.jpg)
Δοκιμάζουμε και βαθμολογούμε το αμιγώς ηλεκτρικό Omoda 5.
Omoda 5 Ev FWD, Τιμή 25/06/2025: 34 500€
Omoda 5 EV 204 PS 64 kWh: Τολμηρό, αθόρυβο και τεχνολογικά προηγμένο
Φουτουριστική σχεδίαση που ξεχωρίζει στον δρόμο.
Εξαιρετικές επιδόσεις για οικογενειακό SUV (0-100 σε 8,6 δλ.) και αυτονομία έως 500 χλμ. στην πόλη.
Μοντέρνα και ήσυχη καμπίνα που θα χωρέσει ακόμα και ψηλούς επιβάτες στο πίσω μέρος.
Πλήρης εξοπλισμός με έμφαση στην τεχνολογία και την ασφάλεια.
Δοκιμάζουμε και βαθμολογούμε το Omoda 5 EV 204 PS 64 kWh
Η Omoda είναι ένα σχετικά νέο αλλά φιλόδοξο όνομα στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, που γεννήθηκε μέσα από τη στρατηγική αναδιάρθρωση του κινεζικού κολοσσού Chery. Οι μάρκες Omoda και Jaecoo, θυγατρικές της, εισήχθησαν στην Ελλάδα μέσω της O&J Automotive Ελλάς Μονοπρόσωπη Α.Ε., μέλους του ομίλου Emil Frey (ο ίδιος που εκπροσωπεί Mercedes‑Benz και Smart στην Ελλάδα).
Στοχεύοντας στο νεανικό κοινό και την αγορά του μέλλοντος, η Omoda δεν αποτελεί απλώς έναν νέο κατασκευαστή, αλλά μια σχεδιαστική και τεχνολογική προσέγγιση που επιχειρεί να παντρέψει την καινοτομία με το lifestyle. Η ίδια η ονομασία «Omoda» προέρχεται από το λατινικό «modus», που σημαίνει τρόπος ή στυλ, αποκαλύπτοντας και τη φιλοσοφία της μάρκας γύρω από τον τρόπο ζωής και την τεχνολογική εμπειρία.
Το πρώτο μοντέλο της εταιρείας, το Omoda 5, παρουσιάστηκε αρχικά ως ένα μικρομεσαίο SUV με φουτουριστικό σχεδιασμό και σαφή εστίαση στο αστικό κοινό που αναζητά ξεχωριστή αισθητική και τεχνολογία αιχμής. Χτισμένο πάνω στην παγκόσμια πλατφόρμα T1X της Chery, το Omoda 5 ξεκίνησε την εμπορική του πορεία με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά πολύ γρήγορα έγινε σαφές πως η ηλεκτροκίνηση θα αποτελούσε το επόμενο αποφασιστικό βήμα. Έτσι γεννήθηκε το Omoda 5 EV – η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του δημοφιλούς SUV, σχεδιασμένη από την αρχή για να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις βιωσιμότητας, τεχνολογικής υπεροχής και premium αίσθησης.
Ξεχωρίζει αμέσως με τη φουτουριστική και τολμηρή σχεδίασή του, ενσαρκώνοντας τη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας που ονομάζεται «Art in Motion». Πρόκειται για ένα SUV που απομακρύνεται συνειδητά από τις συντηρητικές γραμμές, με έμφαση στις αιχμηρές γωνίες και την εντυπωσιακή εμπρός όψη. Η μάσκα χωρίς γρίλια, λόγω της ηλεκτρικής φύσης του οχήματος, αντικαθίσταται από μία λεία, «μονολιθική» επιφάνεια που φιλοξενεί το λογότυπο της Omoda. Τα λεπτά LED φώτα ημέρας εκτείνονται οριζόντια, προσδίδοντας στο εμπρός μέρος ένα φουτουριστικό βλέμμα, ενώ οι προβολείς ενσωματώνονται έξυπνα στον προφυλακτήρα, δημιουργώντας μια ενιαία, επιθετική εικόνα.
