Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Οι σχεδιαστές επεμβαίνουν για άλλη μια φορά στο εμπρός μέρος και τα επιμέρους τμήματά του: Το καπό είναι νέο, όπως και η μάσκα με τις γρίλιες που έχει πλέον μαύρο χρώμα και μικρή αλλαγή στη σχεδίαση.

Σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του μοντέλου, το 308 GTi έχει χαμηλώσει κατά 11 χλστ.

Το ψηφιακό i-Cockpit είναι ένα ακόμα νέο στοιχείο για το μοντέλο, στο πλαίσιο της ανανέωσης. Η οθόνη των 9.7 ιντσών υποστηρίζει μια σειρά από εφαρμογές, μεταξύ των οποίων βρίσκουμε και τη λειτουργία «Mirror Screen».

Τα εξελιγμένα όργανα του 308 GTi δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να έχει πρόσβαση σε πληροφορίες όπως η ανά πάσα στιγμή αποδιδόμενη ισχύς, η πίεση του turbo καθώς και το πόση ροπή υπάρχει διαθέσιμη.

Στην κορυφαία sport έκδοση βρίσκουμε μπλοκέ διαφορικό, ζάντες 19 ιντσών με λάστιχα Michelin Pilot Supersport και δυνατότερα φρένα με δίσκους 380 χλστ. εμπρός.

Τα πίσω φωτιστικά έχουν αποκτήσει τις χαρακτηριστικές τρεις διαγώνιες φωτεινές «στήλες» (όπως του 3008) αλλά το σχήμα τους έχει παραμείνει ίδιο.

Δοκιμή του κορυφαίου Peugeot 308 GTi

Διαβάστηκε από 25829 αναγνώστες - 16/10/2017

Η γκάμα του 308 ανανεώνεται και φυσικά, μαζί με τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, «φρεσκάρεται» και η κορυφαία GTi με τις εκρηκτικές επιδόσεις. Πάμε να δούμε τις αλλαγές.

Στο πλαίσιο της συνολικής αναβάθμισης του μοντέλου από την Peugeot, έχουμε και την επανεμφάνιση με τα νέα δεδομένα σε αισθητικό και όχι μόνο επίπεδο, του 308 GTi. Είναι ξεκάθαρο από την πρώτη κιόλας ματιά, πως το μοντέλο εξακολουθεί και «απασχολεί» τους σχεδιαστές, οι οποίοι επεμβαίνουν -για άλλη μια φορά- στο εμπρός μέρος και τα επιμέρους τμήματά του: Το καπό είναι νέο, όπως και η μάσκα με τις γρίλιες που έχει πλέον μαύρο χρώμα και μικρή αλλαγή στη σχεδίαση.

Κατεβαίνοντας στον προφυλακτήρα, βλέπουμε τις τρεις ευθείες γραμμές που «συνδέουν» τις εισαγωγές αέρα δεξιά και αριστερά, ενώ το κατώτερο χείλος είναι βαμμένο κόκκινο και τραβάει το μάτι. Αλλαγή εντοπίζεται και στην σχεδίαση των φώτων ημέρας του μοντέλου.

Σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του μοντέλου, το 308 GTi έχει χαμηλώσει κατά 11 χλστ. Στο πίσω μέρος, οι αλλαγές είναι ακόμα πιο διακριτικές. Τα πίσω φωτιστικά έχουν αποκτήσει τις χαρακτηριστικές τρεις διαγώνιες φωτεινές «στήλες» (όπως του 3008) αλλά το σχήμα τους έχει παραμείνει ίδιο. Η διπλή εξάτμιση και ο διακριτικός διαχύτης, έχουν παραμείνει όπως και πριν την ανανέωση. Το ίδιο έχει συμβεί και με την απόδοση, με τον 4κύλινδρο κινητήρα των 1.6 λτ. να παραμένει στην απόδοση των 272 ίππων και 330 Nm ροπής.

Στην πίστα
Με το ανανεωμένο Peugeot 308 GTi βρεθήκαμε όμως και στην πίστα. Εκεί βέβαια, δεν περιμέναμε να βρεθούμε μπροστά σε συνταρακτικές αλλαγές. Βλέπετε, οι αλλαγές στην εμφάνιση του 308 - του μοντέλου με το οποίο η Peugeot «κυνηγάει» το VW Golf - το έχουν κάνει σαφώς πιο ενδιαφέρον στο μάτι και αυτό φτάνει.

