Opel Kadett Superboss: Όταν η Opel κοίταξε κατάματα την BMW
Διαβάστηκε από 9930 αναγνώστες - 27/1/2021
Κατέγραψε ρεκόρ ροπής ανά λίτρο που έμεινε αναλλοίωτο μέχρι το 2009 όπου το έσπασε η Ferrari 458 Italia. Αυτό και μόνο αρκεί για να υποκλιθούμε στον θρύλο της Opel. Ώρα να γνωρίσουμε το μοναδικό Opel Kadett Superboss!
autoagora Team
Το Opel Kadett είναι ένα από τα πιο θρυλικά αυτοκίνητα στην ιστορία της γερμανικής φίρμας. Αγαπήθηκε ιδιαίτερα, κυρίως για τις ισχυρές του εκδόσεις, ενώ το «απόγειο» της ζωής του ήταν η έκδοση GSi 16V S, γνωστή και ως «Superboss». Με αυτή την ονομασία το γνώρισαν στις περιοχές της Νότιας Αφρικής, αφού μόνο εκεί κυκλοφόρησε. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή.
Στις αρχές της δεκαετίας του 90, όλο το ενδιαφέρον των οπαδών του μηχανοκίνητου αθλητισμού στη Νότια Αφρική ήταν στραμμένο στο Group N, όπου η BMW πρωταγωνιστούσε. Η General Motors, δεν ήθελε να αφήσει την βαυαρική φίρμα να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον, με αποτέλεσμα να προχωρήσει στην είσοδό της στο πρωτάθλημα με το Opel Kadett GSi 16V S. Για να γίνει, όμως, κάτι τέτοιο έπρεπε να κατασκευαστούν μέχρι και 500 αντίτυπα της «πολιτικής έκδοσης». Κάπως έτσι, το Group N της Νοτίου Αφρικής μας άφησε ως κληρονομιά την BMW 325iS, αλλά και το πανίσχυρο Opel Kadett GSi 16V S. Ώρα να γνωρίσουμε καλύτερα το «Superboss» της Opel!
Κινητήρας: Με βάση τον C20XE
Προκειμένου η Opel να καταφέρει να αντιμετωπίσει την BMW, έδωσε τεράστια έμφαση στον κινητήρα του Kadett GSi 16V S. Έτσι, κάτω από το καπό τοποθετήθηκε ο ήδη υπάρχον 2λιτρος κινητήρας με την κωδική ονομασία C20XE. Πρόκειται για ένα τετρακύλινδρο μοτέρ με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους (DOHC), το οποίο στην εργοστασιακή του έκδοση απέδιδε 152 ίππους. Έτσι, οι μηχανικοί της General Motors ξεκίνησαν τις μετατροπές, «ζητώντας» τα φώτα των μηχανικών της βρετανικής Cosworth. Αρχικά, η κυλινδροκεφαλή σχεδιάστηκε από την αρχή, ενώ για την ενίσχυση των βαλβίδων έγινε εκτεταμένη χρήση νατρίου και τα έμβολα που τοποθετήθηκαν ήταν σφυρήλατα. Οι αναβαθμίσεις ολοκληρώθηκαν με την αλλαγή πολλαπλής εισαγωγής και εξαγωγής, ενώ τη διαχείριση καυσίμου ανέλαβε ένα σύστημα της Bosch.
Το απόλυτο ρεκόρ με 114Nm ανά λίτρο
Με τις αλλαγές που αναφέραμε, η ισχύς του ατμοσφαιρικού C20XE αυξήθηκε από τους 152 στους 170 ίππους, αλλά ο εν λόγω κινητήρας έμεινε στην ιστορία λόγω της τεράστιας ροπής του. Πιο συγκεκριμένα, η μέγιστη τιμή έφτανε τα 228 Nm, τιμή που μεταφράζεται σε 114 Nm ροπής στο λίτρο. Αυτή η ροπή ήταν μοναδική για έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα και κατάφερε να διατηρήσει την κορυφαία τιμή ροπής ανά λίτρο για πολλά χρόνια. Ο κινητήρας που κατάφερε να ξεπεράσει αυτό το όριο ήταν ο επίσης ατμοσφαιρικός V8 της Ferrari 458, ο οποίος πέτυχε την τιμή των 117 Nm ανά λίτρο το 2009. Αυτή και μόνο η επίδοση επαληθεύει πόσο καλή δουλειά έγινε στον τομέα της μηχανικής αναβάθμισης.
Κατά τα άλλα, το αμάξωμα δέχθηκε διακριτικές αναβαθμίσεις, όπως οι νέες ζάντες αλουμινίου και ένα ποιοτικότερο κιτ ανάρτησης της Irmscher. Τέλος, το κερασάκι στην τούρτα ήταν το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Το θρυλικό Opel Kadett Superboss κατασκευάστηκε αρχικά στον περιορισμένο αριθμό των μόλις 500 μονάδων, αν και στη συνέχεια υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον από το κοινό με αποτέλεσμα η γερμανική φίρμα να διευρύνει την παραγωγή του. Ακολουθεί ένα εντυπωσιακό video στο οποίο θα το δούμε να έρχεται αντιμέτωπο με τον μεγάλο του αντίπαλο που δεν είναι άλλος από την BMW 325iS.