
Η 3θυρη έκδοση και οι δίλιτροι κινητήρες
Το 1992 εισήχθη στην αγορά και η 3θυρη έκδοση του ZX. Οι πόρτες μπορεί να μειώθηκαν, αυξήθηκαν όμως τα κυβικά. Το καυτό ZX Volcane ήταν πλέον δίλιτρο. Η ιπποδύναμη είχε μειωθεί, αφού τα άλογα ήταν 123, αλλά βελτιώθηκε ο τρόπος λειτουργίας του μοτέρ.
Παρά την εντυπωσιακή ονομασία (Volcane σημαίνει «ηφαίστειο»), το πραγματικά εκρηκτικό ZX είχε πολύ πιο... ταπεινό χαρακτηρισμό. Το εν λόγω μοντέλο ονομαζόταν «ZX 2.0 16v», και, όπως μπορούμε να καταλάβουμε, είχε 16βάλβιδη κεφαλή στον κινητήρα. Η απόδοση ήταν 152 ίπποι, ισχύς που αρκούσε για να επιταχύνει το hatchback από στάση στα 100km/h σε 9,4 δευτερόλεπτα. Το μοτέρ χρησιμοποιήθηκε και στο θρυλικό Peugeot 306 GTi-6, αλλά το σασμάν παρέμεινε 5 σχέσεων.
Εδώ, το κορυφαίο ZX είχε πιο δυναμικό χαρακτήρα, αφού ήταν αποκλειστικά 3θυρο, τα φτερά του ήταν φουσκωμένα, με πρόσθετα αντίστοιχης φιλοσοφίας αυτών του πασίγνωστου Saxo VTS και οι ζάντες ήταν 15 ιντσών.
Την επόμενη χρονιά, η Citroen παρουσίασε και μία station wagon εκδοχή του επιτυχημένου ZX, που ονομαζόταν Break, ενώ το 1994 η εταιρεία έκανε ένα διακριτικό facelift στο αυτοκίνητο. Η μεγαλύτερη διαφορά ήταν στην εμπρόσθια γρίλια, που διέθετε 2 μακρόστενους αεραγωγούς αντί για 1. Το 2.0 16v μοτέρ δυνάμωσε κι άλλο, και πλέον είχε 167 άλογα, όπως και το αδελφό καυτό 306. Όπως ήταν αναμενόμενο, οι επιδόσεις βελτιώθηκαν, κάτι που αποδεικνυόταν και στη μείωση του χρόνου 0-100km/h στα 8,7 δευτερόλεπτα.
Το 1997, έπειτα από την κατασκευή 1,7 εκατομμυρίων μονάδων, ήρθε η ώρα της παύσης παραγωγής, αφού παρουσιάστηκε η ολοκαίνουργια Citroen Xsara, που ήταν ριζικά ανανεωμένη.
Φέτος κλείνουμε 30 χρόνια από το ντεμπούτο του επιτυχημένου Citroen ZX. Αν και, για να είμαστε απόλυτα ακριβείς, η επέτειος 30 ετών είναι για την πολιτική έκδοση. Το πολεμικό ZX Rally Raid, που ήταν το αγωνιστικό μοντέλο, είχε παρουσιαστεί 1 χρόνο πριν, το 1990. Το αυτοκίνητο διέπρεψε στον σκληροτράχηλο αγώνα Paris-Dakar, και κατάφερε να κερδίσει την 1η θέση το 1991, 1994, 1995 και 1996.
Σήμερα, η θέα των καυτών ZX Volcane και ειδικότερα των 2.0 16v, των Γάλλων με την τετραδιεύθυνση, τον 1 υαλοκαθαριστήρα, τα φουσκώματα και τα θρυλικά διαγώνια «κοψίματα» στα πλαϊνά τζάμια, δυστυχώς σπανίζει, όπως αρχίζουν και σπανίζουν και οι υπόλοιποι ήρωες της δεκαετίας του 90 που αγαπήσαμε.
Σελ. 1 | Citroen ZX: 34 χρόνια στρίψιμο |
Σελ. 2 | Η 3θυρη έκδοση και οι δίλιτροι κινητήρες |
autoagora Team