Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Πώς η Honda εφηύρε το πρώτο σύστημα πλοήγησης αυτοκινήτων
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Πώς η Honda εφηύρε το πρώτο σύστημα πλοήγησης αυτοκινήτων

27/1/2024

Το Electro Gyro-Cator της Honda ήταν ο πρόδρομος των σημερινών συστημάτων πλοήγησης και λειτουργούσε με αέριο και χάρτες τυπωμένους σε διάφανο υλικό. Όλα αυτά το 1981!

Η ζωή των ταξιδιωτών είναι εύκολη σήμερα. Μέχρι και τα κινητά μας έχουν GPS και σύστημα πλοήγησης, το οποίο είναι στη διάθεσή μας για να μας κατευθύνει προς τον προορισμό μας. Παλιότερα, έπρεπε να βασιστούμε σε χάρτες προκειμένου να βρούμε την κατάλληλη διαδρομή και να ξέρουμε προς τα πού οδεύουμε. Οι οδικοί χάρτες ήταν σε μορφή βιβλίου ή και μονόφυλλοι, που έπρεπε να ξεδιπλωθούν, για να μπορέσουν να διαβαστούν από τον οδηγό ή κάποιον από τους επιβάτες. Εκτός βέβαια αν το 1981 βρισκόσασταν στην Ιαπωνία και είχατε ένα Honda Accord με το Electro Gyro-Cator στον προαιρετικό εξοπλισμό.
Το Electro Gyro-Cator ήταν το πρώτο σύστημα πλοήγησης για αυτοκίνητα, το οποίο δεν χρησιμοποιούσε δορυφόρους και κατασκευάστηκε από την Honda, σε συνεργασία με την Alpine και την Stanley Electronics.
Η ιστορία της εφεύρεσης «πηγαίνει» αρκετά πίσω στο χρόνο, στη δεκαετία του 1970, μετά την επιτυχία του CVCC που εμφανίστηκε το 1975 στην 1η γενιά του Civic. Οι κινητήρες με την τεχνολογία CVCC είχαν πιο αποδοτική καύση και έδειξαν στο κοινό το υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας που διέθετε η Honda στα μοτέρ.

Η εστίαση στην εξέλιξη αποδοτικών κινητήρων έκανε την εταιρεία του Soichiro να μείνει πίσω στον τομέα τον ηλεκτρονικών, ο οποίος εκείνη την περίοδο αναπτυσσόταν ραγδαία. Θέλοντας να «φτάσει» στο επίπεδο των ανταγωνιστών, και έπειτα να τους ξεπεράσει, ο Ανώτερος Διευθύνων Σύμβουλος του κέντρου Έρευνας και Εξέλιξης (R&D) της Honda, Tadashi Kume, κάλεσε τον Katsutoshi Tagami, που ως τότε ασχολούταν με φορητές γεννήτριες ρεύματος, και του ζήτησε να ηγηθεί του τμήματος ηλεκτρονικών για αυτοκίνητα.



Μέχρι τότε, η ανάπτυξη και κατασκευή ηλεκτρονικών συστημάτων για τη Honda γινόταν από εξωτερικούς συνεργάτες, οι οποίοι ζητούσαν να τους γνωστοποιηθούν οι πλήρεις λεπτομέρειες των μηχανικών συνόλων. Αυτό βέβαια ήταν ανεπίτρεπτο για μία εταιρεία η οποία ήταν φημισμένη για την τεχνολογία των κινητήρων της.

...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Σελ.
2
Η «γέννηση» του Electro Gyro-Cator της Honda
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις