autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Δοκιμάζουμε και βαθμολογούμε το ηλεκτρικό Ford Puma Gen-E 168 PS 53 kWh.
9 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Δοκιμάζουμε και βαθμολογούμε το ηλεκτρικό Ford Puma Gen-E 168 PS 53 kWh.

Ford Puma Gen-E 168 PS 53 kWh: Πρακτικό, οικονομικό και δραστήριο

4/9/2025

Σχεδίαση που παραμένει οικεία, με διακριτικές πινελιές που «μαρτυρούν» το ηλεκτρικό σύνολο.
Το οικονομικότερο σε κατανάλωση SUV της αγοράς, βγάζει 400 χλμ. στην πόλη.
Ευρύχωρο εσωτερικό με κορυφαίους αποθηκευτικούς χώρους (566 λτ. συνολικά).
Πλούσιος ο εξοπλισμός ακόμα και στην εισαγωγική έκδοση Style.

autoagora Team

Δοκιμάζουμε και βαθμολογούμε το ηλεκτρικό Ford Puma Gen-E 168 PS 53 kWh

Τον Ιούνιο, είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά το νέο πολλά υποσχόμενο Ford Puma Gen-E στην επίσημή του παρουσίαση που έλαβε τόπο στην Αράχωβα. Το μικρό SUV της Ford εξηλεκτρίστηκε με στόχο να μην χάσει τα χαρακτηριστικά που συνέβαλλαν στην μεγάλη εμπορική επιτυχία του βενζινοκίνητου μοντέλου. Η πρώτη επαφή με το ηλεκτρικό Puma μας άφησε θετικές εντυπώσεις και περιέργεια για το αν προσφέρει στην πράξη όλα όσα υπόσχεται. Πλέον, ήρθε στα χέρια μας για εκτενέστερη δοκιμή προκειμένου να το διαπιστώσουμε.

Αναμφίβολα, όπως καταλάβαμε άμεσα στην παρουσίασή του, το ηλεκτρικό Puma Gen-E διατηρεί τη γνώριμη σχεδιαστική ταυτότητα του δημοφιλούς μικρού SUV, με έντονες καμπύλες, δυναμικές γραμμές και συμπαγείς διαστάσεις που το κάνουν άμεσα αναγνωρίσιμο. Η ηλεκτρική έκδοση βασίζεται αισθητικά στο βενζινοκίνητο Puma, παραμένοντας πιστή στο σπορ και νεανικό προφίλ που αγαπήθηκε από το κοινό, με τη χαρακτηριστική σιλουέτα και τα τονισμένα φτερά.

Παρόλα αυτά, το Gen-E διαφοροποιείται με λεπτομέρειες που τονίζουν τον ηλεκτρικό του χαρακτήρα. Η μάσκα έχει κλειστή σχεδίαση, κάτι που βελτιώνει την αεροδυναμική και το κάνει άμεσα να διαφέρει από το βενζινοκίνητο μοντέλο, ενώ ξεχωρίζουν και οι νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου που ενισχύουν την αποδοτικότητα. Η πίσω όψη παραμένει γνώριμη, με κομψά φωτιστικά σώματα και αεροδυναμικό προφυλακτήρα, ενώ η συνολική εικόνα ισορροπεί ανάμεσα στη φρεσκάδα του σύγχρονου design και την πρακτικότητα. Έτσι, καταφέρνει να συνδυάζει την οικεία εμφάνιση με τη διαφοροποίηση που απαιτεί η νέα, αμιγώς ηλεκτρική εποχή της Ford.



Στο εσωτερικό, το Ford Puma Gen-E ακολουθεί τη λογική της εξωτερικής του εμφάνισης. Είναι οικείο μεν, αλλά με διακριτικές πινελιές που αποκαλύπτουν τον ηλεκτρικό του χαρακτήρα. Η σχεδίαση παραμένει κομψή και μοντέρνα, με καμπύλες γραμμές και έντονη έμφαση στην οριζόντια διάταξη του ταμπλό, που δημιουργεί αίσθηση πλάτους και καθαρότητας. Την προσοχή και στο ηλεκτρικό μοντέλο τραβάνε η μεγάλη κεντρική οθόνη 12” και το «τετράγωνο» τιμόνι. Η ευρυχωρία είναι ικανοποιητική για όλους τους επιβάτες, αλλά εκεί που ξεχωρίζει είναι στους αποθηκευτικούς χώρους. Προσφέρει με διαφορά τους περισσότερους στην κατηγορία. 

