Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Νέο Hyundai i20: Ριζική ανανέωση
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Νέο Hyundai i20: Ριζική ανανέωση

5/1/2022

Στην τρίτη του γενιά έφτασε αισίως το Hyundai i20 και η διαφοροποίησή του με το παρελθόν είναι ριζική. Δοκιμάζουμε την έκδοση Premium με το ατμοσφαιρικό μοτέρ 84 ίππων.

Λίγο μετά την αποκάλυψη του ολοκαίνουριου Hyundai i10, η νοτιοκορεάτικη φίρμα προχωρά σε μία ακόμα ανανέωση. Ο λόγος για το μεγαλύτερο «αδερφάκι» του i10, το οποίο απαντά στο όνομα Hyundai i20. Το συγκεκριμένο μοντέλο έχει καταφέρει να «τρυπώσει» ανάμεσα στα υπόλοιπα μοντέλα της απαιτητικής supermini κατηγορίας και τώρα έρχεται ριζικά ανανεωμένο. Στα χέρια μας βρέθηκε η έκδοση «Premium» με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 84 ίππων. 

Επιθετική σχεδίαση για το i20

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Εξωτερικά δεν υπάρχουν σημεία που να θυμίζουν το απερχόμενο Hyundai i20, αλλά ούτε και κάποιο άλλο μοντέλο της συγκεκριμένης εταιρείας. Το ύψος του αμαξώματος έχει μειωθεί αισθητά, ενώ το μήκος και το πλάτος έχουν αυξηθεί κατά 5 και 30 χλστ. αντίστοιχα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Οι εν λόγω διαστάσεις, σε συνάρτηση με τα έντονα νεύρα στο καπό και τις «αιχμηρές» γωνίες, έχουν δημιουργήσει ένα άκρως δυναμικό αποτέλεσμα. Η επιθετική σχεδίαση γίνεται ακόμα πιο έντονη με τα λεπτά φωτιστικά σώματα και την σκουρόχρωμη γρίλια. Το πίσω μέρος ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία, ενώ τα φώτα ενώνονται με μία λεπτή γραμμή. 
 

Νεανικό εσωτερικό που εντυπωσιάζει 

Η σχεδίαση του εσωτερικού είναι ιδιαίτερα νεανική και εξοπλίζεται με όλα τα σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα. Το τιμόνι δεν ακολουθεί την πεπατημένων των τριών ακτινών που έχουμε συνηθίσει, αλλά έχει δύο και είναι ιδιαίτερα βολικό. Στην έκδοση «Premium» του αυτοκίνητου της δοκιμής μας, πίσω από το τιμόνι υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων  μεγέθους 10 ιντσών. Στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται μία οθόνη αφής μεγέθους 8 ιντσών η οποία, πέρα από τις εφαρμογές ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, προβάλλει την κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές. Εννοείται πως είναι συμβατή και η σύνδεση με Android Auto και Apple CarPlay. Όσον αφορά στους χώρους, τέσσερις ενήλικες επιβάτες θα μεταφερθούν πολύ άνετα. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αύξηση του πλάτος σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Βελτίωση είδαμε και στους χώρους αποσκευών, με τον συνολικό όγκο του νέου μοντέλου να αυξάνεται στα 352 λίτρα. Εννοείται ότι οι επιβάτες θα εξυπηρετηθούν και με αρκετούς χώρους για μικροαντικείμενα, τόσο στην κεντρική κονσόλα, όσο και στις θήκες των θυρών. 

Επαρκείς οι 84 «ατμοσφαιρικοί» ίπποι

Επαρκείς οι 84 «ατμοσφαιρικοί» ίπποι

Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου δοκιμής βρίσκεται ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ χωρητικότητας 1.197 κ.εκ. Αποδίδει 84 ίππους και 118 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Ασφαλώς, για όσους δεν αρκούνται στις επιδόσεις του, υπάρχει και ένας δεύτερος, γνώριμος κινητήρας βενζίνης που εξοπλίζεται με σύστημα υπερπλήρωσης. Η χωρητικότητά του αγγίζει τα 1.000 κ.εκ και η ισχύς τους 100 ίππους. Επανερχόμαστε, όμως, στο ατμοσφαιρικό μοτέρ με τους δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, το οποίο επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 13,1 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 173 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση σε μεικτή χρήση βρίσκεται στα 5,2 λτ./100 χλμ σύμφωνα με την κορεάτικη φίρμα. Ωστόσο στη διάρκεια της δοκιμής είδαμε την τιμή στον πίνακα οργάνων να κυμαίνεται στα περίπου 6,5 λίτρα. 
 

