Οδηγούμε το νέο Honda e

Διαβάστηκε από 23704 αναγνώστες - 4/2/2020

Το Honda e είναι το πιο cool μικρό ηλεκτροκίνητο μοντέλο της χρονιάς. Αυτό, όμως, έχει και το κόστος του.

 
 
Μια νέα εποχή, τίποτε άλλο δεν είναι αυτό το αυτοκίνητο, υποστηρίζουν οι άνθρωποι της Honda. Το Honda e, από το οποίο την άνοιξη προβλέπεται να πωλούνται 2.000 κομμάτια στη Γερμανία, βάζει πάνω απ όλα τη μάρκα.
Η Honda παραμένει ακόμη ο μεγαλύτερος κατασκευαστής κινητήρων του κόσμου. Και βέβαια, το βασικότερο στοιχείο ανταγωνισμού των Γιαπωνέζων ήταν ανέκαθεν τα μηχανικά σύνολα. Και τώρα αυτό: Ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι πάντως είναι δικής τους κατασκευής. Δεν έχουμε όμως, να κάνουμε με ένα υβριδικό μοντέλο, καθώς το e είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο της Honda - και πόσο εντυπωσιακό είναι αυτό! Έχει τολμηρή σχεδίαση και τεχνολογία υψηλής κατηγορίας, παρέχει στον οδηγό οδηγική απόλαυση, όπως αυτή που βιώνει ο χειριστής ενός go kart, ενώ έχει και μια τιμή, η οποία ...εεε, πώς να το θέσουμε καλύτερα; Εντάξει, θα το πούμε ως εξής: Αυτό το Honda είναι μια απόλαυση, μια πολύύύύύ ακριβή απόλαυση.
Ακόμα κι αν το οικονομικό κίνητρο αγοράς από πλευράς -γερμανικού- κράτους αυξηθεί στα 6.000 ευρώ, το Honda e θα παραμείνει πάνω από τον πήχη των 30.000 ευρώ. Αυτό ισχύει για την έκδοση, που οδηγήσαμε, την Advance, γιατί η βασική στοιχίζει στη Γερμανία 3.000 ευρώ λιγότερα. Τι παίρνει, λοιπόν, κανείς με αυτά τα λεφτά;
 


Αρχικά, βιώνει έναν εντυπωσιασμό. Το e δεν εφοδιάζεται με εξωτερικούς καθρέφτες, αφού τη θέση τους έχουν πάρει δύο -standard- κάμερες. Τονίζουμε πως οι κάμερες ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου, γιατί, για παράδειγμα, στο Audi e-tron κοστίζουν στη Γερμανία επιπλέον 1.540 ευρώ. Επίσης, η υποδομή του e για ταχυφορτιστή είναι standard, τη στιγμή, που αυτή στο VW e-Up κοστίζει 625 ευρώ. Ακόμα και το σύστημα “parking pilot”, που καθοδηγεί το Honda e αμιγώς αυτόνομα στην εκάστοτε θέση στάθμευσης, δεν κοστίζει τίποτε επιπλέον. Έτσι, λοιπόν, σιγά-σιγά αρχίζει να εξηγείται η υψηλή τιμή του μικρού ηλεκτροκίνητου Honda. Και σίγουρα, αυτή δεν οφείλεται στο μεγάλο μέγεθος της μπαταρίας, η οποία με τα 35,5 kWh αρκεί για να διανυθούν με μία φόρτιση το πολύ 222 χιλιόμετρα.
Ωστόσο, η Honda θέτει άλλες προτεραιότητες. Για παράδειγμα στο εσωτερικό, όπου το cockpit μοιάζει αρκετά με αυτό, που φιλοδοξεί να ετοιμάσει η κινεζική start-up Byton. Ε, λοιπόν, η Honda το έχει ήδη. Οι οθόνες με την εικόνα από τις κάμερες, που έχουν πάρει τη θέση των εξωτερικών καθρεπτών είναι εργονομικά κορυφαίες και η εικόνα τους είναι πεντακάθαρη, έστω κι αν δεν είχαμε τη δυνατότητα να τις δοκιμάσουμε στη βροχή ή στο σκοτάδι. Ενδιάμεσα βλέπουμε ψηφιακές ενδείξεις και δύο οθόνες αφής. Το συνολικό πλάτος του ταμπλό είναι ένα... μνημείο συνδεσιμότητας, που συμπεριλαμβάνει και φωνητικές εντολές. Κι όλ αυτά σε ένα μικρό αυτοκίνητο; Ναι, γιατί πίσω από τα (μετρίως άνετα) καθίσματα, στην πίσω σειρά θέσεων ο χώρος αρκεί μόνο για παιδιά ή μικροκαμωμένους ενήλικες. Ο δε χώρος αποσκευών (171 λίτρα) είναι μια χαρακτηριστική περίπτωση για χειραποσκευές.