autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Το καμπύλο σχήμα το Citroen C3 «σβήνει» αρμονικά στο πίσω μέρος.

Το εσωτερικό είναι μοντέρνο, με καλή κατασκευή και φινίρισμα.

Ο 1,6 BlueHDi με τα 75 άλογα είναι ελαστικός, ήσυχος και οικονομικός.

Citroen C3 1,6 BlueHDi

8/1/2016

Το Citroen C3 εξοπλίζεται με τον νέο 1.6 diesel κινητήρα, προδιαγραφών Euro6, που είναι πολύ οικονομικός, απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας και κάνει την διαφορά στην κατηγορία.

To C3 εκπροσωπεί επάξια την Citroen στην μικρή κατηγορία, που όπως έχουμε ξαναπεί είναι η πιο εμπορική κατηγορία τόσο στην χώρα μας, όσο και στην Ευρωπαϊκή αγορά. Το C3 εξοπλίζεται με την νέα γενιά κινητήρων προδιαγραφών Euro6, τόσο βενζίνης όσο και diesel. Δοκιμάζουμε την diesel έκδοση του Citroen C3, με τον BlueHDi κινητήρα των 75 ίππων, που στοχεύει στην απόλυτη οικονομία μιας και προσφέρεται σε δελεαστική τιμή (από 12.350 ευρώ), δεν πληρώνει τέλη και έχει χαμηλή κατανάλωση (3,5 λτ./100 χλμ.)

Σχεδίαση
Οι compact εξωτερικές διαστάσεις και οι καμπύλες επιφάνειες αποτελούν στοιχεία που κολακεύουν την αισθητική του C3. H μάσκα, που τονίζει το λογότυπο της Citroen και τα μεγάλα φωτιστικά σώματα με τα ξεχωριστά LED φώτα ημέρας διαμορφώνουν ένα άκρως ελκυστικό τελικό αποτέλεσμα. Την τελική πινελιά δίνει η τοξωτή γραμμή της οροφής και το «γλυκό» πίσω μέρος.

Εσωτερικό
Η αισθητική της καμπίνας του Citroen C3 είναι ευχάριστη, μοντέρνα και άνετη. Η θέση οδήγησης προσφέρει καλή περιφερειακή ορατότητα και πρακτική εργονομία. Από το εσωτερικό του Citroen C3 δεν λείπει η πρακτικότητα, αφού εκτός από τις αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα στις πλαϊνές πόρτες και το τούνελ της κονσόλας υπάρχει το μεγάλο ντουλαπάκι (13 λίτρα) μπροστά από τα πόδια του συνοδηγού. Οι διαθέσιμοι εσωτερικοί του χώροι του Citroen C3 είναι επαρκείς για τέσσερις ενήλικες ενώ διαθέτει τον κορυφαίο για την κατηγορία χώρο αποσκευών.

Κινητήρας
Κάτω από το καπό του Citroen C3 της δοκιμής μας βρίσκεται η αρχική έκδοση του νέου Euro 6, 1.600άρη BlueHDi πετρελαιοκινητήρα του ομίλου PSA με turbo και Σύστημα Αμεσου Ψεκασμού common rail τελευταίας γενιάς. Ο κινητήρας αυτός αποδίδει 75 ίππους δίνοντας έμφαση στη ροπή, που είναι 233 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Συνδυάζεται με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς. Στην πράξη, ο κινητήρας είναι ιδιαίτερα ελαστικός και ήσυχος. Η Citroen ανακοινώνει εργοστασιακή μέση τιμή κατανάλωσης 3,5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 90 γρ./χλμ. για το μικρότερο πετρελαιοκίνητο C3, το οποίο φυσικά δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Στην πράξη από την άλλη, η μέση κατανάλωση κατά την διάρκεια της δοκιμής μας ήταν 4,7 λτ./100 χλμ., τιμή που είναι αρκετά ικανοποιητική για μοντέλο της κατηγορίας.

Οδηγώντας
Από την πρώτη στιγμή γίνεται αντιληπτό ότι έχει δοθεί έμφαση στην άνεση και στην υψηλή ποιότητα κύλισης, στοιχεία που σε παραπέμπουν σε μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας. Η ρύθμιση της ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω), η προσεγμένη ηχομόνωση της καμπίνας και τα αναπαυτικά καθίσματα συντελούν σε αυτό.
Μέσα στην πόλη το C3 είναι ευέλικτο χάρη στον ελαστικό κινητήρα και το ελαφρύ τιμόνι, ενώ ιδιαίτερα πρακτικό αναδεικνύεται στο παρκάρισμα. Στον επαρχιακό δρόμο η σταθερότητα και η στιβαρότητα του πλαισίου του, τονίζουν το αίσθημα ασφάλειας του οδηγού. Οι μαλακές αναρτήσεις ευνοούν τις κλίσεις στροφές αλλά δεν προβληματίζουν τον οδηγό του. Στο ίδιο μήκος κύματος έρχεται και το ακριβές ηλεκτρικό τιμόνι με την επαρκή αίσθηση, ενώ και ο επιλογέας δεν δυσανασχετεί σε γρήγορες αλλαγές σχέσεων. Τέλος τα φρένα είναι αποτελεσματικά και έχουν καλή αίσθηση. 

Συμπέρασμα
Το Citroen C3 1,6 BlueHDi τοποθετείται στις υψηλές θέσεις της κατηγορίας του. Διαθέτει όμορφη εμφάνιση, προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, πολύ καλή άνεση και εξαιρετικό value for money. Με 12.350 ευρώ, χωρίς τέλη, με diesel κατανάλωση και εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών είναι ένα άκρως ελκυστικό πακέτο για τον υποψήφιο αγοραστή που κάνει την διαφορά.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις