Το αγωνιστικό ενός θρύλου!
Το Subaru Impreza S6 WRC με το οποίο ο Richard Burns πήρε την 1η θέση το Rally Μεγάλης Βρετανίας το 2000 είναι προς πώληση χωρίς να έχει υποστεί αναπαλαίωση ή να έχει «τρέξει» σε άλλο Rally από τότε.
Πόσα θα έδινες για ένα κομμάτι της ιστορίας του WRC;
Η περιόδος του WRC που ξεκίνησε τη δεκαετία του 1990 και συνεχίστηκε μέχρι τα μέσα των 00s θεωρείται ιδιαίτερα εμβληματική, ακολουθώντας το θρυλικό Group B. Η «μάχη» μεταξύ των Subaru Impreza και των Mitsubishi Lancer Evolution βρισκόταν στο απόγειό της, και τα ονόματα των Richard Burns, Tommi Mäkinen και Colin McRae βρίσκονταν στο προσκήνιο.
Τα ιερά τέρατα που «όργωναν» τις χωμάτινες και ασφάλτινες ειδικές διαδρομές έχουν μείνει ανεξίτηλα χαραγμένα στη μνήμη μας. Πολλά από αυτά διαλύθηκαν κατά τη διάρκεια των αγώνων, και όσα επιβίωσαν, συνήθως υποβλήθηκαν στη διαδικασία της αναπαλαίωσης, κατά τη διάρκεια της οποίας εξαφανίστηκαν τα «σημάδια του πολέμου».
Σε αυτό το σημείο διαφέρει το συγκεκριμένο Subaru Impreza S6 WRC, που είχε τρέξει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally με οδηγό τον θρυλικό και αδικοχαμένο Richard Burns και τον Robert Reid στο πλευρό του.
Το Impreza, που είναι το chassis #11, συμμετείχε σε 3 Rally του WRC το 2000: Το Γύρο Κορσικής το Σεπτέμβριο, το Rally San Remo του Οκτωβρίου και το Rally Μεγάλης Βρετανίας το Νοέμβριο, όπου ήρθε 1ο, χαρίζοντας στον Richard Burns την 3η νίκη της χρονιάς, και την 9η στην μέχρι τότε καριέρα του στο WRC.
Το αυτοκίνητο είχε ήδη προπωληθεί στον επόμενο ιδιοκτήτη του. Αυτό είναι κάτι που συμβαίνει συχνά, και συνήθως τα αγωνιστικά επιστρέφουν στη «βάση» τους (η οποία για τα Subaru είναι η Prodrive), όπου και αφαιρούνται τυχόν τροποποιήσεις ή βελτιώσεις της εταιρείας, και παραδίδονται «καθαρά» στον νέο αγοραστή.
Στην περίπτωση του Impreza chassis #11, αυτό δεν συνέβη, αφού ο άνθρωπος που το αγόρασε επέλεξε να το παραλάβει κατευθείαν από το Margam Country Park μετά το τέλος του βρετανικού Rally. Θέλοντας να το κρατήσει στην ατόφια, «πολεμική» του κατάσταση, ο νέος ιδιοκτήτης άφησε όλα τα «παράσημα» από τις ειδικές διαδρομές στο Subaru. Ο καθρέπτης του συνοδηγού παρέμεινε σπασμένος, όπως και το εμπρός φτερό έμεινε χτυπημένο, κάτι που ισχύει μέχρι και σήμερα.
Αντί να αγωνιστεί ξανά από κάποια ιδιωτική ομάδα, κάτι σύνηθες για τα παλαίμαχα αγωνιστικά αυτοκίνητα, το Impreza #11 παρέμεινε ένα κειμήλιο, μία «χρονοκάψουλα» που ταξιδεύει πίσω στο Νοέμβριο του 2000 και τη νίκη του δίδυμου Richard Burns- Robert Reid στο Rally Μεγάλης Βρετανίας.
Από το 2000 μέχρι το 2018, το Subaru Impreza WRC άλλαξε 2 ιδιοκτήτες, και διατηρήθηκε ως ένα αναμνηστικό κομμάτι της αγωνιστικής ιστορίας. Εκείνη τη χρονιά πέρασε στα «χέρια» του τρέχοντος ιδιοκτήτη, ο οποίος φρόντισε για την προσεκτική αφαίρεση του κινητήρα και του συστήματος μετάδοσης, τον έλεγχό τους και το service τους, προκειμένου να είναι σε άριστη λειτουργική κατάσταση.
Παράλληλα, αντικαταστήθηκαν τα δοχεία και οι γραμμές καυσίμου, καθώς και τα φίλτρα βενζίνης. Service έγινε και στο σύστημα πέδησης, ενώ ένας νέος εγκέφαλος με χαρτογράφηση για καύσιμο πρατηρίου έδωσε στη θέση του στον γνήσιο Eprom, ο οποίος διατίθεται μαζί με το αυτοκίνητο.
Οι ζάντες και τα χωμάτινα ελαστικά είχαν μείνει από το Rally Μεγάλης Βρετανίας του 2000, και, προκειμένου να διατηρηθούν αναλλοίωτα, έδωσαν τη θέση τους σε ασφάλτινα ελαστικά και ζάντες της OZ που χρησιμοποιούνταν από την αγωνιστική ομάδα της Subaru εκείνη την περίοδο.
Τα καθίσματα και οι ζώνες έχουν παραμείνει οι ίδιες, ενώ το τιμόνι είναι αυτό που κρατούσε ο θρυλικός οδηγός όταν «χόρευε» προς τη νίκη. Το σύστημα ενδοεπικοινωνίας της Nokia είναι ακόμα εκεί, όπως και οι σημειώσεις του συνοδηγού Reid. Στη θέση τους βρίσκονται επίσης και οι μπάρες δημητριακών που προορίζονταν για το πλήρωμα, και το πιο σημαντικό, το χρυσό βιβλίο-ημερολόγιο της FIA.
Έπειτα από την ανανέωσή του, το ιστορικό Subaru Impreza πήρε μέρος στο Goodwood Festival of Speed το 2019, με οδηγό τον Alistair McRae, τον μικρότερο αδελφό του Colin.
Ο ταλαντούχος Richard Burns «έφυγε» από τη ζωή το 2005. Το ιερό Subaru Impreza S6 WRC #11 που κέρδισε στο Rally Μεγάλης Βρετανίας το 2000 και έχει παραμείνει μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια στην αρχική του μορφή, δημοπρατείται αυτή τη στιγμή έναντι του ποσού των 410.000 λιρών, ή αλλιώς 474.596 ευρώ στην πλατφόρμα Collecting Cars.