
Δοκιμάζουμε και βαθμολογούμε το BYD ATTO 2.
Byd Atto 2 BEV, Τιμή 29/05/2025: 29 990€
BYD ATTO 2 - 177 PS 47 kWh: Προσιτό ηλεκτρικό με πλούσιο εξοπλισμό
Ένα κομψό ηλεκτρικό μικρό SUV σε κόστος βενζινοκίνητου.
Κάνει το 0-100 σε 8,6 δλ. και μπορεί να διανύσει 270 χλμ. σε μικτές συνθήκες.
Το εσωτερικό του είναι ευάερο και χρησιμοποιούνται ποιοτικά υλικά.
Πλούσιος εξοπλισμός που θα καλύψει όλες τις απαιτήσεις, ακόμα και στην εισαγωγική έκδοση.
Δοκιμάζουμε και βαθμολογούμε το BYD ATTO 2 177 PS 47 kWh.
Η BYD (Build Your Dreams), μία από τις μεγαλύτερες και ταχύτερα αναπτυσσόμενες αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας, έχει ήδη χαράξει δυναμική πορεία στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Με ισχυρή παρουσία σε Ευρώπη και Ασία και σημαντικές επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση, η εταιρεία έχει καθιερωθεί ως ένας από τους βασικούς ανταγωνιστές της Tesla και των παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών που στρέφονται προς την «πράσινη» κινητικότητα. Το νέο BYD ATTO 2, που παρουσιάζεται ως ο μικρότερος αδερφός του επιτυχημένου ATTO 3, έρχεται να καλύψει ένα σημαντικό κενό στη γκάμα της εταιρείας. Στην εποχή μας, και πόσο μάλλον στην ευρωπαϊκή αγορά, η ενασχόληση ενός κατασκευαστή με κατηγορία των μικρών SUV μοιάζει απαραίτητη.
Η είσοδος του ATTO 2 στην αγορά αναμένεται να ενισχύσει τη στρατηγική της BYD για διεύρυνση του μεριδίου της στην Ευρώπη, προσελκύοντας νεότερους και «αστικούς» οδηγούς που αναζητούν ένα ηλεκτρικό όχημα με χαμηλό κόστος απόκτησης, αλλά χωρίς συμβιβασμούς στην ποιότητα. Ο στόχος για την χαμηλή τιμή επιτυγχάνεται, αφού εκμεταλλευόμενο την επιδότηση για ηλεκτρικά οχήματα το κόστος του είναι αντίστοιχο ενός βενζινοκίνητου ίδιας κατηγορίας. Πρόκειται για ένα μοντέλο-κλειδί, που αναμένεται να λειτουργήσει ως «εισαγωγική πύλη» προς τη μάρκα, βοηθώντας την BYD να παγιώσει τη θέση της όχι μόνο ως τεχνολογικός ηγέτης, αλλά και ως mainstream επιλογή στο νέο τοπίο της ηλεκτροκίνησης.
Το νέο BYD ATTO 2 ενσωματώνει δυναμικά SUV χαρακτηριστικά σε compact διαστάσεις, με μήκος 4,31 μ. και πλάτος 1,83 μ., προσφέροντας ευχρηστία στην πόλη χωρίς να θυσιάζει την παρουσία του στο δρόμο. Στο μπροστινό μέρος, ξεχωρίζουν οι κομψοί LED προβολείς και τα λεπτά φώτα ημέρας που συνδυάζονται με τη φωτεινή γραμμή της μάσκας, προσδίδοντας στο «2» μια επιβλητική οπτική παρουσία. Το προφίλ του χαρακτηρίζεται από τις διακοσμητικές επενδύσεις χαμηλά, που αναδεικνύουν το ύψος του αυτοκινήτου, και την «αιωρούμενη» γραμμή της οροφής που κατεβαίνει μέσω ενός περίτεχνου σχεδίου στην κολώνα C. Στο πίσω μέρος, ξεχωρίζουν τα ενωμένα πίσω φώτα που σχηματίζουν το σύμβολο του Möbius, προσδίδοντας μια αίσθηση συνεχόμενης κίνησης. Συνολικά, η σχεδίαση του ATTO 2 συνδυάζει μοντέρνα αισθητική με πρακτικότητα, κάνοντάς το ιδανικό για αστική χρήση, χωρίς να λείπουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά που συναντώνται στα σύγχρονα SUV.
Το εσωτερικό του νέου ATTO 2 συνδυάζει σύγχρονο σχεδιασμό, τεχνολογική καινοτομία και πρακτικότητα, δημιουργώντας έναν άνετο και ευχάριστο χώρο για οδηγό και επιβάτες. Η καμπίνα χαρακτηρίζεται από καθαρές γραμμές και ποιοτικά υλικά, όπως οικολογικό vegan δέρμα και μαλακές επιφάνειες αφής, προσφέροντας μια αίσθηση πολυτέλειας χωρίς υπερβολές. Κεντρικό στοιχείο αποτελεί η περιστρεφόμενη οθόνη αφής 12,8 ιντσών, η οποία επιτρέπει την εναλλαγή μεταξύ κατακόρυφης και οριζόντιας θέσης. Όσον αφορά την ευρυχωρία του, μπορεί να θεωρηθεί άνετο για την κατηγορία του, προσφέροντας καλούς χώρους και για τους πίσω επιβάτες. Ικανοποιητικό είναι και το μέγεθος του πορτμπαγκάζ, που θα χωρέσει εύκολα τις αποσκευές μίας μικρής οικογένειας.
Εξοπλισμένο με έναν ηλεκτροκινητήρα 177 ίππων και 290 Nm ροπής το ηλεκτρικό SUV θέλει να συνδυάσει τεχνολογία και αποδοτικότητα. Η μπαταρία Blade της BYD, έχοντας μικρή χωρητικότητα 45,1 kWh, υπόσχεται αυτονομία έως 312 km στον κύκλο WLTP, αν και όπως διαπιστώθηκε στην δοκιμή μας το πραγματικό νούμερο απέχει αρκετά. Παρόλα αυτά, χρησιμοποιεί τεχνολογία LFP (LiFePO₄), προσφέροντας αυξημένη ασφάλεια και μακροχρόνια αντοχή, χωρίς χρήση κοβαλτίου ή νικελίου . Η φόρτιση AC πραγματοποιείται μέσω θύρας τύπου 2 με ισχύ 11 kW, ενώ η φόρτιση DC υποστηρίζεται έως 65 kW, επιτυγχάνοντας φόρτιση 10-80% σε περίπου 37 λεπτά .
Ας δούμε τον επόμενο πίνακα που συνοψίζει τους κύριους τομείς αξιολόγησης, αλλά και αναφέρει την συνολική βαθμολογία που κατάφερε να συγκεντρώσει το BYD ATTO 2 177 PS 47 kWh.
Μάρκα/Μοντέλο | BYD ATTO 2 | Καλύτερα | Χειρότερα | ||
---|---|---|---|---|---|
Έκδοση μοντέλου | BYD ATTO 2 BEV 177 PS 47 kWh | ||||
Βαθμολογία | 86% | ||||
Κατηγορία μοντέλου | Μικρά SUV Ηλεκτρικό | ||||
Ποια χρονιά βγήκε/άλλαξε το μοντέλοModel Year
|
2025 | ||||
Τι τεχνολογίας είναι ο κινητήραςΕίδος Κινητήρα
|
Ηλεκτρικό | ||||
Χωρητικότητα κινητήρα σε κυβικά (εκατοστά)Κυβικά (κ.εκ.)
|
|||||
Η ισχύς του κινητήρα, τα άλογά τουΙπποδύναμη (PS)
|
177 | 272 | SMART #1 EV 200 kW 66 kWh 272ps 66 KWh | 65 | DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh |
Χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιοΚιβώτιο
|
Automatic | ||||
Πόσες ταχύτητες έχειΑριθμός σχέσεων
|
1 | ||||
Ποιοι τροχοί κινούν το αμάξωμαΚίνηση
|
ΕΜΠΡΟΣ | ||||
Με βαση τις μετρήσεις μαςΠραγματική μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)
|
17,2 | 15 | DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh | ||
Με βαση τις μετρήσεις μαςΠραγματική μέση κατανάλωση (KWh/100χλμ.)
|
17,2 | 15 | DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh | ||
Πόσος χώρος υπάρχει από τα γόνατα των πίσω επιβατών μέχρι την πλάτη του μπροστινού καθίσματος (για επιβάτη με 1,75 ύψος και 75 κιλά)Χώροι για γόνατα πίσω επιβατών (εκατοστά)
|
16 | 16 | BYD ATTO 2 BEV 177ps 47 KWh | 3,1 | DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh |
Χρειάζονται 45 εκατ. Για κάθε ενήλικο και 35 για κάθε παιδίΠλάτος πίσω καθίσματος (μέτρα)
|
1,34 | 1,4 | KIA EV3 LONG RANGE 204ps 81,4 KWh | 1,21 | DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh |
Εργοστασιακή χωρητικότητα πόρτ μπαγκάζ (λίτρα) | 400 | 460 | KIA EV3 LONG RANGE 204ps 81,4 KWh | 270 | DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh |
Πόσα δλ. χρειάζονται για τα 100 χλμ./ώρα από στάσηΕπιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα (δλ.)
|
8,6 | 6,3 | SMART #1 EV 200 kW 66 kWh 272ps 66 KWh | 15,3 | DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh |
Η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτουΤελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
|
160 | 180 | SMART #1 EV 200 kW 66 kWh 272ps 66 KWh | 125 | DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh |
Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα) | 35,6 | 34,6 | PEUGEOT 2008 e (OBC 11) 156ps 54 KWh | 41,1 | DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh |
Εργοστασιακή εγγύησηΕγγύηση (χρόνια)
|
6 | 7 | KIA EV3 LONG RANGE 204ps 81,4 KWh | ||
Εργοστασιακή εγγύησηΕγγύηση μπαταρίας (χρόνια ή χλμ.)
|
6 | 7 | KIA EV3 LONG RANGE 204ps 81,4 KWh | ||
Τιμή καταλόγου αντιπροσωπείαςΤιμή
|
|||||
Τιμή με επιδότηση |
.jpg)
Στο πίσω μέρος, ξεχωρίζουν τα ενωμένα πίσω φώτα που σχηματίζουν το σύμβολο του Möbius.
Αρχικά, το BYD ATTO 2 κατάφερε να συγκεντρώσει βαθμολογία 86%, η οποία βρίσκεται σχετικά χαμηλά στην κλίμακα των μικρών ηλεκτρικών, κυρίως λόγω της περιορισμένης αυτονομίας του από την μικρή μπαταρία. Αν και η μέση κατανάλωση ρεύματος υπολογίστηκε στις 17,2 kWh, σε μικτό κύκλο οδήγησης θα καταφέρει στην πραγματικότητα να διανύσει έως 270 χλμ., δεσμεύοντας το να χρησιμοποιηθεί αυστηρά εντός πόλης. Οι επιδόσεις του βρίσκονται εκεί που θα περίμενε κανείς, αφού κάνει το 0-100 σε 8,6 δλ. Σβέλτο, χωρίς να εντυπωσιάζει ανάμεσα στα ηλεκτρικά μοντέλα. Σημαντικό είναι να αναφερθεί πως η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα για την διατήρηση της ενέργειας.
Περνώντας στο εσωτερικό του, οι χώροι του είναι ικανοποιητικοί, κυρίως όσον αφορά αυτόν για τα γόνατα των πίσω επιβατών (16 εκ.), αφού αρκεί ακόμα και για ψηλότερους επιβάτες. Παρόλα αυτά, το πίσω κάθισμα είναι σχετικά στενό, έχοντας φάρδος τα 1,34 μ. Πάντως, το πορτμπαγκάζ ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις τις κατηγορίας, προσφέροντας 400 λτ. ελεύθερου χώρου. Αναμένεται να χωρέσει με ευκολία τις αποσκευές που θα χρειαστούν κατά την καθημερινότητα, εφόσον λόγω χαμηλής αυτονομίας δεν αναμένεται να χρησιμοποιηθεί για μακρινά ταξίδια.
Ας δούμε στις σελίδες που ακολουθούν τα αναλυτικά αποτελέσματα των μετρήσεων μας όσον αφορά τις επιδόσεις, τους χώρους και την πραγματική κατανάλωση του μοντέλου.
Σελ. 2 | Byd Atto 2. Τι βαθμό παίρνει σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, εγγυήσεις. |
Σελ. 3 | Byd Atto 2. Πόσο καλό είναι σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. |
Σχολιάστε |