¶νετο και στιβαρό στο δρόμο το Hyundai i20

Στα αυτοκίνητα της συγκεκριμένης κατηγορίας, το αγοραστικό κοινό αναζητά ένα σύνολο που θα ικανοποιεί τόσο σε αστικό περιβάλλον, όσο και στα ταξίδια. Το νέο Hyundai i20 τα καταφέρνει και στις δύο περιπτώσεις εξίσου καλά. Εντός πόλης, ο οδηγός θα μείνει ικανοποιημένος από τον τρόπο με τον οποίο η ανάρτηση απορροφά τους κραδασμούς και την ευελιξία που προσφέρει το αμάξωμα. Η θέση οδήγησης και η ορατότητα παραμένουν σε ικανοποιητικό επίπεδο. Η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός από το κιβώτιο ταχυτήτων είναι θετική, ωστόσο η απουσία της έκτης σχέσης γίνεται αισθητή, ειδικά όταν το Hyundai i20 κινείται με ταχύτερο ρυθμό. Όσον αφορά στον κινητήρα, καταφέρνει να κινεί απλά αξιοπρεπώς το αυτοκίνητο και σε καμία περίπτωση δε θα ενθουσιάσει με τη δύναμή του. Τα φρένα αφήνουν θετική εντύπωση, παρόλο που η έκδοση της δοκιμής μας διαθέτει ταμπούρα στον πίσω άξονα. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε την ύπαρξη λαμπτήρων αλογόνου και στις δύο σκάλες στα εμπρός φωτιστικά σώματα, με τα φώτα ημέρας να φέρουν τεχνολογία LED. Η Hyundai επέλεξε να εξοπλίσει μόνο την κορυφαία έκδοση (Distinctive) με πλήρη φώτα LED εμπρός. 

Η τιμή της τρίτης γενιάς Hyundai i20 ξεκινά από τα 14.090 ευρώ στη βασικότερη έκδοση με την έκπτωση της Hyundai. Για το αυτοκίνητο της δοκιμής, το οποίο εξοπλίζεται με το πακέτο «Premium» και τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,2 λτ., η τιμή πώλησης αυξάνεται στα 15.990 ευρώ. Οι εκπομπές CO2 αγγίζουν τα 116-120 γρ./χλμ. (πρότυπο NEDC), συνεπώς το Hyundai i20 δεν απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.
 
Συμπέρασμα
Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα σύνολο που βελτιώθηκε σχεδόν σε κάθε τομέα και ήρθε να «πρωταγωνιστήσει» και πάλι στην κατηγορία των supermini. Βέβαια, αυτή τη φορά απέκτησε έναν πιο «άγριο» χαρακτήρα προσφέροντας παράλληλα άπλετους χώρους και ικανοποιητικό εξοπλισμό έναντι του ανταγωνισμού.

 
Τεχνικά χαρακτηριστικά* Hyundai i20 1.2 84PS
Κινητήρας  
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.197
Κύλινδροι/Βαλβίδες 4 σε σειρά/16
Τροφοδοσία πολλαπλός ψεκασμός
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 84/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 118/4.000
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση 5/χειροκίνητο/μπροστά
Start/Stop NAI
Eπιδόσεις  
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 13,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 173
Βάρος με οδηγό (κιλά) 1.190
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)  
Μέση εργοστασιακή WLTP 5.2
Μέση Δοκιμής 6,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP 116-120
Ρεζερβουάρ (λτ.) 40
Πορτμπαγκάζ (λτ.) 352
Τιμή από (ευρώ) 14.090

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε