια χιλιόμετρα. Έτσι, στην αρχή μην κάνετε μετακομίσεις και μην μεταφέρετε ολόκληρη τη παρέα ταυτόχρονα. Όσοι έχουν αγοράσει και οι ίδιοι καινούργιο αυτοκίνητο, θα σας καταλάβουν και δεν θα παρεξηγηθούν. Εξάλλου όταν πάτε εσείς πρώτη φορά γυμναστήριο σηκώνετε όλα τα βάρη με τη πρώτη; Το αμάξι σας γιατί να το κάνει;


Κλιματισμός
Ο κλιματισμός επιβαρύνει τη λειτουργία του κινητήρα, ιδιαίτερα έναν με μικρή χωρητικότητα. Έτσι, για τα πρώτα χιλιόμετρα του στρωσίματος θα πρέπει να αποφεύγουμε όσο είναι εφικτό να τον χρησιμοποιούμε στο σταμάτα/ξεκίνα της πόλης, αλλά και στον αυτοκινητόδρομο. Εάν το νέο σας αυτοκίνητο εξοπλίζει 1.000άρης ή 1.200άρης κινητήρας, ακόμα και turbo, κάντε λίγο υπομονή να γράψει τα πρώτα απαραίτητα χιλιόμετρα και μετά απολαύστε τις χάρες του κλιματισμού. Καλύτερα να κάνετε τώρα υπομονή, παρά μετά στο συνεργείο, καθώς πιθανές βλάβες δεν θα φανούν αμέσως, παρά στην διάρκεια των χρόνων.


Οι υπερβολές
Πάντα να εναρμονίζετε την συμπεριφορά σας ανάλογα με το όχημα και την ιπποδύναμη του. Το να διατηρείτε 5η ή 6η σχέση σε ένα 1.200άρη κινητήρα 87 ίππων και οι σ.α.λ. να είναι στις 1.700 μόνο κακό κάνει στο αυτοκίνητο. Πάντα να «κυνηγάτε» την πιο μεγάλη μεν σχέση αλλά που δεν θα κρεμάει ούτε θα ζορίζει τον κινητήρα. Γι αυτό και σε κάθε αμάξι η περίοδος προσαρμογής ( το ροντάρισμα) είναι διαφορετικό αλλά βασίζεται στους ίδιους γενικούς κανόνες. Συν τοις άλλοις, ακολουθώντας αυτή την λογική θα πετυχαίνεται και την καλύτερη δυνατή κατανάλωση.
 
Στροφές κινητήρα
Κατά τις μετακινήσεις σας θα πρέπει να βάλετε ως όριο περίπου τις 4.000 σ.α.λ. Ο δείκτης του στροφόμετρου δε θα πρέπει να ξεπερνά αυτό το όριο και το πάτημα του γκαζιού θα πρέπει να είναι τέτοιο, ώστε να φτάνετε ομαλά μέχρι σε αυτό το σημείο, χωρίς να πιέζετε τον κινητήρα. Ακόμα καλύτερα, για τα 500 χλμ. εάν είναι δυνατόν μη ξεπερνάτε τις 3.000 σ.α.λ. ενώ στη περίπτωση diesel κινητήρα κάντε τους ίδιους υπολογισμούς, μόνο 500 σ.α.λ. χαμηλότερα. Γενικότερα οι εξάρσεις και τα «απότομα» κατά την περίοδο του στρωσίματος «κόβουν» χρόνια από τον κινητήρα καθώς δεν περνάει τα απαραίτητα ομαλά στάδια.



Ροντάρισμα όμως χρειάζονται και άλλα μέρη του αυτοκινήτου όπως τα ελαστικά, το σασμάν και τα φρένα. Έτσι, για τα πρώτα 300χλμ. οδηγείστε προσεκτικά τα καινούργια σας ελαστικά, μέχρι να φύγει η ελαιώδης επίστρωση ( η οποία είναι αποτέλεσμα της παραγωγής του στο εργοστάσιο) και το πέλμα καθαρίσει και αρχίζει να πατάει καλά στην άσφαλτο. Από την άλλη, όσο αφορά τα φρένα, χρειάζονται περίπου 200 χλμ. μέχρι να πιάσουν τη μέγιστη αποτελεσματικότητα, οπότε φροντίστε να είστε κάπως επιφυλακτικοί στις πρώτες πρώτες μετακινήσεις σας.