autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
3 φωτογραφίες »

Porsche: Επιστρέφει στον αγώνα 24 ωρών του Le Mans

17/12/2020

Η Porsche επιβεβαίωσε την επιστροφή της στον αγώνα 24 ωρών του Le Mans, γνωστοποιώντας ότι θα δημιουργήσει ένα αγωνιστικό LMDh με μέγιστη ισχύ 680 ίππους.

autoagora Team

Οι 24 ώρες του Le Mans είναι ο μακροβιότερος αγώνας αντοχής sports αυτοκινήτων που έχει διάρκεια «ζωής» σχεδόν έναν αιώνα! Από το μακρινό 1923 μέχρι και σήμερα, η γαλλική περιοχή φιλοξενεί κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες και οδηγούς που συμμετέχουν στο ένα από τα τρία σκέλη του « Triple Crown of Motorsport» (τα άλλα δύο είναι το Indianapolis 500 και το Grand Prix του Μονακό).
 
Για τρία χρόνια, η κορυφή ανήκει αποκλειστικά στην Toyota, ωστόσο κορυφαίες μάρκες ανακοίνωσαν ότι επιστρέφουν στην μάχη για να «κλέψουν» τα σκήπτρα των Ιαπώνων. Η τελευταία εξέλιξη, δε, έχει να κάνει με την επάνοδο και της Porsche, της ομάδας με τις περισσότερες νίκες (19) στο Le Mans. Το 2023 και στην επέτειο 100 χρόνων από τον πρώτο αγώνα θα αγωνιστεί ξανά η Porsche, που επιβεβαίωσε ότι κατασκευάζει ένα αγωνιστικό LMDh.



«Η νέα κατηγορία LMDh μάς δίνει τη δυνατότητα να αγωνιστούμε για νίκες με υβριδική κίνηση στους κλασικούς αγώνες σε Le Mans, Daytona και Sebring, μέσα στα πλαίσια λογικού κόστους. Το project είναι εξαιρετικά ελκυστικό για την Porsche. Οι αγώνες motorsport αντοχής είναι μέρος του DNA της μάρκας μας», εξηγεί ο Oliver Blume, CEO της Porsche ενόψει της συμμετοχής των Γερμανών στο WEC (World Endurance Championship), αλλά και το IMSA SportsCar Championship των ΗΠΑ. Οι τεχνικές λεπτομέρειες του Porsche LMDh (Le Mans Daytona Hybrid) δεν έχουν ακόμη ξεκαθαρίσει. Ωστόσο, οι κανονισμοί θέτουν συγκεκριμένους περιορισμούς. Το πλαίσιο πρέπει να βασίζεται σε αυτοκίνητο LMP2. Η Porsche πρέπει να συνεργαστή με έναν από τους τέσσερις κατασκευαστές πλαισίων LMP2 (Oreca, Dallara, Ligier, Riley).
 
Δεν υπάρχει περιορισμός όσον αφορά τον σχεδιασμό του κινητήρα, ωστόσο η συνολική ιπποδύναμη του αγωνιστικού δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 680 άλογα, 50 εκ των οποίων πρέπει να προέρχονται από υβριδικό σύστημα. Η Porsche θέλει να τροφοδοτήσει τον κινητήρα καύσης με e-fuels, ενω το κόστος του project εκτιμάται σε 15 εκατομμύρια ευρώ. Μέχρι στιγμής, υπάρχουν ήδη επτά κατασκευαστές που θα αγωνιστούν στο Le Mans το 2023. Οι Toyota, Glickenhaus και ByKolles θα κυκλοφορήσουν ένα hypercar από το 2021. Σε αντίθεση με το πρωτότυπο LMDh, η ανάπτυξη του hypercar έχει εγκριθεί πλήρως. Η απόδοση του συστήματος του κινητήρα δεν περιορίζεται εδώ, αλλά σε κανένα σημείο του αγώνα δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν περισσότεροι από 680 ίπποι. Με ταχύτητα 120 χλμ/ώρα, μπορεί να ενεργοποιηθεί ένας ηλεκτροκινητήρας με μέγιστη ισχύ 200 kW (272 άλογα). Ταυτόχρονα, ο κινητήρας καύσης πηγαίνει ως τα 300 kW (408 άλογα).


 
Ποιοι θα συμμετέχουν στο Le Mans 2023
Μέχρι στιγμής, επτά ομάδες αναμένεται να συμμετάσχουν στον αγώνα αντοχής 24 ωρών του Le Mans.  Η Toyota θα κατασκευάσει έναν τέτοιο υβριδικό κινητήρα. Αντιθέτως, η αμερικανική Glickenhaus λανσάρει έναν ειδικά σχεδιασμένο, 830 ίππων 3λιτρο V6 biturbo, χωρίς υβριδικά στοιχεία.
 
Από το 2022 και μετά θα συμμετάσχει και η Peugeot. Οι Γάλλοι, που χτίζουν ένα αγωνιστικό στην κατηγορία Hypercar, κέρδισαν τελευταία φορά το Le Mans το 2009. Η Peugeot ανακοίνωσε τις τεχνικές τονίζοντας πως ο 2,6 λίτρων V6 biturbo θα οδηγήσει τον πίσω άξονα και θα παράγει 680 ίππους. Από 120 χλμ/ώρα, ο ηλεκτρικός κινητήρας 272 ίππων στον μπροστινό άξονα επιτρέπεται να ενεργοποιηθεί, ενώ ο κινητήρας καύσης φτάνει μάξιμουμ ως τα 408 άλογα. Οι μπαταρίες επαναφορτίζονται χρησιμοποιώντας ένα σύστημα ανάκτησης ενέργειας πέδησης. Πέρα από την Porsche, Audi και Honda θα αγωνιστούν επίσης με πρωτότυπα LMDh. Δεν είναι ακόμα σαφές πώς θα είναι τα σχέδια της Alpine, θυγατρικής της Renault.Άλλοι κατασκευαστές που εξετάζουν την είσοδο είναι οι Ferrari και McLaren.