
Δοκιμάζουμε και βαθμολογούμε το ηλεκτρικό Ford Puma Gen-E 168 PS 53 kWh.
Ford Puma Gen-E 168 PS 53 kWh: Πρακτικό, οικονομικό και δραστήριο
Σχεδίαση που παραμένει οικεία, με διακριτικές πινελιές που «μαρτυρούν» το ηλεκτρικό σύνολο.
Το οικονομικότερο σε κατανάλωση SUV της αγοράς, βγάζει 400 χλμ. στην πόλη.
Ευρύχωρο εσωτερικό με κορυφαίους αποθηκευτικούς χώρους (566 λτ. συνολικά).
Πλούσιος ο εξοπλισμός ακόμα και στην εισαγωγική έκδοση Style.
autoagora Team
Δοκιμάζουμε και βαθμολογούμε το ηλεκτρικό Ford Puma Gen-E 168 PS 53 kWh
Τον Ιούνιο, είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά το νέο πολλά υποσχόμενο Ford Puma Gen-E στην επίσημή του παρουσίαση που έλαβε τόπο στην Αράχωβα. Το μικρό SUV της Ford εξηλεκτρίστηκε με στόχο να μην χάσει τα χαρακτηριστικά που συνέβαλλαν στην μεγάλη εμπορική επιτυχία του βενζινοκίνητου μοντέλου. Η πρώτη επαφή με το ηλεκτρικό Puma μας άφησε θετικές εντυπώσεις και περιέργεια για το αν προσφέρει στην πράξη όλα όσα υπόσχεται. Πλέον, ήρθε στα χέρια μας για εκτενέστερη δοκιμή προκειμένου να το διαπιστώσουμε.
Αναμφίβολα, όπως καταλάβαμε άμεσα στην παρουσίασή του, το ηλεκτρικό Puma Gen-E διατηρεί τη γνώριμη σχεδιαστική ταυτότητα του δημοφιλούς μικρού SUV, με έντονες καμπύλες, δυναμικές γραμμές και συμπαγείς διαστάσεις που το κάνουν άμεσα αναγνωρίσιμο. Η ηλεκτρική έκδοση βασίζεται αισθητικά στο βενζινοκίνητο Puma, παραμένοντας πιστή στο σπορ και νεανικό προφίλ που αγαπήθηκε από το κοινό, με τη χαρακτηριστική σιλουέτα και τα τονισμένα φτερά.
Παρόλα αυτά, το Gen-E διαφοροποιείται με λεπτομέρειες που τονίζουν τον ηλεκτρικό του χαρακτήρα. Η μάσκα έχει κλειστή σχεδίαση, κάτι που βελτιώνει την αεροδυναμική και το κάνει άμεσα να διαφέρει από το βενζινοκίνητο μοντέλο, ενώ ξεχωρίζουν και οι νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου που ενισχύουν την αποδοτικότητα. Η πίσω όψη παραμένει γνώριμη, με κομψά φωτιστικά σώματα και αεροδυναμικό προφυλακτήρα, ενώ η συνολική εικόνα ισορροπεί ανάμεσα στη φρεσκάδα του σύγχρονου design και την πρακτικότητα. Έτσι, καταφέρνει να συνδυάζει την οικεία εμφάνιση με τη διαφοροποίηση που απαιτεί η νέα, αμιγώς ηλεκτρική εποχή της Ford.
Στο εσωτερικό, το Ford Puma Gen-E ακολουθεί τη λογική της εξωτερικής του εμφάνισης. Είναι οικείο μεν, αλλά με διακριτικές πινελιές που αποκαλύπτουν τον ηλεκτρικό του χαρακτήρα. Η σχεδίαση παραμένει κομψή και μοντέρνα, με καμπύλες γραμμές και έντονη έμφαση στην οριζόντια διάταξη του ταμπλό, που δημιουργεί αίσθηση πλάτους και καθαρότητας. Την προσοχή και στο ηλεκτρικό μοντέλο τραβάνε η μεγάλη κεντρική οθόνη 12” και το «τετράγωνο» τιμόνι. Η ευρυχωρία είναι ικανοποιητική για όλους τους επιβάτες, αλλά εκεί που ξεχωρίζει είναι στους αποθηκευτικούς χώρους. Προσφέρει με διαφορά τους περισσότερους στην κατηγορία.
Όσον αφορά το μηχανικό σύνολο, κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 168 ίππων και 290 Nm ροπής, που του χαρίζουν άμεση απόκριση και ικανοποιητική επιτάχυνση οποιαδήποτε στιγμή θελήσει ο οδηγός. Η αυτονομία του είναι υπεραρκετή για καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη, εκεί που αναμένεται να κινείται περισσότερο, χρησιμοποιώντας μπαταρία ιόντων λιθίου με ωφέλιμη χωρητικότητα 43,6 kWh. Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι η μεγάλη διαφορά από την ονομαστική της χωρητικότητα (53 kWh). Η Ford αναφέρει πως ένα μικρό τμήμα παραμένει ανεκμετάλλευτο για να εξασφαλίζεται η μακροχρόνια αντοχή και η σταθερή λειτουργία της. Έτσι, ο οδηγός απολαμβάνει τη μέγιστη δυνατή αξιοπιστία χωρίς να θυσιάζεται η καθημερινή πρακτικότητα.
Όσον αφορά τη φόρτιση, το Puma Gen-E υποστηρίζει ταχυφόρτιση συνεχούς ρεύματος (DC) έως 100 kW, με αποτέλεσμα η μπαταρία να ανεβαίνει από το 10% στο 80% σε περίπου 23 λεπτά, ιδανικό για ταξίδια και γρήγορες στάσεις. Για καθημερινή χρήση σε οικιακό wallbox ή δημόσιους φορτιστές, η φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) με ισχύ 11 kW γεμίζει πλήρως την μπαταρία σε περίπου 4 ώρες και 45 λεπτά.
Ας δούμε τον επόμενο πίνακα που συνοψίζει τους κύριους τομείς αξιολόγησης, αλλά και αναφέρει την συνολική βαθμολογία που κατάφερε να συγκεντρώσει το Ford Puma Gen-E 168 PS 53 kWh.
Μάρκα/Μοντέλο | Ford Puma | Καλύτερα | Χειρότερα | ||
---|---|---|---|---|---|
Έκδοση μοντέλου | Ford Puma Gen-E 168 PS 53 kWh | 95% | FORD PUMA Gen-E 168ps 53 KWh | 80% | DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh |
Βαθμολογία | 95% | ||||
Κατηγορία μοντέλου | Μικρά SUV Ηλεκτρικό | ||||
Ποια χρονιά βγήκε/άλλαξε το μοντέλοModel Year
|
2024 | ||||
Τι τεχνολογίας είναι ο κινητήραςΕίδος Κινητήρα
|
Ηλεκτρικό | ||||
Χωρητικότητα κινητήρα σε κυβικά (εκατοστά)Κυβικά (κ.εκ.)
|
|||||
Η ισχύς του κινητήρα, τα άλογά τουΙπποδύναμη (PS)
|
168 | 280 | ALFA ROMEO JUNIOR ELETTRICA VELOCE 280ps 54 KWh | 65 | DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh |
Χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιοΚιβώτιο
|
Automatic | ||||
Πόσες ταχύτητες έχειΑριθμός σχέσεων
|
1 | ||||
Ποιοι τροχοί κινούν το αμάξωμαΚίνηση
|
ΕΜΠΡΟΣ | ||||
Με βαση τις μετρήσεις μαςΠραγματική μέση κατανάλωση (KWh/100χλμ.)
|
14,3 | 14,3 | FORD PUMA Gen-E 168ps 53 KWh | 20 | ALFA ROMEO JUNIOR ELETTRICA VELOCE 280ps 54 KWh |
Πόσα χιλιόμετρα διανύεις με ένα γεμάτο ρεζερβουάρ - Με βαση τις μετρήσεις μαςΠραγματική Αυτονομία στο ταξίδι με 120 χλμ./ώρα
|
229 | 344 | KIA EV3 LONG RANGE 204ps 81,4 KWh | 210 | BYD ATTO 2 FWD 177ps 47 KWh |
Πόσος χώρος υπάρχει από τα γόνατα των πίσω επιβατών μέχρι την πλάτη του μπροστινού καθίσματος (για επιβάτη με 1,75 ύψος και 75 κιλά)Χώροι για γόνατα πίσω επιβατών (εκατοστά)
|
11,2 | 16 | BYD ATTO 2 FWD 177ps 47 KWh | 3,1 | DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh |
Χρειάζονται 45 εκατ. Για κάθε ενήλικο και 35 για κάθε παιδίΠλάτος πίσω καθίσματος (μέτρα)
|
1,3 | 1,4 | KIA EV3 LONG RANGE 204ps 81,4 KWh | 1,21 | DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh |
Εργοστασιακή χωρητικότητα πόρτ μπαγκάζ (λίτρα) | 523 | 523 | FORD PUMA Gen-E 168ps 53 KWh | 270 | DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh |
Πόσα δλ. χρειάζονται για τα 100 χλμ./ώρα από στάσηΕπιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα (δλ.)
|
8,3 | 6,1 | ALFA ROMEO JUNIOR ELETTRICA VELOCE 280ps 54 KWh | 15,3 | DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh |
Η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτουΤελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
|
160 | 200 | ALFA ROMEO JUNIOR ELETTRICA VELOCE 280ps 54 KWh | 125 | DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh |
Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα) | 39,7 | 34,6 | PEUGEOT 2008 e (OBC 11) 156ps 54 KWh | 41,1 | DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh |
Εργοστασιακή εγγύησηΕγγύηση (χρόνια)
|
8 | 8 | FORD PUMA Gen-E 168ps 53 KWh | ||
Εργοστασιακή εγγύησηΕγγύηση μπαταρίας (χρόνια ή χλμ.)
|
8 | 8 | FORD PUMA Gen-E 168ps 53 KWh | ||
Τιμή καταλόγου αντιπροσωπείαςΤιμή
|
.jpg)
Η πίσω όψη παραμένει γνώριμη, με κομψά φωτιστικά σώματα και αεροδυναμικό προφυλακτήρα.
Τo Ford Puma Gen-E κατάφερε να σημειώσει βαθμολογία 95%, την υψηλότερη στην κατηγορία των ηλεκτρικών μικρών SUV. Κατάφερε να ξεχωρίσει με την χαμηλότερη μέση κατανάλωση ρεύματος στην κατηγορία, η οποία υπολογίστηκε στις 14,3 kWh/100 χλμ. Κάπως έτσι, η πραγματική μέση αυτονομία του υπολογίζεται στα 310 χλμ., νούμερο ικανοποιητικό για την χωρητικότητα της μπαταρίας του. Περνώντας στις επιδόσεις του, κάνει το 0-100 σε 8,3 δλ., ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα για λόγους διατήρησης ενέργειας.
Περνώντας στο εσωτερικό του, η ευρυχωρία για όλους τους επιβάτες είναι ικανοποιητική, καθώς προσφέρει παραπάνω από 11,2 εκ. ελεύθερου χώρου μπροστά από τα γόνατα ενός μέσου επιβάτη στα πίσω καθίσματα. Εκεί που ξεχωρίζει, όμως, είναι σε αποθηκευτικούς χώρους, προσφέροντας με διαφορά τους περισσότερους στην κατηγορία. Το πορτμπαγκάζ υπολογίζεται στα 523 λτ., ενώ κάτω από το μπροστινό καπό υπάρχει επιπλέον χώρος 43 λτ. (Frunk).
Ας δούμε στις σελίδες που ακολουθούν τα αναλυτικά αποτελέσματα των μετρήσεων μας όσον αφορά τις επιδόσεις, τους χώρους, αλλά και την πραγματική κατανάλωση ρεύματος του ηλεκτρικού Ford Puma Gen-E 168 PS 53 kWh.
Σελ. 2 | Ford Puma. Τι βαθμό παίρνει σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, εγγυήσεις. |
Σελ. 3 | Ford Puma. Πόσο καλό είναι σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. |