.jpg)
Ιδού το νέο Renault Clio
Ντεμπούτο για την 6η γενιά του γαλλικού μικρού
Νέα σχεδίαση, μεγαλύτερο σε διαστάσεις
Δύο 10άρες οθόνες και πολλές τεχνολογίες στην καμπίνα
Βενζίνη, υβριδικό και LPG έως 160 άλογα
autoagora Team
Ντεμπούτο για την 6η γενιά του γαλλικού μικρού
Το νέο Renault Clio έκανε επίσημη πρεμιέρα. Το ολοκαίνουργιο Clio έφτασε με ένα νέο και ξεχωριστό στυλ, αλλά και αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς, συμπεριλαμβανομένης και της γκάμας των κινητήρων του. Η πρώτη δημόσια εμφάνιση έγινε στο πλαίσιο της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Μονάχου.
Νέα σχεδίαση, μεγαλύτερο σε διαστάσεις
Το νέο Renault Clio ξεχωρίζει άμεσα από το μακρύτερο καπό, το αυξημένο (κατά 8χλστ.) μεταξόνιο των 2,59μ. και την έντονα δυναμική γραμμή της οροφής. Το αμάξωμα του νέου Clio δείχνει – και είναι - μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά, με συνολικό μήκος που φτάνει από τα 4,05 στα 4,12μ. (μεγαλύτερο κατά 67χλστ.), με μεγαλύτερους προβόλους και πλάτος αυξημένο κατά 39χλστ. (από 1,73 σε 1,77μ). Την ίδια στιγμή το ύψος φτάνει στο 1,45μ. (αυξημένο μόνο κατα 11χλστ.).
Η μπροστινή όψη του νέου μοντέλου είναι εξαιρετικά εκφραστική, ενώ οι χαρακτηριστικές γραμμές στο καπό κατεβαίνουν μέχρι την εμπρός γρίλια που μοιάζει να είναι διακοσμημένη με διαμάντια. Η νέα φωτιστική υπογραφή, με τα μεγάλα φώτα ημέρας που παραπέμπουν αισθητικά στο διαμάντι του εμβλήματος της μάρκας, ολοκληρώνεται με το χαρακτηριστικό σχήματων φωτιστικών σωμάτων με το μαύρο πλαίσιο. Τα μαύρα προστατευτικά ‘φρύδια’ στα φτερά που τοποθετούνται σε κάθε μοντέλο της γκάμας (ματ για την βασική έκδοση και με γυαλιστερή επιφάνεια για τις πλουσιότερες εκδόσεις), χαρίζουν στο νέο Clio μια ακόμα πιο σπορ αίσθηση, ενώ οι ζάντες αλουμινίου των 18ιντσών (ανάλογα με τον εξοπλισμό και την έκδοση) και το αυξημένο κατά 39χλστ. πλάτος, συμβάλλουν στη δημιουργία μιας πιο εντυπωσιακής παρουσίας στο δρόμο. Το νέο Clio διατηρεί και ορισμένα διαχρονικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα του Clio, όπως οι κρυφές χειρολαβές των πίσω θυρών, αλλά και το περίγραμμα των παραθύρων, που στενεύει στην πίσω γωνία. Το πίσω παρμπρίζ με τη μεγάλη κλίση, που αποτελεί αισθητική συνέχεια της πόρτας του χώρου αποσκευών, εξασφαλίζει στο νέο Clio δυναμική εμφάνιση, που υπογραμμίζεται ακόμα περισσότερο από τα τέσσερα πίσω φωτιστικά σώματα, εμπνευσμένα από σπορ μοντέλα.
Δύο 10άρες οθόνες και πολλές τεχνολογίες στην καμπίνα
Στην καμπίνα, το ταμπλό φιλοξενεί μία διπλή οθόνη σε διάταξη «V» 10,1 ιντσών (ανάλογα με την έκδοση), με την κεντρική να είναι στραμμένη προς τον οδηγό. Το τιμόνι έχει μικρότερη διάμετρο και λιγότερες στροφές (2,6 αντί 3,3), προσφέροντας πιο σπορτίφ αίσθηση σύμφωνα με τη μάρκα. Διαθέτει επίσης το πλήκτρο Multi-Sense, που επιτρέπει την επιλογή διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης, συνοδευόμενα από αντίστοιχο εσωτερικό φωτισμό. Τέλος, τα καθίσματα έχουν νέο design με ανακυκλωμένα υλικά, επενδύσεις σε φρέσκο μοτίβο και εμφανείς έγχρωμες ραφές.
Επιπλέον, στην καμπίνα του νέου Clio, ανάλογα με την έκδοση, συναντάμε κλειστό αποθηκευτικό χώρο στην κεντρική κονσόλα με μαλακό σπαστό κάλυμμα, που θυμίζει αυτό μίας οθόνης tablet. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει δύο θύρες USB-C εμπρός, επαγωγικό φορτιστή (σε επιλεγμένες εκδόσεις) και μία πρίζα 12 V για τους πίσω επιβάτες, ώστε να μπορούν να συνδέσουν, για παράδειγμα, ένα φορητό ψυγείο μέσω USB αντάπτορα. Παράλληλα, ο αριθμός των συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας είναι πλούσιος, φτάνοντας έως και τα 29 διαφορετικά συστήματα, ανάλογα πάντα με την έκδοση.
Όσον αφορά τους χώρους, το πορτμπαγκάζ του νέου Clio προσφέρει χωρητικότητα 391 λίτρων, με πιο εύκολη πρόσβαση χάρη στο κατώφλι φόρτωσης που είναι χαμηλότερο κατά 40 χιλιοστά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Το μπουτόν ανοίγματος έχει ενσωματωθεί απευθείας στην πόρτα του χώρου αποσκευών, κάνοντας τη χρήση του ακόμα πιο πρακτική.
Βενζίνη, υβριδικό και LPG έως 160 άλογα
Το νέο Renault Clio παρουσιάστηκε έχοντας στη φαρέτρα του τέσσερα κινητήρια σύνολα, η ισχύς των οποίων κυμαίνεται από 115 έως 160 ίππους. Συγκεκριμένα, το Renault Clio διατίθεται στη βάση της γκάμας του με τον 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης TCe 1,2λ. που αποδίδει 115 άλογα. Διατίθεται τόσο με χειροκίνητο κιβώτιο, όσο και με το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC έξι σχέσεων, με paddles στο τιμόνι.
Η κορυφαία έκδοση του Clio είναι η φουλ υβριδική (E-Tech) με 160 άλογα. Συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο κινητήρα εσωτερικής καύσεως 1,8 λίτρου με άμεσο ψεκασμό κύκλου Atkinson, δύο ηλεκτροκινητήρες που τροφοδοτούνται από μια μπαταρία 1,4 kWh με νέο σύστημα ψύξης και ένα έξυπνο κιβώτιο πολλαπλών επιλογών χωρίς συμπλέκτη, με προσαρμοσμένες σχέσεις μετάδοσης. Η Renault υποστηρίζει πως το κιβώτιο έχει εξελιχθεί με τεχνολογία από τους αγώνες της Formula 1 και διαθέτει δύο σχέσεις για την ηλεκτροκίνηση και τέσσερεις για τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως. Σύμφωνα με τη μάρκα, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα CΟ2 δεν ξεπερνούν τα 89 γρμ./χλμ., ενώ η κατανάλωση σε μικτό κύκλο είναι μόλις 3,9 λτ./100χλμ.. Επίσης, η Renault λέει ότι το υβριδικό Clio μπορεί να κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για έως και στο 80% του χρόνου οδήγησης μέσα και γύρω από τις πόλεις και να διανύει έως και 1.000 χλμ. σε αυτοκινητόδρομο.
Τέλος, η Renault αναφέρει πως σε μεταγενέστερο στάδιο, στις επιλογές της γκάμας θα προστεθεί και μία έκδοση Eco-G με έναν 3κύλινδρο κινητήρα bi-fuel (βενζίνης και LPG) και ισχύ 120 άλογα, με αυτόματο κιβώτιο EDC.