Το προφίλ του αυτοκινήτου είναι δυναμικό και κομψό, με έντονες ακμές και έντονα ανασηκωμένη γραμμή «ώμου». Η οροφή παρουσιάζει μια ελαφριά κλίση προς τα πίσω, προσδίδοντας χαρακτήρα coupe SUV. Στο πίσω μέρος, το ενιαίο φωτιστικό σώμα τύπου «blade» (λεπίδας) εκτείνεται σε όλο το πλάτος του οχήματος, ακολουθώντας την τάση της εποχής. Τέλος, ο διαχύτης και οι αεροδυναμικές λεπτομέρειες στο κάτω μέρος παραπέμπουν σε ένα όχημα σχεδιασμένο με έμφαση στην αποδοτικότητα και τη ροή του αέρα.
Όσο για το εσωτερικό του ηλεκτρικού Omoda 5 αποπνέει μια σύγχρονη, λιτή και ανάλογη του εξωτερικού περιβλήματος φουτουριστική αίσθηση, με έμφαση στη σχεδιαστική «καθαρότητα» και την άνεση. Οι επιφάνειες είναι μαλακές στην αφή, οι γραμμές απαλές και η συνολική αισθητική ισορροπεί ανάμεσα στον μινιμαλισμό και τη δημιουργία ενός ευχάριστου περιβάλλοντος. Η καμπίνα είναι ευρύχωρη και φωτεινή, με έξυπνη εκμετάλλευση του χώρου και σχεδιασμό που ενισχύει την αίσθηση ηρεμίας. Γενικότερα, δημιουργεί μια ξεκούραστη ατμόσφαιρα για τον οδηγό και τους επιβάτες, ακόμα και στις καθημερινές διαδρομές.
Το Omoda 5 EV κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη τοποθετημένο στον εμπρός άξονα, με ισχύ 204 ίππων και ροπή 340 Nm. Η ενέργεια παρέχεται από μια μπαταρία τεχνολογίας LFP (λιθίου φωσφορικού σιδήρου) με ωφέλιμη χωρητικότητα περίπου 61 kWh (64 kWh συνολικά). Η ταχυφόρτιση DC υποστηρίζεται έως 80 kW, επιτρέποντας φόρτιση από 10% στο 80% σε περίπου 30 λεπτά. Σε wallbox 11 kW AC, η πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται σε περίπου 6 ώρες.
Ας δούμε τον επόμενο πίνακα που συνοψίζει τους κύριους τομείς αξιολόγησης αλλά και αναφέρει την συνολική βαθμολογία που κατάφερε να συγκεντρώσει το Omoda 5 EV 204 PS 64 kWh.
Μάρκα/Μοντέλο | Omoda 5 EV | Καλύτερα | |
---|---|---|---|
Έκδοση μοντέλου | Omoda 5 EV FWD 204 PS 64 kWh | ||
Βαθμολογία | 89% | ||
Κατηγορία μοντέλου | Μικρομεσαία SUV Ηλεκτρικό | ||
Ποια χρονιά βγήκε/άλλαξε το μοντέλοModel Year
|
2024 | ||
Τι τεχνολογίας είναι ο κινητήραςΕίδος Κινητήρα
|
Ηλεκτρικό | ||
Χωρητικότητα κινητήρα σε κυβικά (εκατοστά)Κυβικά (κ.εκ.)
|
|||
Η ισχύς του κινητήρα, τα άλογά τουΙπποδύναμη (PS)
|
204 | 428 | SMART #3 BRABUS 428ps 66 KWh |
Χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιοΚιβώτιο
|
Automatic | ||
Πόσες ταχύτητες έχειΑριθμός σχέσεων
|
1 | ||
Ποιοι τροχοί κινούν το αμάξωμαΚίνηση
|
ΕΜΠΡΟΣ | ||
Με βαση τις μετρήσεις μαςΠραγματική μέση κατανάλωση (kWh/100χλμ.)
