Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Τα πιο θρυλικά hot hatch που γνωρίσαμε

Τα πιο θρυλικά hot hatch που γνωρίσαμε

Διαβάστηκε από 15359 αναγνώστες - 24/10/2023

6) Toyota Starlet GT-Turbo
Το συγκεκριμένο μοντέλο δεν ήρθε ποτέ επίσημα στη χώρα μας. Για την ακρίβεια, δεν εξήχθη επίσημα ποτέ από την Ιαπωνία. Παρόλα αυτά, αμέτρητα ταπεινά, ελληνικά starlet μετατράπηκαν σε GT-Turbo, τόσο μηχανικά όσο και εμφανισιακά.

Το αυτοκίνητο διέφερε αρκετά από τις απλές εκδόσεις, χάρη στους νέους προφυλακτήρες, τα side skirts που είχαν και μεγάλα, πρόσθετα κομμάτια κατά μήκος των θυρών, το διάσημο καπό με τον αεραγωγό του intercooler και την πίσω αεροτομή.
Από τη στιγμή που αναφέραμε την λέξη «intercooler», καταλαβαίνουμε πως ο κινητήρας ήταν turbo.
Ο 4E-FTE των 1300 κυβικών απέδιδε 135 ίππους, που ήταν παραπάνω από ικανοί για να μετατρέψουν το Starlet των 890 κιλών σε ρουκέτα, ενώ όλα αυτά τα χρόνια έχει αποτελέσει τη βάση για εξωφρενικές κατασκευές, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε όλο τον κόσμο.

Τα Starlet GT-Turbo είναι εξαιρετικά δημοφιλή ακόμα και σήμερα, χάρη στην αύξηση της δημοτικότητας που έχουν τα retro ιαπωνικά μοντέλα στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια, γεγονός που κάνει να εξακολουθούμε να βλέπουμε το θρυλικό και πάντα μάχιμο Toyota στους δρόμους, ενώ το πολυαναμενόμενο Yaris GR αποτελεί ουσιαστικά έναν πνευματικό απόγονο των γρήγορων Starlet του παρελθόντος.



7) Honda Civic EG VTi
Η 5η γενιά του Honda Civic θεωρείται cult και έχει τεράστιο αριθμό θαυμαστών ανά τον κόσμο. Θα μπορούσαμε να πούμε πως στην Ιαπωνία και την Αμερική, οι γρήγορες εκδόσεις των Civic είχαν την απήχηση και το ρόλο που είχαν τα Saxo VTS και 106 Rallye στην Ελλάδα, και όχι άδικα.

Οι δυνατοί κινητήρες και το ελαφρύ βάρος έκαναν το μοντέλο να είναι η ιδανική βάση για κάποιον που λάτρευε τη sport οδήγηση. Επίσης, είναι από τα πιο βελτιωμένα και βελτιώσιμα μοντέλα όλων των εποχών, με πολλές εταιρείες να βγάζουν ακόμα εξαρτήματα και ανταλλακτικά αποκλειστικά για το Civic EG.

Η κορυφαία έκδοση που ήρθε στην Ευρώπη ήταν η VTi και είχε, όπως και το προαναφερθέν CR-X, τον γνωστό νευρικό κινητήρα B16, το στροφάρισμα του οποίου ήταν εθιστικό.



8) Suzuki Swift GTi
Ο «samurai», όπως έγινε γνωστό το Suzuki Swift GTi, έγινε διάσημος για τον 1300 κυβικών κινητήρα του, ο οποίος ήταν ξακουστός για τη λειτουργία του. Μέχρι τις 3500 στροφές ανά λεπτό ουσιαστικά... κοιμόταν, ενώ μετά αποκτούσε ένα σχιζοφρενικό ξέσπασμα που συνέχιζε μέχρι τον κόφτη, στις 7600rpm.
Αυτό και μόνο αρκούσε για να δημιουργηθεί ο αστικός μύθος που ήθελε το αυτοκίνητο να έχει εξοπλιστεί κατά λάθος με αυτό το μοτέρ, το οποίο προοριζόταν για μοτοσυκλέτα.

Η δημιουργία του Swift GTi και η επιλογή του κινητήρα φυσικά και δεν έγινε κατά λάθος. Οι μανιασμένοι και ολοζώντανοι 101 ίπποι του, κινούσαν το πανάλαφρο αμάξωμα εκπληκτικά γρήγορα και τιμωρούσαν διάφορους αυθάδεις αντιπάλους που πίστευαν πως λόγω περισσότερων κυβικών ή turbo θα ήταν γρηγορότεροι του νευρικού Ιάπωνα.

Ο μακρινός του διάδοχος, το Swift Sport, είναι πλέον υβριδικός και turbo, κάνοντας τη δεκαετία του 1990 με τους σχιζοφρενείς ατμοσφαιρικούς κινητήρες που δούλευαν μόνο ψηλά να φαντάζει ιδιαίτερα μακρινή.



9)VW Golf GTi Mk3
Η τρίτη γενιά του VW Golf GTI ήταν δίλιτρη, και ως αποτέλεσμα αποτελούσε μια πιο premium και ακριβή λύση για όσους μπορούσαν να υποστηρίξουν τη φορολογία των 2000 κυβικών.

Με πλούσιο εξοπλισμό και φρέσκο εσωτερικό, το Golf με τα 150 άλογα χρειαζόταν 8 δευτερόλεπτα για το 0-100km/h, και παρόλο που δεν είχε τον αμιγώς sport χαρακτήρα των 2 προηγούμενων γενεών, ήταν πιο ώριμο σαν αυτοκίνητο και συνδύαζε τις καλές επιδόσεις με έναν ομοιογενή χαρακτήρα.



10) Seat Ibiza Mk2 1,8 16v GTi
Η γρήγορη έκδοση της δεύτερης γενιάς του Seat Ibiza είχε κινητήρα 1800cc απόδοσης 130 ίππων και ήταν αρκετά δημοφιλής.

Το μοντέλο δεν είχε μόνο μεγαλύτερο κινητήρα από τα απλά μοντέλα, αλλά και πιο sport εμφάνιση, αφού είχε προφυλακτήρες στο χρώμα του αμαξώματος, πρόσθετα spoiler, αεροτομή και λευκές ζάντες 14 ιντσών.

Ουσιαστικά η έκδοση GTi αποτέλεσε τον προπομπό των Cupra μοντέλων, αφού 2 χρόνια μετά, δηλαδή το 1996, παρουσιάστηκε το Seat Ibiza Cupra που μοιραζόταν τον κινητήρα 2000 κυβικών και 150 ίππων με το Golf GTi.
 
 
 

Σελ.
1
Οι hot-hatch - πύραυλοι που αγαπήσαμε
Σελ.
2
Οι πύραυλοι τσέπης των περασμένων ετών
Σελ.
3
Τα πιο θρυλικά hot hatch που γνωρίσαμε