Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Το 2018 θα συνεχίσει την «αγωνιστική» του πορεία το Fiesta ST που θα διατίθεται με 3 ή 5 πόρτες.

Όταν ο οδηγός θελήσει να γυρίσει την ούρα του Fiesta ST θα τα καταφέρει χωρίς κόπο.

Μικρό αυτοκίνητο αλλά βολίδα! Το Launch Control βοηθάει κατά την επιτάχυνση.

Αποτελεσματικός κινητήρας χωρίς κόπο. 200 ίπποι από 1500άρη κινητήρα με δυνατότητα απενεργοποίησης κυλίνδρου.

Πρώτη οδήγηση Ford Fiesta ST.

21/5/2018

Είναι μονότονα τα τρικύλινδρα; Εξαρτάται από το αυτοκίνητο. Ο τρικύλινδρος κινητήρας του Fiesta ST αποδίδει 200 ίππους και κάνει το μικρό της Ford έναν πραγματικό πύραυλο. Το οδηγήσαμε και σας μεταφέρουμε μερικές από τις καυτές του λεπτομέρειες.

Ο βασιλιάς των hot μικρών έρχεται στην τελευταία του γενιά με ένα τρικύλινδρο μοτέρ. Αυτό ίσως να ηχεί στα αυτιά μερικών ως το τέλος των σπορ αυτοκινήτων και να περιμένουν το χαρακτηριστικό κροτάλισμα από την πρώτη κιόλας επιτάχυνση. Στην πραγματικότητα μιλάμε για μισό εξακύλινδρο μοτέρ και η Ford αναγνωρίζοντας τις ανησυχίες μας, έδωσε μια πρώτη γεύση για το ολοκαίνουργιο μοντέλο. 

Το μικρό κορυφαίο σπορ αμάξωμα έχει πλέον περισσότερη δύναμη (200 αντί 182 ίπποι της προηγούμενης γενιάς) και φυσικά έχει ως αποτέλεσμα τις καλύτερες τιμές επιτάχυνσης. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται στο κοντέρ σε 6.7 δλ, πλέον αντί των 6,9, ενώ παράλληλα το μικρό αυτοκίνητο παραμένει ένα από τα καλύτερα μικρά που προσφέρουν απλόχερα μεγάλες δόσεις οδηγικής απόλαυσης.

Το νέο Fiesta προσφέρει καλύτερο εξοπλισμό από το προηγούμενο και είναι σαφώς αναβαθμισμένο. Το σασί είναι πιο άκαμπτο, 48 χιλιοστά φαρδύτερο μπροστινό μέρος και 18άρες ζάντες που είναι όμως στον προαιρετικό εξοπλισμό.  Το προηγούμενο ST ήταν αντικειμενικά σκληρό και ο διάδοχος θέλει φυσικά να μετριάσει αυτό το αρνητικό. Έτσι, οι νέοι αποσβεστήρες και τα ομαλότερα αμορτισέρ πίσω, κάνουν την απόσβεση του πίσω άξονα καλύτερη, μετριάζοντας τις αναπηδήσεις του. Γίνεται λοιπόν φιλικότερο στην καθημερινή χρήση και αυτό θα γίνει σίγουρα αντιληπτό σε δρόμους με κακοτεχνίες. Το τιμόνι είναι πιο άμεσο, ο κινητήρας ισχυρότερος, ενώ ο οδηγός έχει στην διάθεσή του 3 προγράμματα οδήγησης  (Normal, Sport, Track) που ακονίζουν έτσι την μικρή σφαίρα και την κάνουν ακόμα πιο επικίνδυνη… για τον ανταγωνισμό 

Ο νέος 1,500άρης κινητήρας ανεβάζει γρηγορότερα στροφές αλλά και τους  παλμούς του οδηγού. Είναι δυνατός και γυρίζει γρήγορα στα κόκκινα λημέρια του στροφόμετρου. Στις 6,500 σ.α.λ επεμβαίνει ο κόφτης ακριβώς όπως σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο. Ο κινητήρας δεν θέλει να είναι μόνο σπορ αλλά και οικονομικός γι αυτό  στο πίσω μέρος υπάρχει φίλτρο σωματιδίων βενζίνης που καθαρίζει τα καυσαέρια πριν αυτά βγουν στην ατμόσφαιρα ενώ ο κινητήρας μπορεί ακόμα να απενεργοποιήσει τον έναν από τους 3 κυλίνδρους. Μεταξύ 1,300 και 4,500 σ.α.λ λειτουργεί ως δικύλινδρο ενώ η διαδικασία ενεργοποίησης/απενεργοποίησης δεν γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό. Σύμφωνα με την Ford το σύστημα αυτό υπόσχεται 6% χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
Το Fiesta ST για να περάσει τα 290 Νm ροπής στον δρόμο ομαλά, έχει πάρει αρκετή βοήθεια από ηλεκτρονικά συστήματα όπως το Torque Vectoring. Η Ford εφοδιάζει το μικρό μοντέλο με ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που αυξάνει φυσικά την πρόσφυση αλλά και τον έλεγχο ειδικά όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται στα όρια του. 

Όταν ο οδηγός θελήσει να γυρίσει την ουρά του Fiesta ST σε κάποια στροφή, θα το καταφέρει τόσο καλά ώστε να επιβεβαιώνει πως αυτός ήταν ο στόχος των σχεδιαστών. Το τιμόνι είναι συμμετοχικό στο παιχνίδι και η δύναμη στους μπροστινούς τροχούς αρκετή και διαχειρίσιμη. Θα μοιράσει χαμόγελα σε μικρούς και μεγάλους. 

Το νέο Fiesta ST βρίσκεται μεταξύ του άνετου και βαρύτερου Polo  και του ριζοσπαστικού 208. Είναι ένα πραγματικά διασκεδαστικό αυτοκίνητο που στην νέα γενιά του είναι πιο ολοκληρωμένο από ποτέ.

Συμπέρασμα 
Η Ford πιστή στην καλή παράδοση που την θέλει να φτιάχνει οδηγοκεντρικά αυτοκίνητα δίνει στο Fiesta ST διασκεδαστική οδική συμπεριφορά, και έναν κινητήρα που πραγματικά δαγκώνει. Περισσότερες πληροφορίες όταν οδηγήσουμε το αυτοκίνητο επί ελληνικού εδάφους.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις