
Εξετάζουμε το Ford Puma Gen-E των 26.906 ευρώ
Εξετάζουμε το Ford Puma Gen-E των 26.906 ευρώ
Οικονομικό και αποδοτικό: Βγάζει 400 χλμ. στην πόλη, έχει την μικρότερη κατανάλωση στην κατηγορία και «στρίβει» σαν ST.
Έχει τη γρηγορότερη φόρτιση: Με μέγιστη ισχύ 100 kW (DC) το ποσοστό μπαταρίας ανεβαίνει από 10-80% σε 23 λεπτά.
Με διαφορά το πιο ευρύχωρο στην κατηγορία, προσφέρει συνολικά 566 λτ. για τις αποσκευές.
Ο εξοπλισμός του έχει ό,τι χρειάζεσαι από την βασική έκδοση, δεν απαιτείται «upgrade» σε ακριβότερη όπως σε άλλα μοντέλα.
autoagora Team
Οικονομικό και αποδοτικό: Βγάζει 400 χλμ. στην πόλη, έχει την μικρότερη κατανάλωση στην κατηγορία και «στρίβει» σαν ST
Στο Autoagora δημιουργήσαμε την ενότητα «Αξίζουν ή δεν αξίζουν τα λεφτά τους», στην οποία αναλύουμε τόσο τα best seller μοντέλα, όσο και τις νέες αφίξεις, προκειμένου να δούμε αν είναι αξιόλογα για αγορά. Βρίσκουμε τα θετικά και τα αρνητικά τους, πάντα σε σύγκριση με τον μέσο όρο του ανταγωνισμού, και βλέπουμε αν αυτά ενισχύουν την τιμή τους.
Η Ford εισέρχεται δυναμικά στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης φέρνοντας το δημοφιλές μικρό SUV της, το Puma, σε πλήρως ηλεκτρική μορφή. Το Ford Puma Gen-E έρχεται με την υπόσχεση ότι συνδυάζει την πρακτικότητα που αγαπήσαμε στο συμβατικό μοντέλο, με πολύ χαμηλή κατανάλωση ρεύματος, ταχεία φόρτιση και τεχνολογικά συστήματα που το φέρνουν στην κορυφή της κατηγορίας του. Όμως, όσο εντυπωσιακοί και να είναι οι αριθμοί, το μεγάλο ερώτημα παραμένει: αξίζει τα χρήματά του, δηλαδή 26.906 ευρώ (συμπ. κρατικής επιδότησης); Για να το απαντήσουμε, εξετάζουμε το μοντέλο σε τέσσερις βασικούς τομείς.
Αν υπάρχει ένας τομέας στον οποίο το Puma Gen-E πραγματικά ξεχωρίζει, αυτός είναι η ενεργειακή του απόδοση. Η Ford έχει πετύχει κάτι εξαιρετικά σπάνιο: να κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό SUV που καίει πραγματικά… όσο λέει. Η μέση κατανάλωση των 14,3 kWh/100 χλμ., όπως την καταγράψαμε στη δοκιμή μας, είναι η χαμηλότερη στην κατηγορία και ισοδυναμεί με πραγματική αυτονομία 310 χλμ. Στην πόλη, εκεί όπου τα περισσότερα ηλεκτρικά λάμπουν, το Puma Gen-E κατεβαίνει στα 11 kWh/100 χλμ., αγγίζοντας έως και 400 χλμ. αυτονομίας — νούμερα που θυμίζουν μοντέλα με πολύ μεγαλύτερη μπαταρία.
Σε ταξίδι, με 120 χλμ./ώρα, η κατανάλωση ανεβαίνει στις 19 kWh/100 χλμ., επίδοση απολύτως λογική για την κατηγορία. Αν κάποιος αναζητά ένα ηλεκτρικό μικρό SUV για καθημερινή χρήση με σπάνια ανάγκη φόρτισης, το Puma παρέχει ένα από τα χαμηλότερα κόστη χρήσης.
Από πλευράς επιδόσεων, ο ηλεκτροκινητήρας των 168 ίππων και τα 290 Nm ροπής εξασφαλίζουν ζωντανό χαρακτήρα. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,3 δλ., επίδοση αρκετά καλή ώστε το αυτοκίνητο να δείχνει «ξύπνιο» στην καθημερινότητα. Μεγάλο θετικό, επίσης, πως συνολικά το στήσιμό του παραπέμπει στο Puma ST του χαρίζει έναν σπορτίφ χαρακτήρα που λίγα ηλεκτρικά διαθέτουν.
- Έχει τη γρηγορότερη φόρτιση: Με μέγιστη ισχύ 100 kW (DC) το ποσοστό μπαταρίας ανεβαίνει από 10-80% σε 23 λεπτά
Η ταχύτητα φόρτισης αποτελεί συχνά σημείο κριτικής στα ηλεκτρικά της μικρής κατηγορίας. Το Puma Gen-E, όμως, ξεπερνά τις προσδοκίες. Με μέγιστη ισχύ DC 100 kW, η μπαταρία φορτίζει από 10% έως 80% σε μόλις 23 λεπτά, η ταχύτερη επίδοση στην κατηγορία των ηλεκτρικών B-SUV.
Στην καθημερινότητα, σε wallbox 11 kW, μια πλήρης φόρτιση απαιτεί 4 ώρες και 45 λεπτά — χρόνος απόλυτα πρακτικός για χρήση από άνθρωπο που φορτίζει κυρίως στο σπίτι. Είναι η μπαταρία μικρότερη από του ανταγωνισμού; Ναι, στα 53 kWh (43,6 kWh ωφέλιμη) δεν είναι από τις μεγαλύτερες. Όμως, χάρη στην εξαιρετική ενεργειακή απόδοση, δουλεύει καλύτερα από πολλές μεγαλύτερες μπαταρίες άλλων μοντέλων και με στόχο την μακροχρόνια αξιοπιστία. Άρα, και εδώ η αξία του μοντέλου ανεβαίνει σημαντικά.
Με διαφορά το πιο ευρύχωρο στην κατηγορία, προσφέρει συνολικά 566 λτ. για τις αποσκευές
Στον τομέα της πρακτικότητας και στην καθημερινή χρήση, το Puma Gen-E παίζει σχεδόν χωρίς αντίπαλο. Τα 523 λίτρα πορτμπαγκάζ —ο μεγαλύτερος χώρος φόρτωσης στην κατηγορία— σε συνδυασμό με τα 43 λίτρα στο frunk, ανεβάζουν τη συνολική χωρητικότητα στα 566 λίτρα. Κανένα άλλο ηλεκτρικό μικρό SUV δεν πλησιάζει αυτό το νούμερο. Για οικογένειες, επαγγελματίες ή ανθρώπους με ενεργό τρόπο ζωής, αυτό το στοιχείο από μόνο του μπορεί να αποτελεί λόγο αγοράς.
Η ύπαρξη του «GigaBox», ενός βαθιού, πλενόμενου χώρου στο πορτμπαγκάζ, ενισχύει περαιτέρω την πρακτικότητα. Στο εσωτερικό, υπάρχουν άφθονοι αποθηκευτικοί χώροι, με τον χώρο κάτω από την κεντρική κονσόλα να είναι από τους πιο χρήσιμους που έχουμε δει. Στην καθημερινή οδήγηση, η λειτουργία one-pedal drive κάνει τη μετακίνηση ξεκούραστη, ενώ η ποιότητα κύλισης είναι υψηλή παρά το αυξημένο βάρος της μπαταρίας. Το Gen-E παραμένει ευχάριστο, ζωντανό και προβλέψιμο, ως πραγματικό Puma.
Ο εξοπλισμός του έχει ό,τι χρειάζεσαι από την βασική έκδοση, δεν απαιτείται «upgrade» σε ακριβότερη όπως σε άλλα μοντέλα
Τέλος, η Ford εξοπλίζει το Puma Gen-E γενναιόδωρα —ειδικά σε σχέση με ανταγωνιστές που συχνά αναγκάζουν για «upgrade» σε ακριβότερες εκδόσεις. Η τεράστια κεντρική οθόνη 12” και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,8” δίνουν τεχνολογικό χαρακτήρα, ενώ το λειτουργικό SYNC 4 με 5G modem, ασύρματο Apple CarPlay/Android Auto και «over-the-air» αναβαθμίσεις εξασφαλίζει ότι το αυτοκίνητο παραμένει τεχνολογικά «φρέσκο» με τα χρόνια.
Στον βασικό εξοπλισμό συναντάμε επίσης full LED φώτα αυτόματα σε όλες τις σκάλες, κάμερα οπισθοπορείας και αυτόματος κλιματισμός. Τα περισσότερα από αυτά συναντώνται μόνο σε ακριβότερες εκδόσεις των ανταγωνιστών. Από πλευράς ασφάλειας, ο εξοπλισμός περιλαμβάνει όλα όσα χρειάζονται (Pre-Collision Assist, Lane Keeping Aid, cruise control, αναγνώριση κόπωσης και οδικών σημάτων). Ακόμη και σε αυτούς τους τομείς, το ηλεκτρικό Ford δείχνει «value for money».
Καταλήγοντας σε ένα πόρισμα, το Ford Puma Gen-E δεν είναι απλώς ένα ακόμη ηλεκτρικό μικρό SUV. Είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα πακέτα στην κατηγορία του, με κορυφαία πρακτικότητα, εξαιρετική κατανάλωση, ταχύτατη φόρτιση και προηγμένο τεχνολογικό εξοπλισμό. Δεν είναι το φθηνότερο μοντέλο στην αγορά, αλλά παραμένει προσιτό και η συνολική του αξία υπερβαίνει τη χρηματική του τιμή.
Αξίζει, λοιπόν, το Ford Puma Gen-E τα λεφτά του; Εσείς τι λέτε;

