.jpg)
Δοκιμάζουμε και βαθμολογούμε το Cupra Tavascan VZ.
Cupra Tavascan EV 250 4WD kW, Τιμή 30/06/2025: 57 990€
Cupra Tavascan VZ 340 PS 82 kWh: Δυναμικό, φουτουριστικό και πολυτελές
Εντυπωσιακή σχεδίαση που «τραβάει» το βλέμμα με coupe σχήμα και επιθετικό χαρακτήρα.
Δύο ηλεκτροκινητήρες, τετρακίνηση και σπορ ανάρτηση για κορυφαίες επιδόσεις (0-100 σε 5,4 δλ.).
Τολμηρό και ποιοτικό εσωτερικό με φουτουριστική σχεδιαστική ταυτότητα και καλούς χώρους (πορτμπαγκάζ 540 λτ.).
Πλούσιος βασικός εξοπλισμός με δυνατότητα επιλογής premium πακέτων.
Δοκιμάζουμε και βαθμολογούμε το Cupra Tavascan VZ 340 PS 82 kWh
Η Cupra μπορεί να είναι σχετικά νέο όνομα στον κόσμο της αυτοκίνησης, όμως μέσα σε λίγα χρόνια κατάφερε να ξεχωρίσει. Από το δυναμικό «παρακλάδι» της SEAT μετατράπηκε σε αυτόνομη μάρκα, με κύριο στόχο να συνδυάσει το νεύρο της απόδοσης με τον σχεδιαστικό νεωτερισμό και την τεχνολογική καινοτομία. Σε μια εποχή που η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση είναι πλέον μονόδρομος, η Cupra δεν άργησε να ακολουθήσει. Το Tavascan είναι το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Cupra και το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μετά το Born.
Πατάει πάνω στην πλατφόρμα MEB του ομίλου VW, όμως έχει ξεχωριστό χαρακτήρα, σχεδιασμένο για να τραβάει το βλέμμα και να προκαλεί το ενδιαφέρον όσων αναζητούν κάτι διαφορετικό από τα συνηθισμένα ηλεκτρικά. Η εμπρός όψη ξεχωρίζει με το χαρακτηριστικό «shark nose» σχεδιασμό, που χαμηλώνει οπτικά το καπό και τονίζει τη δυναμική του αμαξώματος. Επίσης, ξεχωρίζουν τα φώτα ημέρας ενσωματωμένα μέσα στους προβολείς, που δημιουργούνε τρία τρίγωνα, τη νέα φωτεινή υπογραφή της Cupra. Αυτή η λεπτομέρεια δίνει φουτουριστικό τόνο στην πρόσοψη.
Η πλαϊνή όψη του Tavascan είναι εξίσου εκφραστική. Η χαμηλή οροφή καταλήγει με τρόπο που του χαρίζει χαρακτήρα coupe-SUV, ενώ οι τονισμένοι θόλοι και τα νεύρα που διατρέχουν το αμάξωμα του δίνουν μυώδη όγκο. Από αυτήν την πλευρά γίνονται αντιληπτές οι μεγάλες διαστάσεις του, που το τοποθετούν στην κατηγορία των μεσαίων SUV (D-SUV). Στο πίσω μέρος, η σχεδίαση ολοκληρώνεται με μια φαρδιά LED λωρίδα που ενώνει τα φώτα, ενσωματώνοντας και το φωτιζόμενο λογότυπο της Cupra. Ο διαχύτης και οι λεπτομέρειες στον προφυλακτήρα υπογραμμίζουν την σπορ ταυτότητα, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνουν την αεροδυναμική συμπεριφορά.
Το Tavascan βρέθηκε στα χέρια μας στην έκδοση VZ, που αποτελεί την κορυφαία παραλλαγή του μοντέλου και διαφοροποιείται αισθητά σε εμφάνιση. Το Tavascan VZ περιλαμβάνει πιο έντονα σχεδιαστικά στοιχεία, όπως επιθετικότερο διαχύτη, σπορ προφυλακτήρες και προαιρετικό «Extreme» πακέτο με λεπτομέρειες εμπνευσμένες από την ηλεκτρική αγωνιστική σειρά Extreme E. Ακόμη, ξεχωρίζει από το χαμηλότερο ύψος λόγω διαφορετικής ανάρτησης και τις σφυρήλατες ζάντες 21 ιντσών με χάλκινες λεπτομέρειες. Ωστόσο, σημαντικότερες κρίνονται οι αλλαγές στο κινητήριο σύνολο και το «στήσιμο» του αυτοκινήτου.
Το εσωτερικό του Cupra Tavascan VZ ξεχωρίζει για τον τολμηρό, μοντέρνο σχεδιασμό του που παραπέμπει σε cockpit. Η χαμηλή θέση οδήγησης συνδυάζεται με μια αιωρούμενη κεντρική κονσόλα τύπου «spine», η οποία χωρίζει διακριτικά τις εμπρός θέσεις και ενισχύει τον σπορτίφ χαρακτήρα της καμπίνας. Οι γραμμές είναι συμμετρικές με τονισμένες γωνίες, ενώ κυριαρχούν τα μαλακά υλικά και οι μεταλλικές λεπτομέρειες σε χάλκινη απόχρωση – σήμα κατατεθέν της Cupra.
Η κορυφαία έκδοση του Tavascan προσθέτει άλλον ένα ηλεκτροκινητήρα στο μπροστινό άξονα με αποτέλεσμα να αποκτά τετρακίνηση. Κάπως έτσι, αποκτά συνδυαστική ισχύ 340 ίππων από τους δύο ηλεκτροκινητήρες και 545 Nm άμεσης ροπής. Επίσης, η έκδοση VZ συνδυάζει την επιπλέον ισχύ με ένα πιο δυναμικό στήσιμο. Διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση DCC Sport, χαμηλωμένο πλαίσιο και ειδικά εξελιγμένο λογισμικό για πιο άμεση απόκριση στο τιμόνι και πιο δυναμική αίσθηση. Η ενέργεια αποθηκεύεται σε μια μπαταρία χωρητικότητας 82 kWh (77 kWh ωφέλιμης), που επιτρέπει φόρτιση με ταχυφορτιστή DC έως 135 kW.
Ας δούμε τον επόμενο πίνακα που συνοψίζει τους κύριους τομείς αξιολόγησης αλλά και αναφέρει την συνολική βαθμολογία που κατάφερε να συγκεντρώσει το Cupra Tavascan VZ 340 PS 82 kWh.
Μάρκα/Μοντέλο | Cupra Tavascan | Καλύτερα | |
---|---|---|---|
Έκδοση μοντέλου | Cupra Tavascan EV 4WD 340 PS 82 kWh | ||
Βαθμολογία | 82% | ||
Κατηγορία μοντέλου | ΜΕΣΑΙΑ SUV Ηλεκτρικό | ||
Ποια χρονιά βγήκε/άλλαξε το μοντέλοModel Year
|
2024 | ||
Τι τεχνολογίας είναι ο κινητήραςΕίδος Κινητήρα
|
Ηλεκτρικό | ||
Χωρητικότητα κινητήρα σε κυβικά (εκατοστά)Κυβικά (κ.εκ.)
|
|||
Η ισχύς του κινητήρα, τα άλογά τουΙπποδύναμη (PS)
|
340 | ||
Χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιοΚιβώτιο
|
Automatic | ||
Πόσες ταχύτητες έχειΑριθμός σχέσεων
|
1 | ||
Ποιοι τροχοί κινούν το αμάξωμαΚίνηση
|
4Χ4 | ||
Με βαση τις μετρήσεις μαςΠραγματική μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)
|
19,1 | 14,7 | TOYOTA bZ4X 204 PS 4x2 204ps 71,4 KWh |
Με βαση τις μετρήσεις μαςΠραγματική μέση κατανάλωση (KWh/100χλμ.)
|
19,1 | 14,7 | TOYOTA bZ4X 204 PS 4x2 204ps 71,4 KWh |
Πόσα χιλιόμετρα διανύεις με ένα γεμάτο ρεζερβουάρ - Με βαση τις μετρήσεις μαςΑυτονομία σε ταξίδι (χλμ.)
|
342 | 9100 | FORD MUSTANG MACH-E ER RWD MY 2025 294ps 98,7 KWh |
Πόσος χώρος υπάρχει από τα γόνατα των πίσω επιβατών μέχρι την πλάτη του μπροστινού καθίσματος (για επιβάτη με 1,75 ύψος και 75 κιλά)Χώροι για γόνατα πίσω επιβατών (εκατοστά)
|
21 | 29 | LEAPMOTOR C10 EV 160 kW 218ps 69,9 KWh |
Χρειάζονται 45 εκατ. Για κάθε ενήλικο και 35 για κάθε παιδίΠλάτος πίσω καθίσματος (μέτρα)
|
1,39 | 1,45 | MERCEDES EQE SUV AMG 43 4MATIC 476ps 90,6 KWh |
Εργοστασιακή χωρητικότητα πόρτ μπαγκάζ (λίτρα) | 540 | 839 | KGM TORRES EVX 207ps 73,4 KWh |
Πόσα δλ. χρειάζονται για τα 100 χλμ./ώρα από στάσηΕπιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα (δλ.)
|
5,4 | 4,4 | MERCEDES EQE SUV AMG 43 4MATIC 476ps 90,6 KWh |
Η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτουΤελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
|
180 | 210 | AUDI Q6 e-tron QUATTRO 388ps 100 KWh |
Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα) | 35,8 | 33,1 | AUDI Q6 e-tron QUATTRO 388ps 100 KWh |
Εργοστασιακή εγγύησηΕγγύηση (χρόνια)
|
4 | 11 | TOYOTA bZ4X 204 PS 4x2 204ps 71,4 KWh |
Εργοστασιακή εγγύησηΕγγύηση μπαταρίας (χρόνια ή χλμ.)
|
4 | 11 | TOYOTA bZ4X 204 PS 4x2 204ps 71,4 KWh |
Τιμή καταλόγου αντιπροσωπείαςΤιμή
|
.jpg)
Στο πίσω μέρος, η σχεδίαση ολοκληρώνεται με μια φαρδιά LED λωρίδα που ενώνει τα φώτα.
Συνολικά, το Cupra Tavascan VZ κατάφερε να σημειώσει την βαθμολογία 82%. Ξεκινώντας από την αυτονομία του, βρίσκεται κοντά στον μέσο όρο της κατηγορίας και αγγίζει τα 342 χλμ. ταξιδεύοντας με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα. Αντίστοιχα, η μέση κατανάλωση των 19,1 kWh/100 χλμ. κρίνεται φυσιολογική για ένα ηλεκτρικό SUV αυτών των διαστάσεων.
Περνώντας στις επιδόσεις του, ο χρόνος των 5,4 δλ. για το 0-100 είναι εντυπωσιακός για ένα SUV, αλλά δεν προκαλεί έκπληξη ανάμεσα στον ανταγωνισμό, δεδομένου πως πρόκειται και για ένα αυτοκίνητο που εστιάζει στην σπορ συμπεριφορά και τις επιδόσεις. Ακόμη, η τελική ταχύτητα των 180 χλμ./ώρα είναι σαφώς περιορισμένη για την εξοικονόμηση ενέργειας. Καλή κρίνεται η επίδοση φρεναρίσματος, αφού χρειάζεται μόνο 35,8 μ. για να ακινητοποιηθεί από ταχύτητα 100 χλμ./ώρα. Εντυπωσιακό για ένα ηλεκτρικό SUV που πλησιάζει το βάρος των 2,3 τόνων.
Όσον αφορά την ευρυχωρία του, ο χώρος μπροστά από τα γόνατα των πίσω επιβατών (21 εκ.) φανερώνει ιδιαίτερη άνεση για τους πίσω επιβάτες και το φάρδος του πίσω καθίσματος (1,39 μ.) το τοποθετεί κοντά στον μέσο όρο της κατηγορίας. Με λίγα λόγια, θα φιλοξενήσει ακόμα και τρία ψηλά άτομα στο πίσω μέρος. Συνεχίζοντας, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ υπολογίζεται στα 540 λτ. και κρίνεται επαρκής ακόμα και για μεγάλα οικογενειακά ταξίδια. Συνολικά, οι χώροι του κρίνονται ικανοποιητικοί για ένα coupe-SUV με σπορ προσανατολισμό.
Ας δούμε στις σελίδες που ακολουθούν τα αναλυτικά αποτελέσματα των μετρήσεων μας όσον αφορά τις επιδόσεις, τους χώρους και τη ν πραγματική κατανάλωση του μοντέλου.
Σελ. 2 | Cupra Tavascan. Τι βαθμό παίρνει σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, εγγυήσεις. |
Σελ. 3 | Cupra Tavascan. Πόσο καλό είναι σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. |