autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Test: Πόσο καλός οδηγός είσαι?

11/2/2020

Σίγουρα ο καθένας από εμάς είναι βέβαιος πως είναι ο πιο κάλος οδηγός στο κόσμο και πάντα φταίνε οι άλλοι. Ποια από τα παρακάτω κάνεις και πόσο συχνά? Διάβασε και πες μας σε τι επίπεδο είναι οι καλές οδηγικές ικανότητες σου.

autoagora Team

Εντάξει, κανείς δεν είναι τόσο δίκαιος που να μπορεί να κρίνει τις οδηγικές του ικανότητες μόνος του. Συνήθως φίλοι, ή οικογένεια θα σου κάνουν μερικές παρατηρήσεις με ευγενικό τρόπο και είτε θα τους ακούσεις, είτε δεν θα ξαναμπούν στο αμάξι σου. Ποια είναι όμως τα πιο συνηθισμένα στοιχεία που χαρακτηρίζουν έναν κακό οδηγό;
 
Κολλάς στον μπροστινό σου
Πραγματικά δεν χρειάζεται ούτε εξήγηση. Ναι μπορεί να βιάζεσαι, ναι μπορεί να πηγαίνει αργά ο προπορευόμενος, αλλά όσο γρήγορα αντανακλαστικά και να έχεις, άμα συμβεί κάτι είναι αδύνατο να αντιδράσεις. Υπάρχει ένα ξένο ρητό που λέει «αν μπορείς να διαβάσεις καθαρά τις πινακίδες του μπροστινού, τότε πάτα φρένο». Εάν ταξιδεύετε σε αυτοκινητόδρομο, ακόμα και αν θέλετε να προσπεράσετε, δεν έχετε κανένα λόγο να γίνετε επικίνδυνοι με το να κολλάτε, καθώς κανείς δεν ξέρει τι μπορεί να συμβεί. Ένα απότομο φρένο και η καταστροφή δεν είναι μακριά. Και στο κάτω κάτω, εσείς είστε σίγουροι για τις οδηγικές σας ικανότητες, είστε το ίδιο και για του μπροστινού; Αντίστοιχα μέσα στην πόλη όπου οι αποστάσεις είναι μικρές, εάν κοιτάξετε αλλού για μισό δευτερόλεπτο, η αλλαγή προφυλακτήρα ξεκινά από τα 400 ευρώ. Αξίζει;


Δεν χρησιμοποιείς τα φλας
Πραγματικά δολοφονικό το να μην χρησιμοποιείς το φλας σου ακόμα και μέσα σε πάρκγινκ. Εκτός από σένα, κανείς δεν μπορεί να μπει στο μυαλό σου για να ξέρει ποια θα είναι η επόμενη κίνηση που θα κάνεις με το όχημα σου. Έτσι λοιπόν, το μοναδικό στοιχείο ενημέρωσης και επικοινωνίας που έχεις με τα υπόλοιπα οχήματα, είναι το φλας. Γιαυτό είναι κίτρινο και έντονο, για αυτό και αναβοσβήνει. Για να τραβάει την προσοχή και να προειδοποιεί. Ακόμα και σε έναν άδειο δρόμο, δεν ξέρεις ποιος μπορεί να υπολογίζει πως θα πας ευθεία και εσύ να στρίψεις χωρίς φλας, προκαλώντας ένα ατύχημα που θα είχε αποφευχθεί με μία πραγματικά εύκολη κίνηση.


Στέλνεις μηνύματα ενώ οδηγείς
Όπως και στην πρώτη περίπτωση, είσαι σίγουρος πως είσαι ο καλύτερος οδηγός και τα έχεις 400. Γιαυτό και λες, δεν στέλνω και ένα μήνυμα; Όχι. Αυτός είναι ο λόγος που τα καινούργια αυτοκίνητα έχουν όλα τα χειριστήρια του infotainment στο τιμόνι, ενώ δέχονται και φωνητικές εντολές. Ότι και να επιχειρήσεις, εφόσον δεν είσαι σταματημένος, οφείλεις να κοιτάς τον δρόμο ασταμάτητα. Το να γράψεις ένα μήνυμα, ακόμα και αν σηκώσεις το κινητό σε ύψος να βλέπεις τον δρόμο, σου κλείνει το οπτικό πεδίο και χάνεις την επαφή. Ειλικρινά είναι ότι πιο επικίνδυνο μπορείς να κάνεις, την  ώρα που απλά μπορείς να περιμένεις να φτάσεις και να απαντήσεις εκείνη την ώρα.



Δεν μπορείς να παρκάρεις
Μεγάλο μέρος του πληθυσμού αντιμετωπίζει δυσκολία στο παρκάρισμα. Είναι  ένα συνηθισμένο πρόβλημα και ο βασικότερος λόγος, η εκπαίδευση. Πολλές σχολές οδήγησης μαθαίνουν μερικά  «κόλπα» στους μαθητές τους, ώστε να μπορούν να παρκάρουν με ευκολία, μόνο το συγκεκριμένο μοντέλο αυτοκινήτου. Εάν λοιπόν μετέπειτα ο μαθητής οδηγήσει ένα άλλο, κάπως μεγαλύτερο, την πληρώνουν οι ζάντες, τα λάστιχα και καμιά φορά ο πίσω παρκαρισμένος. Η λύση είναι και εδώ απλή και λέγεται εξάσκηση. Το να σε δυσκολεύει το παρκάρισμα δεν είναι καθόλου ντροπή και δεν πρέπει να σε νοιάζουν τα σχόλια. Το μόνο που θα πρέπει να σε νοιάζει, είναι να γίνεις καλύτερος.


Οδηγείς αργά όταν δεν πρέπει
Δεν μπορείς να πηγαίνεις με όση ταχύτητα εσύ θέλεις, όπου θέλεις. Για παράδειγμα, εάν ταξιδεύεις το βράδυ σε ανοικτό αυτοκινητόδρομο και είσαι στην αριστερή λωρίδα με 80χλμ./ώρα, ο πίσω που οδηγεί στο όριο των 120 χλμ./ώρα δεν μπορεί να εκτιμήσει την διαφορά της ταχύτητας σας. Έτσι το πιο πιθανό να γίνει φρενάρισμα πανικού ή ακόμα και σύγκρουση. Τα όρια είναι μελετημένα και οφείλουμε να τηρούμε, χωρίς όμως να πηγαίνουμε στο άλλο άκρο. Δεν τα ξεπερνάμε ούτε προς τα κάτω, ούτε προς τα πάνω για την ασφάλεια και την δικιά μας και τον άλλων.