|
16,4 | 14 | CITROEN C4 X Electric Standard Range 136ps 50 KWh |
Πόσος χώρος υπάρχει από τα γόνατα των πίσω επιβατών μέχρι την πλάτη του μπροστινού καθίσματος (για επιβάτη με 1,75 ύψος και 75 κιλά)Χώροι για γόνατα πίσω επιβατών (εκατοστά)
|
17 | 22 | BYD ATTO 3 FWD 204ps 62 KWh |
Χρειάζονται 45 εκατ. Για κάθε ενήλικο και 35 για κάθε παιδίΠλάτος πίσω καθίσματος (μέτρα)
|
1,36 | 1,43 | PEUGEOT 3008 e Standard Range 210ps 73 KWh |
Εργοστασιακή χωρητικότητα πόρτ μπαγκάζ (λίτρα) | 360 | 550 | OPEL GRANDLAND Electric 213ps 77 KWh |
Πόσα δλ. χρειάζονται για τα 100 χλμ./ώρα από στάσηΕπιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα (δλ.)
|
8,6 | 4,1 | SMART #3 BRABUS 428ps 66 KWh |
Η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτουΤελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
|
172 | 180 | AUDI Q4 e-tron 45 286ps 82 KWh |
Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα) | 36 | 35,7 | LYNK AND CO 02 ELECTRIC 272ps 69 KWh |
Εργοστασιακή εγγύησηΕγγύηση (χρόνια)
|
7 | 8 | FORD EXPLORER EXTENDED RANGE RWD 286ps 82 KWh |
Εργοστασιακή εγγύησηΕγγύηση μπαταρίας (χρόνια ή χλμ.)
|
7 | 8 | FORD EXPLORER EXTENDED RANGE RWD 286ps 82 KWh |
Τιμή καταλόγου αντιπροσωπείαςΤιμή
|
.jpg)
Στο πίσω μέρος, το ενιαίο φωτιστικό σώμα τύπου «blade» εκτείνεται σε όλο το πλάτος του οχήματος,
Συνολικά, το Omoda 5 EV κατάφερε να συγκεντρώσει την βαθμολογία 89%, μία από τις μεγαλύτερες στην κατηγορία των ηλεκτρικών μικρομεσαίων SUV. Ξεκινώντας από τις επιδόσεις του, καταφέρνει να επιταχύνει από τα 0-100 μέσα σε 8,6 δλ., χρόνος που κρίνεται καλός για τις απαιτήσεις της κατηγορίας. Κι αυτό χωρίς να θυσιάζει την αυτονομία του, καθώς καταφέρνει να διανύσει 330 χλμ. ταξιδεύοντας με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα σε αυτοκινητόδρομο. Εντός πόλης πάντως, μπορεί να κάνει σχεδόν 500 χλμ. με μία φόρτιση. Η μέση κατανάλωση ρεύματος υπολογίζεται στις 16,4 kWh/100 χλμ., ένα πολύ καλό νούμερο ανάμεσα στα υπόλοιπα ηλεκτρικά οικογενειακά SUV.
Όσον αφορά την ευρυχωρία του, ο χώρος μπροστά από τα γόνατα των πίσω επιβατών (17 εκ.) και το φάρδος του πίσω καθίσματος (1,36 μ.) το τοποθετούν κοντά στον μέσο όρο της κατηγορίας. Με λίγα λόγια, θα φιλοξενήσει με άνεση τρεις, ακόμα και ψηλούς στο πίσω μέρος. Το πορτμπαγκάζ, από την άλλη, έχοντας το δάπεδο φόρτωσης ψηλά, έχει περιορισμένη χωρητικότητα, στα 360 λτ. Ναι μεν αρκεί για καθημερινές μετακινήσεις ή μία κοντινή εξόρμηση μίας μικρής οικογένειας, όμως θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερο βάση του μεγέθους του.
Ας δούμε στις σελίδες που ακολουθούν τα αναλυτικά αποτελέσματα των μετρήσεων μας όσον αφορά τις επιδόσεις, τους χώρους και την πραγματική κατανάλωση του μοντέλου.
Σελ. 2 | Omoda 5 Ev. Τι βαθμό παίρνει σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, εγγυήσεις. |
Σελ. 3 | Omoda 5 Ev. Πόσο καλό είναι σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. |