 Όσον αφορά το μηχανικό σύνολο, κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 168 ίππων και 290 Nm ροπής, που του χαρίζουν άμεση απόκριση και ικανοποιητική επιτάχυνση οποιαδήποτε στιγμή θελήσει ο οδηγός. Η αυτονομία του είναι υπεραρκετή για καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη, εκεί που αναμένεται να κινείται περισσότερο, χρησιμοποιώντας μπαταρία ιόντων λιθίου με ωφέλιμη χωρητικότητα 43,6 kWh. Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι η μεγάλη διαφορά από την ονομαστική της χωρητικότητα (53 kWh). Η Ford αναφέρει πως ένα μικρό τμήμα παραμένει ανεκμετάλλευτο για να εξασφαλίζεται η μακροχρόνια αντοχή και η σταθερή λειτουργία της. Έτσι, ο οδηγός απολαμβάνει τη μέγιστη δυνατή αξιοπιστία χωρίς να θυσιάζεται η καθημερινή πρακτικότητα.

Όσον αφορά τη φόρτιση, το Puma Gen-E υποστηρίζει ταχυφόρτιση συνεχούς ρεύματος (DC) έως 100 kW, με αποτέλεσμα η μπαταρία να ανεβαίνει από το 10% στο 80% σε περίπου 23 λεπτά, ιδανικό για ταξίδια και γρήγορες στάσεις. Για καθημερινή χρήση σε οικιακό wallbox ή δημόσιους φορτιστές, η φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) με ισχύ 11 kW γεμίζει πλήρως την μπαταρία σε περίπου 4 ώρες και 45 λεπτά.

Ας δούμε τον επόμενο πίνακα που συνοψίζει τους κύριους τομείς αξιολόγησης, αλλά και αναφέρει την συνολική βαθμολογία που κατάφερε να συγκεντρώσει το Ford Puma Gen-E 168 PS 53 kWh.
 

Μάρκα/Μοντέλο Ford Puma Καλύτερα Χειρότερα
Έκδοση μοντέλου Ford Puma Gen-E 168 PS 53 kWh 95% FORD PUMA Gen-E 168ps 53 KWh 80% DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh
Βαθμολογία 95%    
Κατηγορία μοντέλου Μικρά SUV Ηλεκτρικό        
Ποια χρονιά βγήκε/άλλαξε το μοντέλοModel Year
2024        
Τι τεχνολογίας είναι ο κινητήραςΕίδος Κινητήρα
Ηλεκτρικό        
Χωρητικότητα κινητήρα σε κυβικά (εκατοστά)Κυβικά (κ.εκ.)
         
Η ισχύς του κινητήρα, τα άλογά τουΙπποδύναμη (PS)
168 280 ALFA ROMEO JUNIOR ELETTRICA VELOCE 280ps 54 KWh 65 DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh
Χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιοΚιβώτιο
Automatic        
Πόσες ταχύτητες έχειΑριθμός σχέσεων
1        
Ποιοι τροχοί κινούν το αμάξωμαΚίνηση
ΕΜΠΡΟΣ        
Με βαση τις μετρήσεις μαςΠραγματική μέση κατανάλωση (KWh/100χλμ.)
14,3 14,3 FORD PUMA Gen-E 168ps 53 KWh 20 ALFA ROMEO JUNIOR ELETTRICA VELOCE 280ps 54 KWh
Πόσα χιλιόμετρα διανύεις με ένα γεμάτο ρεζερβουάρ - Με βαση τις μετρήσεις μαςΠραγματική Αυτονομία στο ταξίδι με 120 χλμ./ώρα
229 344 KIA EV3 LONG RANGE 204ps 81,4 KWh 210 BYD ATTO 2 FWD 177ps 47 KWh
Πόσος χώρος υπάρχει από τα γόνατα των πίσω επιβατών μέχρι την πλάτη του μπροστινού καθίσματος (για επιβάτη με 1,75 ύψος και 75 κιλά)Χώροι για γόνατα πίσω επιβατών (εκατοστά)
11,2 16 BYD ATTO 2 FWD 177ps 47 KWh 3,1 DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh
Χρειάζονται 45 εκατ. Για κάθε ενήλικο και 35 για κάθε παιδίΠλάτος πίσω καθίσματος (μέτρα)
1,3 1,4 KIA EV3 LONG RANGE 204ps 81,4 KWh 1,21 DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh
Εργοστασιακή χωρητικότητα πόρτ μπαγκάζ (λίτρα) 523 523 FORD PUMA Gen-E 168ps 53 KWh 270 DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh
Πόσα δλ. χρειάζονται για τα 100 χλμ./ώρα από στάσηΕπιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα (δλ.)
8,3 6,1 ALFA ROMEO JUNIOR ELETTRICA VELOCE 280ps 54 KWh 15,3 DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh
Η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτουΤελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
160 200 ALFA ROMEO JUNIOR ELETTRICA VELOCE 280ps 54 KWh 125 DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh
Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα) 39,7 34,6 PEUGEOT 2008 e (OBC 11) 156ps 54 KWh 41,1 DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh
Εργοστασιακή εγγύησηΕγγύηση (χρόνια)
8 8 FORD PUMA Gen-E 168ps 53 KWh    
Εργοστασιακή εγγύησηΕγγύηση μπαταρίας (χρόνια ή χλμ.)
8 8 FORD PUMA Gen-E 168ps 53 KWh    
Τιμή καταλόγου αντιπροσωπείαςΤιμή
         


 Η πίσω όψη παραμένει γνώριμη, με κομψά φωτιστικά σώματα και αεροδυναμικό προφυλακτήρα.

Η πίσω όψη παραμένει γνώριμη, με κομψά φωτιστικά σώματα και αεροδυναμικό προφυλακτήρα.

Τo Ford Puma Gen-E κατάφερε να σημειώσει βαθμολογία 95%, την υψηλότερη στην κατηγορία των ηλεκτρικών μικρών SUV. Κατάφερε να ξεχωρίσει με την χαμηλότερη μέση κατανάλωση ρεύματος στην κατηγορία, η οποία υπολογίστηκε στις 14,3 kWh/100 χλμ. Κάπως έτσι, η πραγματική μέση αυτονομία του υπολογίζεται στα 310 χλμ., νούμερο ικανοποιητικό για την χωρητικότητα της μπαταρίας του.  Περνώντας στις επιδόσεις του, κάνει το 0-100 σε 8,3 δλ., ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα για λόγους διατήρησης ενέργειας.

Περνώντας στο εσωτερικό του, η ευρυχωρία για όλους τους επιβάτες είναι ικανοποιητική, καθώς προσφέρει παραπάνω από 11,2 εκ. ελεύθερου χώρου μπροστά από τα γόνατα ενός μέσου επιβάτη στα πίσω καθίσματα. Εκεί που ξεχωρίζει, όμως, είναι σε αποθηκευτικούς χώρους, προσφέροντας με διαφορά τους περισσότερους στην κατηγορία. Το πορτμπαγκάζ υπολογίζεται στα 523 λτ., ενώ κάτω από το μπροστινό καπό υπάρχει επιπλέον χώρος 43 λτ. (Frunk).

Ας δούμε στις σελίδες που ακολουθούν τα αναλυτικά αποτελέσματα των μετρήσεων μας όσον αφορά τις επιδόσεις, τους χώρους, αλλά και την πραγματική κατανάλωση ρεύματος του ηλεκτρικού Ford Puma Gen-E 168 PS 53 kWh.

Σελ.
2
Ford Puma. Τι βαθμό παίρνει σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, εγγυήσεις.
Σελ.
3
Ford Puma. Πόσο καλό είναι σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.

OPEL
PEUGEOT