Τα ατμοσφαιρικά μοτέρ με τους περισσότερους ίππους στο λίτρο
27/5/2021
Οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες είναι ακόμα εδώ! Σας παρουσιάζουμε τα πέντε μοτέρ παραγωγής χωρίς turbo, που εμφανίζουν την μεγαλύτερη ειδική ισχύ (ίπποι ανά λίτρο). Ποιος ήταν ο αγαπημένος σας ατμοσφαιρικός κινητήρας;
Η κορυφαία τους απόκριση, ο μοναδικός ήχος λόγω του υψηλού ορίου περιστροφής και η γραμμική απόδοση είναι στοιχεία που έκαναν τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες να λατρευτούν από μία μεγάλη μερίδα οπαδών της αυτοκίνησης. Σήμερα, μπορεί να χάνουν έδαφος από τους υπερτροφοδοτούμενους, αλλά δεν παύουν να υπάρχουν ξεχωριστοί V10 ή V12 από κορυφαίες εταιρείες. Αυτή τη φορά, σας παρουσιάζουμε τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες παραγωγής που παράγουν την υψηλότερη ισχύ ανά λίτρο χωρητικότητας.
1. Mazda RX-8 με 231 ίππους
Ίσως να περιμένατε ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας θα ήταν πρώτος στη λίστα. Ο τρόπος μέτρησης της χωρητικότητάς του, δίνει το πλεονέκτημα στον περιστροφικό κινητήρα να βρεθεί στην κορυφή της λίστας. Ο κινητήρας του Mazda RX-8 αποτελείται από δύο ρότορες και η χωρητικότητα του αγγίζει τα 1308 κ.εκ. Η παραγωγή του ξεκίνησε μαζί με την πρώτη γενιάς του ιαπωνικού μοντέλου, εν έτει 2003 και διήρκεσε μέχρι το 2011. Μέσα σε αυτό το διάστημα διατέθηκε αρχικά σε δύο εκδόσεις με την ισχυρότερη να αγγίζει τους 231 ίππους, γεγονός που εκτοξεύει την ειδική ισχύς στους 177 ίππους στο λίτρο. Όπως καταλαβαίνετε, πρόκειται για ένα νούμερο που δύσκολα θα μπορούσε να επιτευχθεί σε παλινδρομικούς κινητήρες χωρίς σύστημα υπερπλήρωσης.
2. Gordon Murray T.50 με 654 ίππους
Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε πρόσφατα και η ομώνυμη εταιρεία επέλεξε να το εξοπλίσει με ατμοσφαιρικό μοτέρ. Η χωρητικότητά του αγγίζει τα μόλις 3,9 λίτρα και η περιεχόμενη γωνία είναι 65 μοίρες. Ζυγίζει 178 κιλά και συνοδεύεται από ήπια υβριδική τεχνολογία 48V. Αποδίδει τη μέγιστη ισχύ των 654 ίππων στις 11.500 σ.α.λ. και η ροπή φτάνει τα 467 Nm. Ο κινητήρας με την εντυπωσιακή σχέση συμπίεσης του 14:1 είναι σε θέση να πετύχει 164 ίππους στο λίτρο, τιμή που τον καθιστά στην κορυφή των παλινδρομικών ατμοσφαιρικών.
3. BAC Mono R με 340 ίππους
Το μονοθέσιο μοντέλο της BAC δε διακρίνεται μόνο για την κορυφαία αναλογία ισχύς/βάρος, αλλά και για την ειδική ισχύ του ατμοσφαιρικού του μοτέρ. Πρόκειται για έναν τετρακύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 2,4 λτ., ο οποίος φέρει δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους. Η ισχύς του αγγίζει τους 340 ίππους και η μέγιστη τιμή της ροπής φτάνει τα 330 Nm, με αποτέλεσμα να εμφανίζει μία ειδική ισχύ που φτάνει τους 139 ίππους στο λίτρο. Οι επιδόσεις του είναι καταιγιστικές, κυρίως λόγω του μειωμένου βάρους που αγγίζει τα μόλις 605 κιλά. Ενδεικτικά, για τα 0-100 χλμ./ώρα απαιτούνται λιγότερα από 3 δλ.
4. Ferrari 458 Speciale A με 597 ίππους
Ακολουθεί ένα ιταλικό supercar που εξοπλίζεται με τον ισχυρότερο, ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα που κατασκευάστηκε ποτέ από την Ferrari. Η χωρητικότητά του αγγίζει τα 4,5 λτ. και αποδίδει 597 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. Αυτό σημαίνει ότι η ειδική ισχύς διαμορφώνεται στους 133 ίππους ανά λίτρο. Η 458 Speciale Α ζυγίζει μόλις 1.290 κιλά, επιταχύνει από τα 0-100 km/h σε 3 δευτερόλεπτα και από τα 0-200 km/h σε 9,1 δευτερόλεπτα.
5. Porsche 911 GT3 RS (991)
Για το τέλος αφήσαμε τον κινητήρα της Porsche 911 GT3 RS, η οποίο κινείται με έναν επίπεδο κινητήρα με έξι κυλίνδρους, ο οποίος είναι επίσης ατμοσφαιρικός. Η μέγιστη ισχύς του αγγίζει τους 514 ίππους στις 8.400 σ.α.λ. και η χωρητικότητά του φτάνει τα 4 λίτρα με αποτέλεσμα η ειδική ισχύς να διαμορφώνεται στους 129 ίππους στο λίτρο. Οι επιδόσεις της Porsche 911 GT3 RS είναι καταιγιστικές, με τα 0-100 να έρχονται σε μόλις 3,2 δλ.