Ανανεωμένο Ford C-MAX 1,5 TDCi 120 PS
8/1/2016
To μικρομεσαίο Ford C-MAX χάρη στον νέο 1.500άρι diesel κινητήρα, αλλά και τις πολλές νέες τεχνολογίες που εντυπωσιάζουν, ανεβάζει τον πήχη στην κατηγορία.
Ήταν θέμα χρόνου για τους ανθρώπους της Ford να «περάσουν» και στο C-MAX το οικογενειακό look και (κυρίως) τις νέες τεχνολογίες, που παρουσίασε η φίρμα του μπλε οβάλ και που ακολούθησαν την παρουσίαση της υπάρχουσας γενιάς του μικρομεσαίου πολυχρηστικού μοντέλου.
Σχεδίαση
Στο φρεσκαρισμένο C-MAX ξεχωρίζει η μεγάλη τραπεζοειδής μάσκα και το μυώδες καπό, ενώ επανασχεδιασμένα επίσης είναι ο προφυλακτήρας και τα φανάρια εμπρός και πίσω. Το τελικό αποτέλεσμα μας αρέσει και συνθέτει ένα δυναμικό προφίλ (για τα δεδομένα της κατηγορίας) και που σίγουρα ξεφεύγει από τη λογική του «κουτιού». Το C-MAX καταφέρνει και κρύβει περίτεχνα τον όγκο του.
Εσωτερικό
Το εσωτερικό του ανανεωμένου C-MAX έχει πολλά κοινά στοιχεία με αυτό του Focus. Η ποιότητα των υλικών είναι καλή, αλλά δε λείπουν κάποιες ατέλειες στη συναρμογή. Από την άλλη, η εργονομία στην κεντρική κονσόλα έγινε καλύτερη αφού τα πολλά κουμπιά έχουν αντικατασταθεί από την έγχρωμη οθόνη αφής. Ο πίνακας οργάνων προέρχεται από το Focus, είναι ευανάγνωστος και προσφέρει δυνατότητα προσαρμογής των επιμέρους στοιχείων του στα θέλω του χειριστή. Δεν λείπει και το σύστημα SYNC 2, μέσω του οποίου μπορείς να ελέγξεις φωνητικά το ηχοσύστημα, το τηλέφωνο ή τον κλιματισμό.
Σαν γνήσιο πολυχρηστικό, το C-MAX προσφέρει πολλές επιλογές για διαρρύθμιση της καμπίνας. Το μεσαίο κάθισμα μπορεί να εκτελέσει χρέη υποβραχιόνιου, ή να βγει ώστε να αφήσει χώρο στα ακριανά να συρθούν προς τα μέσα για να έχουν οι επιβάτες περισσότερο αέρα για τους ώμους και το κεφάλι. Τα πίσω καθίσματα πέφτουν πάντως με μια κίνηση, ενώ άξιο αναφοράς τέλος είναι πως το μοντέλο διαθέτει την έξυπνη πίσω πόρτα που μπορεί να ανοίξει περνώντας το πόδι σου κάτω από το προφυλακτήρα. Κάτι που θα εκτιμήσουν δεόντως οι …φορτωμένοι. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 471 λτ.
Κινητήρες
Ο 1,5 TDCi με τους 120 ίππους και τα 270 Nm ροπής είναι ο νέος turbodiesel της Ford, που ήρθε με λιγότερα κυβικά από τον 1,6 TDCi, αλλά με καλύτερη απόδοση και περισσότερη οικονομία. Ταιριάζει γάντι στον οικογενειακό χαρακτήρα του C-MAX, όντας πολιτισμένος και ήσυχος, αλλά και τραβώντας εξαιρετικά χωρίς κραδασμούς. Οι επιδόσεις είναι αρκετά ανταγωνιστικές και συνάδουν με τον συνολικά ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα του C-MAX. Εκτός από σβέλτο, το C-MAX είναι και ιδιαίτερα οικονομικό. Η Ford ανακοινώνει μέση κατανάλωση 4,1 λτ./100 χλμ. και κατά την διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 5,2 λτ./100. Στην οικονομία βοηθά και το 6τάχυτο κιβώτιο, που διαθέτει έναν πολύ καλό επιλογέα, που εκτός από εργονομικά τοποθετημένος, κάνει ακριβείς και γρήγορες αλλαγές.
Οδηγώντας
Στα πλαίσια της ανανέωσής του, οι τεχνικοί της Ford έκαναν αλλαγές σε αμορτισέρ και σινεμπλόκ και έτσι το μοντέλο εμφανίζεται πιο άνετο και με υψηλή ποιότητα κύλισης, χωρίς όμως να έχει χάσει τίποτα από τον ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα. Η τοποθέτηση καλύτερων μονωτικών υλικών στις πόρτες και τους μπροστινούς θόλους έχει βελτιώσει την ηχομόνωση στην καμπίνα και το ταξίδι είναι ήσυχο. Η ανάρτηση απορροφά κάθε ανωμαλία, το ηλεκτρικό τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές, ενώ αυξημένα είναι και τα όρια πρόσφυσης. Συνολικά το C-MAX είναι το πιο οδηγοκεντρικό μοντέλο της κατηγορίας και κινείται με χάρη τόσο στον αυτοκινητόδρομο, όσο και σε μια «σφιχτή» διαδρομή με συνεχείς στροφές. Το C-MAX εφοδιάζεται πλέον με όλο το ηλεκτρονικό οπλοστάσιο, που είναι γνωστό από τα Focus και Mondeo, προσφέροντας μεταξύ άλλων δυνατότητα για αυτόματο παρκάρισμα (κάθετα και παράλληλα στα άλλα αυτοκίνητα), το CrossTrafficAlert, το Park-Out Assist, το Active City Stop που λειτουργεί με ταχύτητα έως τα 50 χλμ./ώρα και φρενάρει μόνο του, αν ο οδηγός αφαιρεθεί και το Adaptive Cruise Control.
Συμπέρασμα
Το ανανεωμένο Ford C-MAX βελτιώθηκε σε σημεία που έπασχε και έγινε καλύτερο. Ο νέος 1,5 TDCi κινητήρας με τους 120 ίππους ταιριάζει στον χαρακτήρα του και μπορεί με άνεση να τα βγάλει πέρα με τις οικογενειακές υποχρεώσεις. Από την άλλη ο ευχάριστος χαρακτήρας του μοντέλου προσφέρει οδηγική ευχαρίστηση. Η τιμή του ξεκινά από 21.964 ευρώ (με απόσυρση) και σχεδόν πλήρες πακέτο εξοπλισμού και αποτελεί μια MAXimum επιλογή στη κατηγορία.