autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
2 φωτογραφίες »

Στην κατάργηση των συμβατικών κινητήρων στοχεύει η Ιαπωνία

29/12/2020

Η Ιαπωνία θέλει να καταργήσει την πώληση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσεως έως το 2035, ακολουθώντας την πολιτική και άλλων χωρών. Ο πρόεδρος της Toyota εναντιώνεται, και δηλώνει πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι όσο «πράσινα» φαίνονται...

autoagora Team

Η Ιαπωνία σκοπεύει να εκμηδενίσει τους παραγόμενους ρύπους μέχρι το 2050, και για την επίτευξη αυτού του στόχου, θέλει να τερματίσει την πώληση οχημάτων με συμβατικούς κινητήρες έως το 2035.
Για να γίνει αυτό, ο πρωθυπουργός της χώρας, Yoshihide Suga, ζήτησε από τις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες να δώσουν έμφαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και το υδρογόνο, και να μην θεωρήσουν την πράσινη επένδυση ως περιορισμό, αλλά αντιθέτως ως ευκαιρία για ανάπτυξη.

Για να υλοποιηθεί το πλάνο εκμηδένισης των ρύπων μέσα στα επόμενα 30 χρόνια, η στρατηγική της χώρας έχει θέσει στόχους σε διάφορους τομείς, όπως η αύξηση από 30% έως 50% στην ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας. Εκτός αυτού, το σχέδιο περιλαμβάνει τον τριπλασιασμό της χρήσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και την επέκταση της εφαρμογής της πυρηνικής ενέργειας.
Για να ενθαρρύνει τη μετάβαση στις νέες αυτές ενεργειακές πηγές, η κυβέρνηση θα παρέχει φορολογικά κίνητρα, καθώς και άλλη υποστήριξη. Ο πρωθυπουργός της χώρας εκτιμά πως το σχέδιο θα αποφέρει ετήσια αύξηση 90 τρισεκατομμυρίων Yen  (708 δις. Ευρώ) μέχρι το 2030, η οποία θα φτάσει τα 190 τρισεκατομμύρια Yen (1,5 τρις. Ευρώ) το 2050.



Παρόλα αυτά, το πλάνο εκμηδενισμού των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν βρίσκει σύμφωνους τους πάντες στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, είναι αντίθετος με αυτή την τακτική, και σε μία πρόσφατη συνέντευξη τύπου της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων Ιαπωνίας (JAMA) δήλωσε τα ακόλουθα:

«Όταν οι πολιτικοί βγαίνουν και λένε "Ας ξεφορτωθούμε τα αυτοκίνητα που καίνε βενζίνη", καταλαβαίνουν τι σημαίνει αυτό;», και συνέχισε λέγοντας πως αν τεθεί αυτό το σχέδιο σε εφαρμογή, «το τρέχον επιχειρηματικό μοντέλο της βιομηχανίας αυτοκινήτων θα καταρρεύσει».
O κ.Toyoda, ανέφερε επίσης πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα κάνουν ουσιαστικό καλό στο περιβάλλον της χώρας, αφού η Ιαπωνία αποκτά το μεγαλύτερο μέρος της ηλεκτρικής της ενέργειας μέσω της καύσης άνθρακα και του φυσικού αερίου, και ισχυρίστηκε πως «όσο περισσότερα EV μοντέλα παράγουμε, τόσο περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα εκλύεται».

 Οι δηλώσεις του πρόεδρου του ιαπωνικού κολοσσού δίνουν τροφή για σκέψη και προβληματισμό. Το σίγουρο είναι πως πολλά μπορούν να αλλάξουν μέσα στα επόμενα 15 χρόνια, όσον αφορά την τεχνολογία και τις αποφάσεις των πολιτικών. Αναμένουμε να δούμε τι επιφυλάσσει το μέλλον για τους κινητήρες εσωτερικής καύσεως σε παγκόσμιο επίπεδο, αφού όλο και περισσότερα κράτη μπαίνουν στον χορό της απαγόρευσής τους.