Ούτως ή άλλως, το 308 GTi ήταν και παραμένει εξαιρετικό αυτοκίνητο και είναι αυτό που ζητάει όποιος θέλει να οδηγεί περιστασικά στην πίστα και να απολαμβάνει την αίσθηση ενός πολύ καλά ζυγισμένου αυτοκινήτου. Από την πρώτη στροφή ο οδηγός θα αισθανθεί την ύπαρξη του μπλοκέ διαφορικού και την ευεργετική επιρροή του στο γρήγορο στρίψιμο. Η μετάδοση της ισχύος στους εμπρός τροχούς, μέσα στην πίστα εκτιμάται ιδιαίτερα στην έξοδο των ανοιχτών στροφών, εκεί που τα 330 Nm της ροπής βοηθούν στο «άπλωμα» των σχέσεων και στην επίτευξη ιδιαίτερα υψηλής ταχύτητας.

Το ταχύτερο 308 έχει 272 ίππους και έτσι τα 100 χλμ./ώρα από στάση, τα φτάνει το GTi σε 6.0 δλ. Την ίδια στιγμή, 6.0 θα είναι και τα λίτρα της super αμόλυβδης που θα χρειαστεί για κάθε 100 χιλιόμετρα το 308 GTi, όταν ο οδηγός του θα είναι χαλαρός και θα θέλει απλά να μετακινηθεί. Μέσα στην πίστα όμως, αυτό δεν θα συμβεί ποτέ - απλά το αναφέρουμε.

Στις κλειστές στροφές της πίστας, παρά το γεγονός πως η απόδοση του κινητήρα σύμφωνα με τον κατασκευαστή φτάνει τις μέγιστες τιμές της μεταξύ 1.900 και 5.500 στρ./λεπτό, στην πράξη είναι λίγο διαφορετικά τα πράγματα. Η απόδοση του 1.600άρη μέχρι τις 2.500 στρ./λεπτό είναι μέτρια. Από εκεί και πάνω, η αίσθηση της επιτάχυνσης από την μεγάλη ισχύ του αυτοκινήτου είναι έντονη και κρατάει έως τον κόφτη στις 7.500 στρ./λεπτό. Οι 272 ίπποι, εμφανίζονται στις 6.000 στρ./λεπτό ενώ αξίζει να σημειώσουμε και την εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στη ρύθμιση της ανάρτησης.

Το 308 GTi δεν είναι τόσο σκληρό όσο θα το ήθελε ο πιο σκληροπυρηνικός. Είναι ιδανικά σεταρισμένο για να εξυπηρετεί και τις ανάγκες της καθημερινής μετακίνησης χωρίς να κουράζει. Αυτό έχει ως συνέπεια οι κλίσεις του αμαξώματος στην πίστα να είναι μικρές. Αυτό είναι ίσως και το μόνο σημείο στο οποίο το VW Golf GTI είναι καλύτερο, καθώς σε ότι έχει να κάνει με τη ρύθμιση της ανάρτησης αλλά και του πλαισίου, τα μοντέλα από το Wolfsburg δεν έχουν αντίπαλο.

Αξίζει να σημειώσουμε πως από τους γύρους στην πίστα, είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε και το πόσο καλά είναι τα καθίσματα του 308 GTi, που έχουν τονισμένη πλευρική στήριξη και στις στροφές αποδεικνύονται εξαιρετικά στη συγκράτηση των σωμάτων του οδηγού και του συνοδηγού.

Εσωτερικό
Η Peugeot έχει τονίσει το sport χαρακτήρα του 308 GTi με κάποιες λεπτομέρειες στην καμπίνα των επιβατών. Πολλές επιφάνειες είναι επενδεδυμένες από συνθετικό δέρμα και αλκαντάρα, με κόκκινες ραφές παντού και το λογότυπο GTi να κοσμεί τα καθίσματα και το τιμόνι. Για να μην γλιστρούν τα πόδια του οδηγού, αλλαγή εντοπίζεται και στην επένδυση των αλουμινένιων πεντάλ του αυτοκινήτου, ενώ από το «απλό» 308 έχουμε και το i-Cockpit που βλέπουμε στο ανανεωμένο GTi, με την οθόνη των 9.7 ιντσών.

