.jpg)
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Cupra Tavascan. Τι βαθμό παίρνει σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, εγγυήσεις.
30/6/2025
Ας δούμε τα αναλυτικά αποτελέσματα των μετρήσεων μας όσον αφορά την κατανάλωση ρεύματος, την ευρυχωρία στο εσωτερικό, αλλά και τις επιδόσεις του Cupra Tavascan VZ 340 PS 82 kWh.
Μάρκα/Μοντέλο | Cupra Tavascan | Καλύτερα | Χειρότερα | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Πόσος χώρος υπάρχει από τα γόνατα των πίσω επιβατών μέχρι την πλάτη του μπροστινού καθίσματοςΓια Γόνατα πίσω επιβατών (εκ.) | 21 | 29 | LEAPMOTOR C10 EV 160 kW 218ps 69,9 KWh | 19 | KGM TORRES EVX 207ps 73,4 KWh | |
Πόσος χώρος υπάρχει από το κεφάλι του πίσω επιβάτη (ύψους 1,75) μέχρι την οροφήΓια Κεφάλι πίσω επιβατών (εκ.) | 6 | 10 | LEAPMOTOR C10 EV 160 kW 218ps 69,9 KWh | 3,8 | FORD MUSTANG MACH-E ER RWD MY 2025 294ps 98,7 KWh | |
Πόσο φαρδιά είναι η καμπίνα πίσω, στο ύψος των ώμωνΠλάτος πίσω καθίσματος (μέτρα) | 1,39 | 1,45 | MERCEDES EQE SUV AMG 43 4MATIC 476ps 90,6 KWh | 1,36 | TESLA MODEL Y JUNIPER AWD LR 514ps 78,1 KWh | |
Πόσο μεγάλος είναι ο χώρος αποσκευών (εργοστασιακό στοιχείο)Χωρητικότητα πόρτ μπαγκάζ (λίτρα) | 540 | 839 | KGM TORRES EVX 207ps 73,4 KWh | 402 | FORD MUSTANG MACH-E ER RWD MY 2025 294ps 98,7 KWh | |
Χώροι | 70% | |||||
Είδος | Ηλεκτρικό | |||||
Χωρητικότητα κινητήρα σε κυβικά (εκατοστά)Κυβικά (κ.εκ.) | ||||||
Πόσο δυνατός είναι ο κινητήρας. Όσο πιο πολλά άλογα, τόσο μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, το 0-100 και το τράβηγμα του αυτοκινήτουΜέγιστη ισχύς (PS) | 340 | 514 | TESLA MODEL Y JUNIPER AWD LR 514ps 78,1 KWh | 204 | TOYOTA bZ4X 204 PS 4x2 204ps 71,4 KWh | |
Πόσο γρήγορα μπορεί να επιταχύνει ο κινητήρας το αυτοκίνητο. Όσο περισσότερη ροπή, τόσα περισσότερα άλογα έχουμε σε αυτές τις στροφέςΜέγιστη ροπή (Nm) | 545 | 858 | MERCEDES EQE SUV AMG 43 4MATIC 476ps 90,6 KWh | 266 | TOYOTA bZ4X 204 PS 4x2 204ps 71,4 KWh | |
Πόσο γρήγορα πιάνει τα 100 χλμ./ώραΕπιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 5,4 | 4,4 | MERCEDES EQE SUV AMG 43 4MATIC 476ps 90,6 KWh | 8,7 | NISSAN ARIYA 91 kWh 242PS 4x2 242ps 91 KWh | |
Όσο μικρότερος ο χρόνος, τόσο ευκολότερη η προσπέραση. Η μέτρηση γίνεται πατώντας τέρμα το γκάζι με την τελευταία ταχύτητα. Δείχνει το εύρος στροφών και εξαρτάται από την ροπή του κινητήρα.Προσπέρασμα 80-120 (δλ.) | 3,4 | 2,8 | MERCEDES EQE SUV AMG 43 4MATIC 476ps 90,6 KWh | 6,7 | LEAPMOTOR C10 EV 160 kW 218ps 69,9 KWh | |
Κινητήρας - Επιδόσεις | 78% | |||||
Εγγύηση για τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου, όπως π.χ. κινητήρας, κιβώτιοΕγγύηση αντιπροσωπείας - Μηχανικά μέρη (χρόνια) | 4 | 11 | TOYOTA bZ4X 204 PS 4x2 204ps 71,4 KWh | 2 | MERCEDES EQE SUV AMG 43 4MATIC 476ps 90,6 KWh | |
Εγγύηση για σκουριές στο αμάξωμαΔιάτρηση από σκουριά (χρόνια) | 12 | |||||
Εγγύηση για τη βαφή του αυτοκινήτουΧρώμα (χρόνια) | 3 | |||||
Εγγύηση αντιπροσωπείας | 67% | |||||
Διαστάσεις αμαξώματος (χλστ.) | ||||||
Μήκος (μέτρα) | 4,64 | |||||
Πλάτος (μέτρα) | 1,86 | |||||
Ύψος (μέτρα) | 1,6 | |||||
Είναι η απόσταση μεταξύ των δύο τροχών. Συνήθως, όσο μεγαλύτερο, τόσο πιο άνετο στο εσωτερικό το αυτοκίνητοΜεταξόνιο (μέτρα) | 2,77 | |||||
Ρεζερβουάρ (λίτρα) | ||||||
Είναι η μικρότερη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος. 20 εκατοστά είναι τιμή που συγκαταλέγεται στις καλές για SUVΑπόσταση από το έδαφος (εκ.) | 21 | SUBARU SOLTERRA BEV 4xe 218ps 71,4 KWh | 14,7 | FORD MUSTANG MACH-E ER RWD MY 2025 294ps 98,7 KWh | ||
Βάρος, με οδηγό 75 κιλών (κιλά) | 2273 | 1970 | TOYOTA bZ4X 204 PS 4x2 204ps 71,4 KWh | 2600 | MERCEDES EQE SUV AMG 43 4MATIC 476ps 90,6 KWh | |
Κινητήρας (στοιχεία κατασκευαστή) | ||||||
Κυβικά εκατοστά | ||||||
Πόσο δυνατός είναι ο κινητήρας. Όσο πιο πολλά άλογα, τόσο μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, το 0-100 και το τράβηγμα του αυτοκινήτουΜέγιστη ισχύς (PS) | 340 | 514 | TESLA MODEL Y JUNIPER AWD LR 514ps 78,1 KWh | 204 | TOYOTA bZ4X 204 PS 4x2 204ps 71,4 KWh | |
Στροφές μέγιστης ισχύος (σ.α.λ.) | 5800 | |||||
Ροπή (Nm) | 545 | 858 | MERCEDES EQE SUV AMG 43 4MATIC 476ps 90,6 KWh | 266 | TOYOTA bZ4X 204 PS 4x2 204ps 71,4 KWh | |
Στροφές μέγιστης ροπής (σ.α.λ.) | 5500 | |||||
Φρένα | ||||||
Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα) | 35,8 | 33,1 | AUDI Q6 e-tron QUATTRO 388ps 100 KWh | 41,5 | KGM TORRES EVX 207ps 73,4 KWh | |
Κατανάλωση κατασκευαστή (λίτρα/100χλμ) | ||||||
Προδιαγραφή για τις εκπομπές ρύπων του αυτοκινήτου. Τα καινούρια αυτοκίνητα πληρούν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές EU6. Τα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα επηρεάζονται ως προς τα τέλη κυκλοφορίας και την είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας.Νόρμα EU | EU6 | |||||
Κατανάλωση Κατασκευαστή (λίτρα/100 χλμ.) | 16,6 | 13,8 | FORD CAPRI EXTENDED RANGE RWD 286ps 82 KWh | 22,9 | MERCEDES EQE SUV AMG 43 4MATIC 476ps 90,6 KWh | |
Εκπομπές ρύπων CO2 σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Από αυτές εξαρτώνται τα τέλη κυκλοφορίας, η είσοδος στομ δακτύλιο μέχρι και το τέλος ταξινόμησης κάθε οχήματος.Εκπομπές ρύπων CO2 (γρ./χλμ) | ||||||
Για Ηλεκτρικά | ||||||
Αν ήταν βενζίνη, θα λέγαμε πως είναι το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου. Όσο μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταρίας, τόσο μεγαλύτερη αυτονομία με μια φόρτισηΣυνολική χωρητικότητα μπαταρίας (kWh) | 82 | |||||
Ωφέλιμη χωρητικότητα μπαταρίας (kWh) | 77 | |||||
Κατανάλωση στην πόλη (KWh/100 χλμ.) | 16,4 | 12,9 | TOYOTA bZ4X 204 PS 4x2 204ps 71,4 KWh | 20,5 | MERCEDES EQE SUV AMG 43 4MATIC 476ps 90,6 KWh | |
Κατανάλωση σε ταξίδι (KWh/100 χλμ.) | 22,5 | 1 | FORD MUSTANG MACH-E ER RWD MY 2025 294ps 98,7 KWh | 25,1 | MERCEDES EQE SUV AMG 43 4MATIC 476ps 90,6 KWh | |
Πραγματική μέση κατανάλωση (KWh/100χλμ.) | 19,1 | 14,7 | TOYOTA bZ4X 204 PS 4x2 204ps 71,4 KWh | 23,4 | MERCEDES EQE SUV AMG 43 4MATIC 476ps 90,6 KWh | |
Αυτονομία σε ταξίδι (χλμ.) | 342 | 9100 | FORD MUSTANG MACH-E ER RWD MY 2025 294ps 98,7 KWh | 334 | LEAPMOTOR C10 EV 160 kW 218ps 69,9 KWh | |
Θεωρητική Αυτονομία (χλμ.) | 517 | |||||
Οι περισσότεροι κατασκευαστές δίνουν εγγύηση τέτοια ώστε στο τέλος της εγγύησης η υγεία της μπαταρίας να είναι τουλάχιστον στο 70%Εγγύηση μπαταρίας (χρόνια) | 8 | 8 | AUDI Q6 e-tron QUATTRO 388ps 100 KWh | 11 | TOYOTA bZ4X 204 PS 4x2 204ps 71,4 KWh |
Ξεκινώντας από τις επιδόσεις του, το Cupra Tavascan VZ επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,4 δλ., χρόνος που θεωρείται καλός για ένα ηλεκτρικό SUV και εξαιρετικός στην ευρύτερη κατηγορία των μεσαίων SUV. Ταυτόχρονα, προσπερνά «ακαριαία», με το 80-120 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 3,4 δλ. Παρά τις δυναμικές του επιδόσεις, δεν θυσιάζει πολλή από την αυτονομία του, καθώς μπορεί να διανύσει περίπου 342 χλμ. ταξιδεύοντας με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα σε αυτοκινητόδρομο. Στην πόλη, η αυτονομία αυξάνεται σημαντικά, ξεπερνώντας τα 470 χλμ. με μία φόρτιση. Η κατανάλωση ενέργειας υπολογίζεται στις 16,4 kWh/100 χλμ. σε αστική χρήση, ενώ η μέση κατανάλωση είναι 19,1 kWh/100 χλμ., νούμερα που προσεγγίζουν τον μέσο όρο της κατηγορίας. Ρεαλιστικά, σε μεικτό κύκλο οδήγησης, αναμένεται να διανύσει 400 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση.
Η οδηγική συμπεριφορά του Cupra Tavascan VZ αποπνέει ακριβώς αυτό που υπόσχεται η εμφάνισή του: έναν συνδυασμό δύναμης, ακρίβειας και σπορτίφ χαρακτήρα, προσαρμοσμένο στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Παρά το ότι πρόκειται για ένα SUV, η αίσθηση που προσφέρει είναι περισσότερο κοντά σε εκείνη ενός coupe. Είναι στιβαρό στο πάτημα, με εξαιρετική σταθερότητα και χαμηλό κέντρο βάρους, χάρη στην τοποθέτηση της μπαταρίας στο δάπεδο. Η ανάρτηση στην έκδοση VZ είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη (DCC Sport) και προσαρμόζεται συνεχώς στις συνθήκες οδήγησης. Μπορεί να είναι άνετη στην καθημερινή χρήση, αλλά μεταμορφώνεται όταν επιλεχθεί πιο σπορ ρύθμιση, κρατώντας το αμάξωμα ουδέτερο και περιορίζοντας τις κλίσεις. Το τιμόνι είναι γρήγορο και άμεσο, προσφέροντας καλή πληροφόρηση, ενώ η τετρακίνηση δουλεύει διακριτικά, χαρίζοντας σιγουριά ακόμη και όταν πιεστεί σε κλειστές στροφές ή κακής ποιότητας οδόστρωμα.
.jpg)
Περνώντας στο εσωτερικό του, η ευρυχωρία του κρίνεται αρκετά καλή για ένα coupe-SUV με σπορτίφ προσανατολισμό. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών (21 εκ. από τα μπροστινά καθίσματα) είναι υπεραρκετός ακόμα και για ψηλούς, ενώ τα 6 εκ. πάνω από το κεφάλι ενός ατόμου μέσου ύψους φανερώνουν πως η κυρτή οροφή δεν δημιουργεί ουσιαστικό πρόβλημα. Ακόμη, το φάρδος του πίσω καθίσματος (1,39 μ.), αν και δεν ξεχωρίζει στην κατηγορία, θα επιτρέψει την είσοδο τριών επιβατών με σχετική άνεση. Το πορτμπαγκάζ, έχοντας χωρητικότητα 540 λτ., ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις της κατηγορίας και θα χωρέσει με ευκολία τις αποσκευές μίας οικογένειας.
Το εσωτερικό του Cupra Tavascan VZ ξεχωρίζει για τη σχεδιαστική του ταυτότητα, που είναι τολμηρή, high-tech και ταυτόχρονα πιστή στο σπορ χαρακτήρα της μάρκας. Η πρώτη εντύπωση που αφήνει είναι αυτή ενός cockpit με έντονη συμμετρία, αν εξαιρεθεί η οθόνη που «κοιτάει» ελαφρώς προς την πλευρά του οδηγού. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή για την κατηγορία και η κεντρική κονσόλα μοιάζει να αιωρείται ανάμεσα στους δύο εμπρός επιβάτες. Αυτή η εντυπωσιακή δομή, η λεγόμενη «spine», λειτουργεί ως σχεδιαστικό στοιχείο και ως πρακτικός διαχωριστής των δύο θέσεων, δίνοντας ένταση και σαφήνεια στην καμπίνα. Τα καθίσματα της έκδοσης VZ είναι τύπου bucket, με έντονη πλευρική στήριξη, λεπτομέρειες σε Alcantara και ραφές σε χάλκινη απόχρωση, τονίζοντας τον σπορ χαρακτήρα. Τα υλικά είναι ποιοτικά με μαλακές επιφάνειες, λεπτομέρειες επίσης σε χάλκινο χρώμα – σήμα κατατεθέν της Cupra – και φινίρισμα που ξεφεύγει από το συνηθισμένο των ηλεκτρικών μοντέλων του ομίλου.

Σελ. 1 | Πόσο καλό είναι το Cupra Tavascan σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, ασφάλεια, εξοπλισμό, εγγυήσεις και τιμές. |
Σελ. 2 | Cupra Tavascan. Τι βαθμό παίρνει σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, εγγυήσεις. |
Σελ. 3 | Cupra Tavascan. Πόσο καλό είναι σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. |