Ρεκόρ χρόνου στα luxury class από την Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+
11/11/2020
Τον τίτλο του ταχύτερου αυτοκινήτου στην κατηγορία των πολυτελών μοντέλων διεκδικεί η Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+, μετά το νέο ρεκόρ που έθεσε στην «πράσινη κόλαση» του Nürburgring.
autoagora Team
Σπουδαίο χρόνο και νέο ρεκόρ για την κατηγορία των luxury class αυτοκινήτων σημείωσε η Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+. Ουσιαστικά, το μοντέλο της γερμανικής θυγατρικής της Mercedes-Benz πιστοποίησε τον... λόγο ύπαρξής της, τις υψηλές αποδόσεις. Καταγράφοντας χρόνο 7:27,800 λεπτά για να καλύψει την απόσταση 20.823 χιλιομέτρων στην επίσημη από το 2019 πίστα Nordschleife στο Nürburgring, η Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ μπορεί να αυτοχαρακτηρίζεται ως το πιο γρήγορο μοντέλο ανάμεσα στα ανταγωνιστικά της πολυτελή αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με την Mercedes, δεν χρειάστηκε καμία έξτρα τροποποίηση στο μοντέλο. Πίσω από το τιμόνι βρέθηκε ο μηχανικός και οδηγός εξέλιξης Demian Schaffert. Για λόγους ασφαλείας, τοποθετήθηκε κάθισμα με ζώνη ασφαλείας τεσσάρων σημείων για τον οδηγό. Τα ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup2, από την άλλη πλευρά, τα οποία είχαν τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο στον γύρο ρεκόρ, είναι πρόσθετος εξοπλισμός μέσω παραγγελίας για το GT 63 S 4Matic. Το ίδιο ισχύει και για το προαιρετικά διαθέσιμο πακέτο aero, το οποίο προορίζεται να αυξήσει τη σταθερότητα σε υψηλές και να μειώσει τον συντελεστή οπισθέλκουσας (αντίστασης) του οχήματος.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αποδίδει τον γρήγορο γύρο, μεταξύ άλλων, στην πρόσφατη αναθεώρηση των elastokinematics (ελεγχόμενη ελευθερία κίνησης της ανάρτησης των τροχών) του γρήγορου coupé. H μεταβαλλόμενη δυνατότητα τετρακίνησης, ο ενεργός πίσω άξονας, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό στον πίσω άξονα και το Agilitätsprogramm AMG Dynamics (για έξτρα ευελιξία) αναβαθμίζουν την απόδοση των τροχών σε κάθε μεταβολή της ταχύτητας. Παράλληλα, εξασφαλίζεται μέγιστη αποτελεσματικότητα αντίδρασης του τιμονιού στην αλλαγή κατεύθυνσης, σε ένα συνολικό μείγμα πλεονεκτημάτων που έφερε τον κορυφαίο αυτό χρόνο.
Εκτός από τις αντικειμενικές δυσκολίες, η Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ έπρεπε να ξεπεράσει και τις δύσκολες καιρικές συνθήκες με εξωτερική θερμοκρασία λιγότερο από 7 βαθμούς Κελσίου καθώς και τα αρκετά ολισθηρά λόγω νερού σημεία της πίστας.
Μέχρι πρότινος, η Porsche Panamera κατείχε το συγκεκριμένο ρεκόρ στην κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων. Η Jaguar XE Project 8 είναι το αυτοκίνητο με τον κορυφαίο χρόνο, ωστόσο από την στιγμή που δεν έχει πίσω καθίσματα, δεν λογίζεται από τους κατασκευαστές ως αυτοκίνητο πολυτελείας αντίστοιχης κατηγορίας. Για όσους δεν γνωρίζουν, η τετρακίνητηMercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ εξοπλίζεται με οκτακύλινδρο twin-turbo κινητήρα με ιπποδύναμη 639 άλογα και 900 Nm ροπής. Η κίνηση μεταδίδεται στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου εννέα σχέσεων. Επιταχύνει στα 0-100 σε κάτι περισσότερο από 3 δευτερόλεπτα, ενώ φτάνει τα 315χλμ/ώρα σε τελική ταχύτητα.
Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί την διαδρομή που έφερε το ρεκόρ της Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+.