Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Δοκιμή: Πόσο καλό είναι το Plug-in υβριδικό Mazda CX-60 των 328 PS;
10 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Δοκιμή: Πόσο καλό είναι το Plug-in υβριδικό Mazda CX-60 των 328 PS;

16/5/2024

Το Mazda CX-60 αποτελεί το πρώτο Plug-in υβριδικό SUV στην ιστορία της ιαπωνικής εταιρείας. Το εσωτερικό του φανερώνει τον premium προσανατολισμό της εταιρείας, ενώ παρά τις ογκώδεις διαστάσεις του καταφέρνει να καταγράφει γρήγορες επιδόσεις αλλά και να είναι ευέλικτο και στιβαρό οδηγικά, ειδικά σε καλοστρωμένο οδόστρωμα. Δοκιμάζουμε την τετρακίνητη έκδοση των 328 ίππων.

Το πρώτο Plug-in υβριδικό SUV της Mazda ξεκινάει από 58.087 ευρώ

Τα Plug-in υβριδικά προορίζονταν να μεσολαβήσουν ως μια ομαλή μετάβαση από τους θερμικούς κινητήρες στην ηλεκτροκίνηση. Ωστόσο η Mazda πήγε κόντρα σε αυτή τη λογική. Πρώτα κυκλοφόρησε το αμιγώς ηλεκτρικό MX-30 και στη συνέχεια μπήκε στον χορό των Plug-in υβριδικών, με το μοντέλο της σημερινής δοκιμής μας, το CX-60. Το πρώτο Plug-in υβριδικό στην ιστορία της ιαπωνικής μάρκας είναι ένα επιβλητικό μεσαίο SUV με 328 άλογα.




Το CX-60 είναι το πρώτο μοντέλο που βασίστηκε στην πιο πρόσφατη πλατφόρμα που εξέλιξε η Mazda (Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture). Με μήκος 4,75 μέτρα και ιδιαίτερα μακρύ καπό, η λέξη που του αρμόζει περισσότερο είναι «επιβλητικό». Και η τιμή του; Είναι γνωστό ότι τα Plug-in υβριδικά αυτοκίνητα τα καταφέρνουν καλύτερα στις εταιρικές πωλήσεις από ό,τι στη λιανική. Κυριότερος λόγος είναι η υψηλή λιανική τιμή τους, που συχνά ξεπερνά ακόμα και τις αντίστοιχες των ηλεκτρικών. Στην περίπτωσή μας δεν συναντάμε κάποια εξαίρεση. Η βασική έκδοση ονομάζεται Prime Line και κοστίζει 58.087 ευρώ, ενώ το ακριβότερο CX-60 με τον πλουσιότερο εξοπλισμό στοιχίζει 71.411 ευρώ.
 

Premium προσανατολισμός με εσωτερικό… γερμανικής λιμουζίνας

Ωστόσο από τη στάνταρ έκδοση γίνεται αντιληπτή η premium αισθητική που παραπέμπει σε -έστω και SUV-… λιμουζίνα. Μάλιστα οι ακριβότερες εκδόσεις, όπως αυτή της δοκιμής, έχουν υφασμάτινες επενδύσεις και διακοσμητικά στοιχεία που παραπέμπουν στην ιαπωνική παράδοση, με το ανοιχτόχρωμο ξύλο και το ακριβό δέρμα να επικρατούν. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών αλλάζει χρώμα και στοιχεία ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα λειτουργίας (Sport, Normal, EV, Off Road και Towing).

Ξεχωρίζει η δυνατότητα πληκτρολόγησης του ύψους του οδηγού στο ψηφιακό μενού και στη συνέχεια η αυτόματη προσαρμογή του καθίσματος. Η οθόνη infotainment των 12 ιντσών είναι αρμονικά ενσωματωμένη στην κορυφή του ταμπλό, ενώ ο χειρισμός της γίνεται από έναν ειδικό διακόπτη που έχει τοποθετηθεί στην κονσόλα ανάμεσα στα καθίσματα. Γενικότερα, η καμπίνα θυμίζει… δωμάτιο. Ξεκινώντας από τις πίσω θέσεις, το πλάτος του καθίσματος είναι από τα μεγαλύτερα που έχουμε μετρήσει, και το ίδιο ισχύει και για τον «αέρα» των επιβατών πάνω από τα κεφάλια τους. Το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 570 λίτρων, ενώ διαθέτει στο εσωτερικό και πρίζα 230V.