Εξοπλισμός
Στο facelift του Peugeot 308 GTi, η Γαλλική εταιρεία έχει προσθέσει τα διαφορετικά φώτα εμπρός και πίσω, το διζωνικό κλιματισμό και το σύστημα υποβοήθησης της στάθμευσης. Επιπλέον, στην κορυφαία sport έκδοση βρίσκουμε και μπλοκέ διαφορικό, ζάντες 19 ιντσών με λάστιχα Michelin Pilot Supersport, δυνατότερα φρένα με δίσκους 380 χλστ. εμπρός και το λογότυπο GTi στα καθίσματα αλλά και στο sport τιμόνι.

Στη διάθεση των υποψήφιων αγοραστών του μοντέλου παραμένει και η χαρακτηριστική διχρωμία του αμαξώματος, με το εμπρός μέρος να είναι κόκκινο ή μπλε και το πίσω μέρος να είναι λαμπερό μαύρο (με κόστος στη Γερμανία, 1.800 ευρώ). Βέβαια, στην περίπτωση αυτή, οι υποψήφιοι αγοραστές του μοντέλου πρέπει να ξέρουν πως η διχρωμία δεν συνδυάζεται με την πανοραμική γυάλινη οροφή.

Συνδεσιμότητα
Το ψηφιακό i-Cockpit είναι ένα ακόμα νέο στοιχείο για το μοντέλο, στο πλαίσιο της ανανέωσης. Η οθόνη των 9.7 ιντσών υποστηρίζει μια σειρά από εφαρμογές, μεταξύ των οποίων βρίσκουμε και τη λειτουργία «Mirror Screen», με τη χρήση της οποίας μπορούμε να έχουμε στην οθόνη του αυτοκινήτου, όλο το μενού των λειτουργιών του smartphone μας, είτε για Android συσκευές, είτε για Apple. Στην οθόνη επίσης βλέπουμε τους 3D χάρτες του συστήματος πλοήγησης, που μας δείχνει επιπλέον και τον κυκλοφοριακό φόρτο του δρόμου σε πραγματικό χρόνο, ενώ δέχεται και φωνητικές εντολές.

Η Peugeot έχει αναβαθμίσει και τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, στα οποία περιλαμβάνεται και το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης αλλά και το εξελιγμένο cruise control με αυτόματο έλεγχο της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα. Χωρισμένα σε «πακέτα», θα πηγαίνουν μαζί και τα συστήματα αυτόματου παρκαρίσματος, με το σύστημα ελέγχου της «τυφλής γωνίας», καθώς και η αυτόματη χρήση της μεγάλης σκάλας στους προβολείς με τον αισθητήρα ανίχνευσης της κόπωσης του οδηγού.

Κινητήρας
Το facelift 308 GTi δεν έχει κάτι νέο σε ότι αφορά στον κινητήρα. Το Γαλλικό μοντέλο συνεχίζει με τον τετρακύλινδρο 1.600άρη turbo, που αποδίδει 272 ίππους και 330 Nm ροπής. Η Peugeot, το 308 GTi το προσφέρει μόνο σε έκδοση με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, με το οποίο τα 100 χλμ./ώρα από στάση είναι υπόθεση 6 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 250 χλμ./ώρα.

Η άποψή μας
Το Peugeot 308 GTi έχει όλα όσα χρειάζεται για να δει στα μάτια τον ανταγωνισμό. Η εμφάνισή του είναι ανανεωμένη και αρκετά διαφορετική από ότι έχουμε συνηθίσει μέχρι τώρα στα αυτοκίνητα του είδους. Το Peugeot 308 GTi μπορεί να πάει πολύ γρήγορα σε κάθε είδους διαδρομή, έχοντας σε πολλές περιπτώσεις ταχύτητα τετρακίνητου κι ας μην είναι τέτοιο. Η ταχύτητα άλλωστε είναι το μόνο ζητούμενο σε αυτή την κατηγορία.

Σύνταξη: Jan Götze, Markus Mechnich 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις