.jpg)
Δοκιμάζουμε και βαθμολογούμε τo Hyundai Ioniq 5 LR RWD 229 PS 84 kWh.
Hyundai Ioniq 5 FL LR RWD, Τιμή 02/12/2025: 36 990€
Hyundai Ioniq 5 LR RWD 229PS 84kWh: Facelift με «ουσία»
Η ανανέωση έφερε ουσιαστικές βελτιώσεις και νέα σπορ έκδοση N-Line.
Η μπαταρία της έκδοσης Long Range μεγάλωσε, πλέον «βγάζει» 500 χλμ. σε μεικτό κύκλο.
Ευχάριστο και σβέλτο (0-100 σε 7,3 δλ.) στην πισωκίνητη διάταξη, με υψηλή ποιότητα κύλισης.
Ανώτερα υλικά και κατασκευή στο εσωτερικό, που έχει περισσότερους χώρους και μεγάλη τεχνολογική «φαρέτρα».
autoagora Team
Δοκιμάζουμε και βαθμολογούμε τo Hyundai Ioniq 5 LR RWD 229 PS 84 kWh.
Η Hyundai έχει αποδείξει τα τελευταία χρόνια ότι δεν αρκείται στο να ακολουθεί τις εξελίξεις – τις διαμορφώνει. Με το Ioniq 5, το πρώτο μοντέλο που βασίστηκε στην αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα E-GMP, η κορεατική εταιρεία έβαλε νέα στάνταρ στην κατηγορία των ηλεκτρικών SUV, συνδυάζοντας ρετρό σχεδιασμό με προηγμένη τεχνολογία.
Τώρα, λίγα χρόνια μετά το λανσάρισμά του, το Ioniq 5 δέχεται ένα ουσιαστικό facelift, το οποίο δεν περιορίζεται σε επιφανειακές αλλαγές. Η Hyundai ανανεώνει το εμβληματικό της ηλεκτρικό με φρέσκια σχεδίαση, βελτιωμένο εσωτερικό, μεγαλύτερη αυτονομία και – στην κορυφαία έκδοση N Line – μια σπορ διάσταση που έρχεται να ενισχύσει τον δυναμικό χαρακτήρα του μοντέλου.
.webp)
Με το facelift του Ioniq 5, η Hyundai δεν περιορίστηκε σε ένα απλό «ρετούς». Οι αλλαγές στη σχεδίαση είναι διακριτικές αλλά ουσιαστικές, ενισχύοντας την τεχνολογική και ταυτόχρονα πιο δυναμική εικόνα του ηλεκτρικού SUV. Ο εμπρός προφυλακτήρας έχει επανασχεδιαστεί με καθαρότερες γραμμές και την προσοχή τραβάει η επικλινής επιφάνεια ακριβώς κάτω από τους χαρακτηριστικούς τετραγωνικούς προβολείς. Έχει επιθετικό σχήμα «V» και επάνω της φέγγουν πολλά μικρά στοιχεία, σαν να θέλουν να τονίσουν το φάρδος του οχήματος.
Κοιτώντας το προφίλ του, καταλαβαίνει κανείς ότι πρόκειται για ένα σύνθετο σχεδιαστικό project, με τις επιφάνειες του να μοιάζουν να τέμνονται με απότομα «κοψίματα» και την διαγώνιο γραμμή πλάι να δίνει την εντύπωση πως «κόβεται» στην μέση. Τα παραπάνω είναι πιο εμφανή με το ματ γκρι χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής.
Το αμάξωμα έχει αυξηθεί ελαφρώς σε μήκος (+20 mm), διατηρώντας ωστόσο τις ίδιες αναλογίες. Παρόλο που οι διαστάσεις του το τοποθετούν ανάμεσα στα SUV, από το πλάι θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα ευμέγεθες, και ομολογουμένως αρκετά σπορτίφ, hatchback με απότομη κλίση οροφής στο πίσω μέρος.
Εκεί, ξεχωρίζει η «pixel-οειδής» οριζόντια λωρίδα LED, ενώ το –αρκετά aggressive – σπόιλερ οροφής έχει μεγαλώσει κατά περίπου 5 εκ., βελτιώνοντας την αεροδυναμική. Νέες είναι και οι ζάντες, με σχεδίαση που συνδυάζει αισθητική και λειτουργικότητα, ενώ για πρώτη φορά το Ioniq 5 αποκτά πίσω υαλοκαθαριστήρα, μια μικρή αλλά καλοδεχούμενη προσθήκη.
Η νέα έκδοση N Line φέρνει έναν σπορ αέρα στη γκάμα του Ioniq 5, γεφυρώνοντας αισθητικά το χάσμα ανάμεσα στις απλές εκδόσεις και το καθαρόαιμο Ioniq 5 N. Ξεχωρίζει από τους ειδικούς προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, τα πλαϊνά μαρσπιέ και τα βαμμένα φτερά που δίνουν την αίσθηση πιο χαμηλωμένης σιλουέτας. Οι αποκλειστικές ζάντες 20 ιντσών, τα μαύρα γυαλιστερά διακοσμητικά στις βάσεις των καθρεπτών και το χαρακτηριστικό σήμα N Line συμπληρώνουν ένα πακέτο που δίνει στο Ioniq 5 μια πιο επιθετική και ξεχωριστή παρουσία στον δρόμο.
.webp)
Μπαίνοντας στο ανανεωμένο Ioniq 5, η εικόνα είναι γνώριμη, αλλά με μερικές καλοζυγισμένες βελτιώσεις που κάνουν τη διαφορά στην καθημερινότητα. Η βασική αρχιτεκτονική της καμπίνας παραμένει ίδια – μινιμαλιστική, ευρύχωρη και φωτεινή –, όμως η Hyundai εστίασε στα σημεία που ήθελαν πρακτικά «φρεσκάρισμα». Η καμπίνα διατηρεί την εξαιρετική αίσθηση ευρυχωρίας, χάρη στο διευρυμένο μεταξόνιο και το επίπεδο δάπεδο. Το αποτέλεσμα παραμένει ένα από τα πιο άνετα και «ανοιχτά» ηλεκτρικά εσωτερικά της κατηγορίας.
Στην έκδοση N Line, το περιβάλλον αποκτά πιο σπορ χαρακτήρα, με καθίσματα διαφορετικής σχεδίασης, μαύρη οροφή, κόκκινες ραφές και «υπερήφανα» σήματα «N» στο τιμόνι και στα καθίσματα. Δεν αλλάζει κάτι στους χώρους, όμως η ατμόσφαιρα γίνεται πιο σπορ και δυναμική. Κατά τα άλλα, ο εξοπλισμός έχει αναβαθμιστεί σε επίπεδο τεχνολογίας και συστημάτων υποβοήθησης, αν και οι ουσιαστικές διαφορές στο εσωτερικό αφορούν κυρίως την εργονομία και τη συνολική αίσθηση ποιότητας, που πλέον είναι ανάλογη premium κατασκευή.
.webp)
Η πισωκίνητη έκδοση Long Range του Ioniq 5 συνεχίζει να βασίζεται στη γνώριμη διάταξη με έναν ηλεκτροκινητήρα να τοποθετείται στον πίσω άξονα, αποδίδοντας 229 ίππους και 350 Nm ροπής. Φυσικά, υπάρχει ακόμα επιλογή τετρακίνησης με ιπποδύναμη 325 PS. Όπως και να έχει, τα δύο Long Range συνδυάζονται με τη νέα μεγαλύτερη μπαταρία 84 kWh, η οποία αντικαθιστά την προηγούμενη των 77,4 kWh και προσφέρει σημαντικά βελτιωμένη αυτονομία, μία από τις μεγαλύτερες στην κατηγορία. Ακόμα και στην πισωκίνητη έκδοση, η δύναμη είναι υπεραρκετή για το βάρος του αυτοκινήτου, χαρίζοντας του εξαιρετικές επιδόσεις.
Η φόρτιση παραμένει εξαιρετικά γρήγορη χάρη στην αρχιτεκτονική 800V και το γεγονός ότι ο χρόνος από 10-80% στην υπερταχεία φόρτιση διατηρείται στα περίπου 18 λεπτά δείχνει ότι η Hyundai δεν «υποχώρησε», παρότι η μπαταρία μεγάλωσε. Για τον πραγματικό χρήστη, αυτό σημαίνει ότι οι στάσεις φόρτισης θα είναι πιο αραιές σε ταξίδι. Η AC φόρτιση σε κοινό οικιακό φορτιστή των 11 kW (7 ώρες 35 λεπτά) είναι αναμενόμενη για το μέγεθος της μπαταρίας.
Ας δούμε τον επόμενο πίνακα που συνοψίζει τους κύριους τομείς αξιολόγησης, αλλά και αναφέρει την συνολική βαθμολογία που κατάφερε να συγκεντρώσει η Hyundai Ioniq 5 LR RWD 229 PS 84 kWh.
| Μάρκα/Μοντέλο | Hyundai Ioniq 5 | Καλύτερα | Χειρότερα | ||
|---|---|---|---|---|---|
| Έκδοση μοντέλου | Hyundai Ioniq 5 FL LR RWD 229 PS 84 Kwh | ||||
| Βαθμολογία | 89% | ||||
| Κατηγορία μοντέλου | ΜΕΣΑΙΑ SUV Ηλεκτρικό | ||||
|
Ποια χρονιά βγήκε/άλλαξε το μοντέλοModel Year
|
2024 | ||||
|
Τι τεχνολογίας είναι ο κινητήραςΕίδος Κινητήρα
|
Ηλεκτρικό | ||||
|
Χωρητικότητα κινητήρα σε κυβικά (εκατοστά)Κυβικά (κ.εκ.)
|
|||||
|
Η ισχύς του κινητήρα, τα άλογά τουΙπποδύναμη (PS)
|
229 | ||||
|
Χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιοΚιβώτιο
|
Automatic | ||||
|
Πόσες ταχύτητες έχειΑριθμός σχέσεων
|
1 | ||||
|
Ποιοι τροχοί κινούν το αμάξωμαΚίνηση
|
ΠΙΣΩ | ||||
|
Με βαση τις μετρήσεις μαςΠραγματική μέση κατανάλωση (KWh/100χλμ.)
|
16,8 | 14,7 | TOYOTA bZ4X 204 PS 4x2 204ps 71,4 KWh | 20 | AUDI Q6 e-tron QUATTRO 388ps 100 KWh |
|
Πόσα χιλιόμετρα διανύεις με ένα γεμάτο ρεζερβουάρ - Με βαση τις μετρήσεις μαςΠραγματική Αυτονομία στο ταξίδι με 120 χλμ./ώρα
|
421 | 434 | TESLA MODEL Y JUNIPER RWD LR 340ps 78,1 KWh | 300 | SUBARU SOLTERRA BEV 4xe 218ps 71,4 KWh |
|
Πόσος χώρος υπάρχει από τα γόνατα των πίσω επιβατών μέχρι την πλάτη του μπροστινού καθίσματος (για επιβάτη με 1,75 ύψος και 75 κιλά)Χώροι για γόνατα πίσω επιβατών (εκατοστά)
|
20,5 | 29 | LEAPMOTOR C10 EV 160 kW 218ps 69,9 KWh | 19 | KGM TORRES EVX 207ps 73,4 KWh |
|
Χρειάζονται 45 εκατ. Για κάθε ενήλικο και 35 για κάθε παιδίΠλάτος πίσω καθίσματος (μέτρα)
|
1,45 | 1,45 | GEELY EX5 BEV 218ps 60,22 KWh | 1,36 | TESLA MODEL Y JUNIPER AWD LR 514ps 78,1 KWh |
| Εργοστασιακή χωρητικότητα πόρτ μπαγκάζ (λίτρα) | 520 | 839 | KGM TORRES EVX 207ps 73,4 KWh | 402 | FORD MUSTANG MACH-E ER RWD MY 2025 294ps 98,7 KWh |
|
Πόσα δλ. χρειάζονται για τα 100 χλμ./ώρα από στάσηΕπιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα (δλ.)
|
7,3 | 5 | TESLA MODEL Y JUNIPER AWD LR 514ps 78,1 KWh | 8,7 | NISSAN ARIYA 91 kWh 242PS 4x2 242ps 91 KWh |
|
Η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτουΤελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
|
185 | 210 | AUDI Q6 e-tron QUATTRO 388ps 100 KWh | 160 | NISSAN ARIYA 91 kWh 242PS 4x2 242ps 91 KWh |
| Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα) | 37,9 | 33,1 | AUDI Q6 e-tron QUATTRO 388ps 100 KWh | 41,5 | KGM TORRES EVX 207ps 73,4 KWh |
|
Εργοστασιακή εγγύησηΕγγύηση (χρόνια)
|
5 | ||||
|
Εργοστασιακή εγγύησηΕγγύηση μπαταρίας (χρόνια ή χλμ.)
|
5 | ||||
|
Τιμή καταλόγου αντιπροσωπείαςΤιμή
|
|||||
.jpg)
Πίσω, το σπόιλερ οροφής έχει μεγαλώσει κατά περίπου 5 εκ., ενώ έχει προστεθεί και υαλοκαθαριστήρας.
Το Hyundai Ioniq 5 LR RWD 229 PS 84 kWh κατάφερε να συγκεντρώσει βαθμολογία 89%, ένα σκορ που το τοποθετεί ψηλά στην κατηγορία του. Ξεκινώντας από το βασικό ζητούμενο σε ένα «καθημερινό» ηλεκτρικό, η μεγαλύτερη μπαταρία προσφέρει αυτονομία σχεδόν 500 χλμ. σε μεικτό κύκλο οδήγησης, με την μέση κατανάλωση του μοντέλου να έχει μειωθεί στις 16,8 kWh/100 χλμ. Οι 229 ίπποι της πισωκίνητης έκδοσης Long Range είναι υπεραρκετοί για ένα crossover SUV, αφού το ανανεωμένο Ioniq 5 ολοκληρώνει το 0-100 σε 7,3 δλ. και έχει αρκετό νεύρο.
Όσον αφορά την ευρυχωρία στο εσωτερικό, πρόκειται επίσης για έναν τομέα που το Ioniq 5 N-Line διαπρέπει. Προσφέρει άπλετο χώρο μπροστά από τα γόνατα ενός μέσου επιβάτη στα πίσω καθίσματα (+20,5 εκ.), ενώ το φάρδος του πίσω καθίσματος (1,45 μ.) είναι το μεγαλύτερο στην κατηγορία. Έτσι, είναι δυνατή η πρόσβαση ακόμα και τριών ενηλίκων χωρίς ιδιαίτερο «στρίμωγμα». Η άνεση των επιβατών δεν επηρεάζει καθόλου το πορτμπαγκάζ, που με χωρητικότητα 520 λτ. είναι κι αυτό πολύ ευρύχωρο και θα χωρέσει όλες τις αποσκευές μίας οικογένειας ακόμα και σε περίπτωση ταξιδιού.
Ας δούμε στις σελίδες που ακολουθούν τα αναλυτικά αποτελέσματα των μετρήσεων μας όσον αφορά τις επιδόσεις, τους χώρους, αλλά και την πραγματική κατανάλωση ρεύματος του Hyundai Ioniq 5 LR RWD 229 PS 84 kWh.
| Σελ. 2 | Hyundai Ioniq 5. Τι βαθμό παίρνει σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, εγγυήσεις. |
| Σελ. 3 | Hyundai Ioniq 5. Πόσο καλό είναι σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. |