 

0-100 σε 6,3 δλ., αλλά και χαμηλότερη ηλεκτρική αυτονομία από ό,τι υπόσχεται η Mazda

Το κινητήριο σύνολο αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό, τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης 2,5 λίτρων που αποδίδει 192 ίππους. Το σύνολο ενισχύεται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ 175 ίππων, ενώ το ολοκαίνουργιο κιβώτιο ταχυτήτων έχει 8 σχέσεις. Επίσης υπάρχει και μία μπαταρία ιόντων λιθίου 17,8 kWh. Συνολικά, η απόδοση «αγγίζει» τους 328 ίππους και τα 500 Nm ροπής. Η τετρακίνηση των τροχών ελέγχεται ηλεκτρονικά, και σε φυσιολογικές συνθήκες η κίνηση προέρχεται από τους πίσω τροχούς σε ποσοστό 90%, ενώ ανάλογα με τις συνθήκες μοιράζεται 50:50 μπροστά-πίσω.



Και από αυτονομία; Η Mazda υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία 63 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση, όμως δεν είδαμε ποτέ πάνω από 50 χλμ. στην πράξη. Από την άλλη μεριά, οι 328 ίπποι γίνονται εύκολα αντιληπτοί με το πάτημα του γκαζιού, αφού το 0-100 γίνεται σε 6,3 δλ. και η επιτάχυνση που απαιτείται για την προσπέραση γίνεται σε χρόνο-ρεκόρ 3,1 δλ. Το Mazda CX-60 κινείται ηλεκτρικά με απόθεμα μπαταρίας και ταχύτητα που δεν ξεπερνά τα 100 χλμ./ώρα. Από κει και πέρα μέσα στην πόλη -και με τακτική φόρτιση- η κατανάλωση περιορίζεται περίπου στα 3,5 λτ./100 χλμ., ενώ σε ταξίδι -και με φόρτιση της μπαταρίας εν κινήσει- η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 7,5 λτ./100 χλμ. Στα αρνητικά βάζουμε και το σύστημα ανάκτησης που δεν προσφέρει επιλογές, κάτι που θα αύξανε την αυτονομία.
 

Στιβαρό στην οδήγηση σε καλό δρόμο, ζορίζεται στις κακοτεχνίες

Για το τέλος αφήσαμε την εντύπωση που αποκομίσαμε από την οδήγηση του CX-60. Ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας του έχει ως θεμέλιο τη σφιχτή ανάρτηση (ανεξάρτητη σε κάθε τροχό) και το στιβαρό τιμόνι που προσφέρει αδιάκοπη αίσθηση ελέγχου. Επίσης γίνεται αντιληπτό το χαμηλό κέντρο βάρους που οφείλεται στην τοποθέτηση της μπαταρίας στη μέση του πατώματος. Χάρη στην τετρακίνηση, το CX-60 προσφέρει εξαιρετική πρόσφυση. Μειονέκτημα το γεγονός ότι σε κακοτράχαλο οδόστρωμα οι αναρτήσεις ζορίζονται και αυτό περνάει στην καμπίνα, ενίοτε και με θόρυβο. Σε καλοστρωμένο δρόμο το πρόβλημα εξανεμίζεται αφού το CX-60 έχει ωραία κύλιση.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το πρώτο Plug-in υβριδικό της Mazda ξεχωρίζει για την ποιότητα κατασκευής του, τους χώρους αποσκευών και επιβατών, αλλά και τις επιδόσεις του. Η αλήθεια είναι ότι τα Plug-in υβριδικά αυτοκίνητα είναι πιθανότερο να τα πάνε καλά στις εταιρικές πωλήσεις, ωστόσο η ποιότητα και το επιβλητικό ανάστημα του Mazda CX-60 το κάνουν ανταγωνιστικό στην κατηγορία των οικογενειακών SUV.

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Mazda CX-60 PHEV AWD
Κινητήρας  
Τύπος Αμεσος ψεκασμός βενζίνης + Plug-in Hybrid
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 192/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 261/4.000
Συνδυαστική ιπποδύναμη (PS) 328
Συνδυαστική ροπή (Nm) 500
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση 8 σχέσεις/ τετρακίνηση
Eπιδόσεις  
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 6,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 200
Βάρος (κιλά) 2.072
Κατανάλωση (kW./100 χλμ.)  
Μέση εργοστασιακή WLTP 1,6
Αυτονομία θεωρ./ πραγματική (χλμ.) 63 / 50
Xωρητικότητα μπαταρίας (kWh)/ Ωφέλιμη 50 / 17,8
Εγγύηση 6 χρόνια
Πορτμπαγκάζ (λτ.) 570
Τιμή από (ευρώ) 58.087

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε