Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Από τα supercars Honda NSX και Lexus LFA, στα Toyota Supra, Mitsubishi Evo και Mazda RX7

Από τα supercars Honda NSX και Lexus LFA, στα Toyota Supra, Mitsubishi Evo και Mazda RX7

Διαβάστηκε από 22368 αναγνώστες - 25/1/2024

2) Honda NSX

Μπορεί το Toyota 2000GT να είναι το πρώτο ιαπωνικό supercar, όμως το Honda NSX είναι το supercar εκ Ιαπωνίας που τέθηκε σε άμεση σύγκριση με ιταλικές κατασκευές. Πολλοί το θεωρούν το υπέρτατο Ιαπωνικό αυτοκίνητο, ένας τίτλος που σίγουρα αρμόζει σε ένα όχημα που εξελίχθηκε με τη συμβολή του αείμνηστου Ayrton Senna.

Το αυτοκίνητο ήταν έτη φωτός μπροστά από την εποχή του, και παρόλο που πρόκειται για αληθινό supercar, με V6 κινητήρα πίσω από τον οδηγό, το γεγονός πως είναι Honda το κάνει ουσιαστικά αξιόπιστο και κατάλληλο ακόμα και για καθημερινή χρήση.



3) Subaru Impreza 22B STi
Τα Subaru Impreza WRX αποτελούν ένα θρύλο των rally και είναι σίγουρα εμβληματικά.  
Η έκδοση 22B STi είναι η πιο θρυλική από όλες, και για πολλούς είναι το καλύτερο Impreza που έχει υπάρξει. Δημιουργήθηκε για να τιμήσει τα συνεχόμενα πρωταθλήματα κατασκευαστών που κέρδισε η εταιρεία στο WRC από το 1995 έως το 1997, και στην ουσία ήταν μια συλλεκτική φουσκωμένη έκδοση του coupe Impreza WRX STi, ενός μοντέλου ιδιαίτερα σπάνιου, ειδικά στη χώρα μας.

Με διαφορετικό προφυλακτήρα εμπρός καθώς και μεγαλύτερη φτερούγα πίσω, το 22B, όπως μαρτυρά το όνομά του, είχε κινητήρα boxer 2200 κυβικών ο οποίος απέδιδε 276 ίππους και 363Nm ροπής. Στην πραγματικότητα η ιπποδύναμη ίσως ξεπερνούσε τα 300 άλογα, αφού εκείνη την περίοδο οι Ιάπωνες κατασκευαστές είχαν προβεί σε μια συμφωνία που έλεγε πως κανένα αυτοκίνητο παραγωγής δεν θα είχε περισσότερους από 280 ίππους.

Το μοντέλο παρήχθη σε 400 κομμάτια, αποκλειστικά για την αγορά της Ιαπωνίας και όλα βαμμένα στο WRC Blue χρώμα, τα οποία πωλήθηκαν μέσα σε 48 ώρες. Η εταιρεία κατασκεύασε 24 επιπλέον Impreza 22B STi, τα περισσότερα εκ των οποίων πήγαν στη Μ. Βρετανία.



4)Mazda RX7 FD3S
Ο Μπάτμαν. Ένα από τα ομορφότερα αυτοκίνητα όλων των εποχών, και ένα από τα καλύτερα sport μοντέλα του κόσμου, πόσο μάλλον της Ιαπωνίας.

Όταν παρουσιάστηκε, η τρίτη γενιά του RX7 πήρε χαρακτηρισμούς όπως «Import Car of the Year» και «ένα από τα πιο συναρπαστικά sport οχήματα του πλανήτη», χάρη στον φρενήρη Wankel κινητήρα του, ο οποίος με την προσθήκη 2 turbo απέδιδε 276 ίππους. Το χαμηλό του βάρος, και η ακραία συμπεριφορά του αυτοκινήτου, δημιούργησε θρύλους που λένε για ιδιοκτήτες που του έβαλαν πωλητήριο μετά την πρώτη βόλτα σε βρεγμένο.

Όλα αυτά, σε συνδυασμό με τον επικίνδυνα όμορφο σχεδιασμό του αυτοκινήτου, έκαναν το Mazda RX7 FD3S όχι απλά εμβληματικό, αλλά μυθικό.



5) Mitsubishi Evo VI Tommi Makinen Edition
Για πολλούς το πιο πολεμικό Evo που βγήκε ποτέ. Το αυτοκίνητο που στοίχειωσε την ψυχή πολλών νέων, όταν είδαν το αυτοκίνητο που χάζευαν στους αγώνες να κυκλοφορεί στους δρόμους. Στην Ελλάδα τα Evo VI TME είναι μετρημένα στο χέρι, αλλά μέχρι και σήμερα προκαλούν ανατριχίλα στο πέρασμά τους. Ακόμα και όσοι δεν ασχολούνται με αυτοκίνητα καταλαβαίνουν την περίεργη αύρα που έχει το συγκεκριμένο μοντέλο.

Η συλλεκτική έκδοση του Evo VI πήρε το όνομά της από τον Φιλανδό οδηγό-θρύλο του WRC ο οποίος αλώνιζε στις ειδικές διαδρομές και κέρδιζε πρωταθλήματα. Σε σχέση με τα «απλά» Evo VI, το «Tommi» είχε διαφορές στο turbo και την εξάτμιση, ρίχνοντας το φάσμα της ροπής κατά 250 στροφές χαμηλότερα.

Ο νέος προφυλακτήρας, οι ζάντες 17 ιντσών ζάντες της Enkei και  η κόκκινη απόχρωση, αποκλειστική για αυτή την έκδοση, σε συνδυασμό με τα εργοστασιακά αυτοκόλλητα γραφικά, έκαναν το πιο εμβληματικό Evo όλων των εποχών να φαντάζει ως ένα αγωνιστικό που κάνει βόλτες στο δρόμο. Κάτι που ήταν αληθές εξάλλου.



6) Toyota Supra JZA80
Ένα από τα διασημότερα Ιαπωνικά sport αυτοκίνητα, η φήμη που έχει δημιουργήσει η Supra της τέταρτης γενιάς δεν είναι αδικαιολόγητη. Ενώ και η προηγούμενη γενιά, η A70 ήταν εξαιρετική και εικονική, η Toyota ήθελε να δημιουργήσει ένα ακόμα καλύτερο αυτοκίνητο με πιο ρευστές γραμμές, που να φέρνουν σε αυτές του 2000GT.

Το αυτοκίνητο ήταν εξαιρετικά αεροδυναμικό και χάρη στο κινητήρα-διαμάντι 2JZ-GTE μπορούσε να ταξιδεύει άνετα με 250km/h, ενώ είχε αρκετές καινοτομίες, όπως το ρυθμιζόμενο εμπρός spoiler κάτω από τον προφυλακτήρα, που του χάριζαν ακόμα μεγαλύτερη ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες.



7) Lexus LFA
Αλλη μια εξωφρενική δημιουργία της Toyota, η διαδικασία εξέλιξης της οποίας ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και ολοκληρώθηκε το 2009. Ο V10 κινητήρας του LFA απέδιδε 553 ίππους, και το αμάξωμά του ήταν από ανθρακόνημα, το οποίο είχε ιδιαίτερη πρωτοποριακή πλέξη. Η Toyota διαθέτει ένα από τα λιγοστά μηχανήματα του κόσμου που πλέκει τις ίνες άνθρακα με τον συγκεκριμένο τρόπο.

Το Lexus LFA κόστισε πάρα πολλά για την εξέλιξή του, και δεν απέφερε ιδιαίτερο κέρδος στην εταιρεία. Απλά το κατασκεύασε επειδή μπορούσε.
 

Σελ.
1
Τα ιαπωνικά αυτοκίνητα που έγραψαν ιστορία
Σελ.
2
Από τα supercars Honda NSX και Lexus LFA, στα Toyota Supra, Mitsubishi Evo και Mazda RX7
Σελ.
3
Nissan Skyline, Toyota Celica, και θρύλοι των βουνών: Toyota AE86, Honda Integra και Nissan 200SX