Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

    Εδώ γράφτηκε η ιστορία

    Διαβάστηκε από 8944 αναγνώστες - 8/11/2019

    Αερόσακοι: General Motors

    Αυτή η σωτήρια ανακάλυψη είχε τεθεί σαν ιδέα στο τραπέζι από το μακρινό 1950. Όμως στην πράξη κανένας δεν κατάφερνε να εφαρμόσει αυτό που εξέφραζαν τα λόγια και οι προσδοκίες. Τότε, η General Motors στις αρχές της δεκαετίας του `70 έκανε το επόμενο βήμα. Εργάστηκε αρκετά πάνω από το συγκεκριμένο σχέδιο και το έφερε στην παραγωγή, αρχικά σε ακριβά και πλούσια μοντέλα όπως οι πιο ακριβές Cadillacs το 1973. Τότε ονομάστηκε «Air Cushion Restraint System» και ελάχιστα χρόνια μετέπειτα έμελλε να είναι το πρώτο πράγμα που θα εξόπλισε το ταμπλό κάθε νέου αυτοκινήτου. Ο σημερινός αερόσακος οφείλεται κυρίως στην General Motors.
     
    Ζώνη ασφαλείας τριών σημείων: Volvo

    Τα μοντέλα της Volvo ανέκαθεν ήταν συνδεδεμένα με την λέξη ασφάλεια και η ιστορία της εταιρίας στις καινοτομίες γύρω από αυτή, πολύ μεγάλη. Αποκορύφωμα στέκεται η ζώνη ασφαλείας 3 σημείων που πλέον αποτελεί μαζί με τον αερόσακο τα πιο βασικά στοιχεία κάθε αυτοκινήτου. Στα τέλη της δεκαετίας του 1940 η τότε ζώνη που εφάρμοζε μόνο στα πόδια ψηλά, εν ήταν υποχρεωτική από το νόμο, οπότε οι περισσότερες εταιρίες δεν την περιλάμβαναν στον βασικό εξοπλισμό. Λίγο αργότερα, συγκεκριμένα το 1959, η Volvo εξασφάλισε την πατέντα για την ζώνη 3 σημείων και την παρείχε σαν τεχνολογία δωρεάν σε όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
     
    Ραδιόφωνο και ηχοσύστημα: Motorola Company σε Chevrolet

    Κάποτε ο κόσμος δεν συζητούσε καν την ιδέα ο οδηγός να αποσπά την προσοχή του από το δρόμο λόγω ενός τραγουδιού. Πλέον τα αυτοκίνητα έχουν τεράστιες οθόνες, παίζουν ταινίες και αντί να θεωρείται επικίνδυνο, θεωρείται δεδομένο. Η πρώτη απόπειρα να εξοπλιστεί αυτοκίνητο με ραδιόφωνο, έγινε στις αρχές της δεκαετίας του `20, όμως ήταν υπερβολικά κοστοβόρο και πολύπλοκο. Όλα άλλαξαν όταν η Motorola το 1930 έφερε στο κόσμο το δικό της μικρό, εύκολο και φθηνό ραδιοφωνικό σύστημα, με την Chevrolet να είναι η πρώτη που το παρείχε στα μοντέλα της.
     
    Ηλεκτρικά παράθυρα: Packard

    Μπορεί πλέον να μην νοείται καινούργιο αμάξι που να μην έχει ηλεκτρικά παράθυρα. Υπήρχε όμως μία εποχή που οι άνθρωποι έκαναν μπράτσα για να πάρουν λίγο αέρα.  Η αμερικάνικη Packard ήταν η πρώτη που ενσωμάτωσε τον μηχανισμό το μακρινό 1940 και παρόλο που το σύστημα ήταν τότε ασήκωτο σε βάρος και πραγματικά πανάκριβο, ο κόσμος αγόραζε τις εκδόσεις που το διέθεταν, μη υπολογίζοντας το κόστος.

    ABS: Mercedes

    Έχει σώσει εκατομμύρια ζωές και πλέον θεωρείται must σε ότι έχει ρόδες. Το Antilock Braking System σαν ιδέα έπεσε στα χαρτιά και εν μέρει πραγματοποιήθηκε από την Bosh το μακρινό 1960, με την  Mercedes να είναι η πρώτη που το εφάρμοσε στις αρχές του 1970. Η μετέπειτα εξέλιξη του και ο ερχομός του ESP θεωρείται από τις πιο σπουδαίες και σημαντικές ανακαλύψεις γύρω από την ασφάλεια του αυτοκινήτου.
     
     
    4κίνηση: Nissan/ Honda

    Σήμερα οι 4κίνητες εκδόσεις σχεδόν υπάρχουν σε κάθε μοντέλο από την κατηγοράι των μικρομεσαίων και πάνω. Κάποτε όμως το να έχεις ισχύ και στους 4 τροχούς έμοιαζε όνειρο απατηλό. Καλύτερα κρατήματα, καλύτερη πρόσφυση και δεκάδες άλλα καλά, πρωτοεμφανίστηκαν όταν το 1982 η Nissan πρώτη το κατάφερε σε μοντέλο παραγωγής με την Honda να ακολουθεί πραγματικά αμέσως. Πόσο μακριά έχουμε φτάσει;
     

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