autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Σύστημα ψύξης κινητήρα. Γιατί ανέβασε θερμοκρασία;

Διαβάστηκε από 34170 αναγνώστες - 27/4/2018

Ο μόνος λόγος που το αυτοκίνητο σας δεν υπερθερμαίνεται, είναι η σωστή λειτουργία του συστήματος ψύξης. Πώς λειτουργεί όμως και πότε χρειάζετια να επέμβουμε;

autoagora Team

Το σύστημα ψύξης στο αυτοκίνητό σας παίζει καθοριστικό ρόλο για τη λειτουργία του κινητήρα, καθώς αποτρέπει την υπερθέρμανσή του και άρα το ενδεχόμενο να καεί. Για να μη συμβεί κάτι τέτοιο, σε περίπτωση προβλήματος, οπότε και η θερμοκρασία του κινητήρα ανεβαίνει κατακόρυφα, ο δείκτης θερμοκρασίας μας προειδοποιεί για τον κίνδυνο. Εάν όμως είτε δεν λειτουργήσει ο δείκτης, είτε τον αγνοήσουμε, μπορούμε εύκολα να δούμε μέχρι και καπνό να βγαίνει από το καπό μας. Όπως αντιλαμβάνεστε πρόκειται για μία τεράστια ζημιά στο αυτοκίνητο, που θα «μκάψει» και την τσέπη μας, οπότε είναι εξίσου σημαντικό να γνωρίζουμε πότε και πώς να ελέγξουμε τη σωστή λειτουργία του συστήματος.

Έλεγχος
Καλό θα είναι να ελέγχετε μια φορά την εβδομάδα, τα επίπεδα του ψυκτικού υγρού στο δοχείο διαστολής και να προσθέτετε υγρό κάθε 6 με 8 μήνες. Αν η προσθήκη υγρού απαιτείται πιο συχνά, κάθε 2 εβδομάδες ή μια φορά το μήνα, τότε είναι απαραίτητο να ελέγξετε για τυχόν διαρροές στο σύστημα. Η διαδικασία δεν απαιτεί καμία γνώση καθώς πρέπει απλά να εντοπίσετε το δοχείο με το ψυκτικό υγρό και να ελέγξετε εάν η στάθμη του είναι εντός των ορίων που είναι σημαδεμένα πάνω στο ίδιο το δοχείο. ( Max – Min).
 
Πώς λειτουργεί
Τα συστήματα ψύξης χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, σε αυτά που χρησιμοποιούν αέρα (αερόψυκτοι κινητήρες) και αυτά που χρησιμοποιούν νερό (υδρόψυκτοι κινητήρες), με τον δεύτερο να είναι ο πλέον διαδεδομένος σήμερα. Η λειτουργία των σύγχρονων υδρόψυκτων κινητήρων βασίζεται στην κυκλοφορία ψυκτικού υγρού γύρω από τα θερμαινόμενα εξαρτήματα, έτσι ώστε να απορροφάται γρηγορότερα η θερμότητά τους. Το ψυκτικό υγρό κυκλοφορεί μέσα από διόδους στο εσωτερικό του κινητήρα, απορροφά θερμότητα και καταλήγει στο ψυγείο, όπου αποβάλει τη θερμότητα στο περιβάλλον. Τη συνεχή κυκλοφορία του νερού φροντίζει η αντλία νερού, η οποία παίρνει κίνηση από τον στροφαλοφόρο άξονα μέσω του ιμάντα. Το ψυκτικό υγρό που χρησιμοποιείται είναι το νερό, στο οποίο έχουν τοποθετηθεί ειδικά πρόσθετα αντιπηκτικά, ώστε να μειώνεται η θερμοκρασία πήξης του κάτω από τους 0 βαθμούς και να μην υπάρχει περίπτωση το νερό να πήξει και να καταστρέψει τις σωληνώσεις.

Ενδείξεις δυσλειτουργίας συστήματος ψύξης
Την πρώτη ένδειξη πως το σύστημα ψύξης δεν λειτουργεί σωστά, θα τη λάβετε από το δείκτη θερμοκρασίας που θα δείχνει ανεβασμένη θερμοκρασία. Σε περίπτωση που έχετε αγνοήσει το δείκτη θερμοκρασίας, τότε οι καπνοί που θα βγαίνουν από το χώρο του κινητήρα θα υποδηλώνουν το πρόβλημα. Το πρόβλημα βέβαια δεν είναι η άνοδος του δείκτη ή οι καπνοί που βγαίνουν από τον κινητήρα. Όταν η θερμοκρασία ενός μηχανικού συνόλου υπερβεί τα επιτρεπτά όρια, τα μέταλλα του κινητήρα καταστρέφονται με αποτέλεσμα να κολλήσει ο κινητήρας και κατά πάσα πιθανότητα να απαιτείται η ολική επισκευή ή αντικατάστασή του. 
 
 
Λειτουργία-κόστος
Η ορθή λειτουργία του συστήματος ψύξης είναι πολύ σημαντική και λόγω των πολλών τμημάτων της κάθε βλάβη σε ένα τμήμα συμπαρασύρει σε δυσλειτουργία όλο το κύκλωμα. Η αντικατάσταση ενός θερμοστάτη, με εργασία, σε ένα μικρό αυτοκίνητο κινείται στα 50 ευρώ, της τρόμπας νερού στα 130 ευρώ, της βαλβίδας θερμοκρασίας στα 30 ευρώ, ενώ η αντικατάσταση του ψυγείου κοστίζει περίπου 250 ευρώ.
 
 
Τι μπορεί να προκαλέσει δυσλειτουργία ή πλήρη απώλεια ψύξης του κινητήρα.
•Μια απλή περίπτωση όπου το σύστημα δεν ψύχει καλά είναι να μην υπάρχει ψυκτικό υγρό στο ανάλογο δοχείο.
• Στην περίπτωση που η βαλβίδα θερμοκρασίας δε λειτουργεί το σύστημα δεν παρέχει ψύξη.
• Το ψυγείο μπορεί να είναι βρόμικο ή φραγμένο. Μια περίπτωση η οποία δεν είναι σπάνια.
• Μια συχνή αιτία που το σύστημα ψύξης δε λειτουργεί είναι να κολλήσει ο θερμοστάτης που αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα τμήματα του συστήματος ψύξης.
• Μια ακόμα περίπτωση δυσλειτουργίας του συστήματος ψύξης είναι να χαλάσει η τρόμπα νερού με αποτέλεσμα το νερό να μην κινείται μέσα στο κύκλωμα.
• Επίσης σύνηθες είναι το φαινόμενο να έχει σπάσει το κολάρο του ψυγείου.
• Σε κάποιες περιπτώσεις που παρουσιάζεται και πρόβλημα στον ανεμιστήρα του ψυγείου (βεντιλατέρ).