Peugeot 308 1.2 130PS: Γαλλική επανάσταση εν έτει 2022
Το νέο Peugeot 308 βρίσκεται ήδη στους ελληνικούς δρόμους και με όπλα του την εντυπωσιακή σχεδίαση, το άκρως ποιοτικό εσωτερικό και την άψογη οδική συμπεριφορά είναι έτοιμο να μπει στο μάτι των premium hatchback και να σπάσει το κατεστημένο των SUV.
To Peugeot 308 «χτυπάει» τους premium ανταγωνιστές τους
Mε το ανανεωμένο logo της εταιρίας να ξεχωρίζει στη μάσκα του, το Peugeot 308 ξεχύνεται σαν λιοντάρι στην κατηγορία των μικρομεσαίων και δεν διστάζει να προκαλέσει τους παραδοσιακά premium ανταγωνιστές του κι όχι μόνο. Με τη νέα premium φιλοσοφία των Γάλλων να ξεχειλίζει από όλους τους τομείς του μοντέλου, η 3η γενιά του 308 θέτει τις βάσεις για μια άκρως πετυχημένη πορεία. Το Peugeot 308 δεν μας ήταν άγνωστο, το είχαμε οδηγήσει πριν λίγο καιρό με τον κινητήρα των 130 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο. Τώρα δοκιμάζουμε και τη χειροκίνητη έκδοση!
Νέο έμβλημα, μεγαλύτερο αμάξωμα, μυώδης σχεδίαση το Peugeot 308
Τολμηρός, δυναμικός και πληθωρικός. Αυτές οι 3 λέξεις περιγράφουν επακριβώς τον σχεδιασμό του νέου 308, που δεν περνά απαρατήρητο ούτε παρκαρισμένο. Το μυώδες καπό με τις έντονες νευρώσεις περιπλέκεται σε ένα ερωτικό κονσέρτο με τη μεγάλη κυψελωτή κάθετη μάσκα, όπου δεσπόζει με περηφάνια το επανασχεδιασμένο σήμα της εταιρίας με το λέοντα που μπαίνει για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής. Τα καλλίγραμμα εμπρός φωτιστικά σώματα είναι τύπου LED και συνδυάζονται άψογα με τα στενόμακρα φώτα ημέρας που θυμίζουν κυνόδοντες λιονταριού, αποτελώντας τη φωτεινή υπογραφή της εταιρίας. Δυναμικές νευρώσεις συναντάμε και στο προφίλ του μοντέλου, οι οποίες τονίζουν την αθλητική του εμφάνιση και δένουν ομαλά με το έντονο πίσω μέρος, όπου ξεχωρίζει η αεροτομή της οροφής, ο «πρησμένος» προφυλακτήρας και φυσικά τα λεπτά φωτιστικά σώματα LED, που ακολουθούν το σχέδιο με τις 3 «νυχιές» λιονταριού σε αρκετά οριζόντια διάταξη. Στην τάση της εποχής, το νέο Peugeot 308 μεγάλωσε αισθητά (κατά 11 εκ σε μήκος και 4,8 εκ σε πλάτος) από τον προκάτοχο του, χάρη στην πλατφόρμα EMP2 που βασίζεται κι απέκτησε ένα αρκετό καλό αεροδυναμικό συντελεστή, 0,28 Cd.
Premium υλικά, σύγχρονες τεχνολογίες κι άνετο το εσωτερικό του 308
Από τον ήχο και μόνο του κλεισίματος της πόρτας μόλις μπεις στην καμπίνα του 308 καταλαβαίνει ότι η Peugeot έχει ανέβει αρκετά σκαλιά στο κομμάτι της ποιότητας. Τα υλικά είναι αντάξια πολύ πιο ακριβών μοντέλων, η συναρμογή υποδειγματική και το φινίρισμα άψογο. Η σχεδίαση είναι σύγχρονη, με το πάνω μέρος του ταμπλό να καλύπτεται κατά μήκος από αεραγωγούς. Το τιμόνι διατηρεί το γνωστό και μικρό σχήμα του, ενώ από πίσω του, στο αυτοκίνητο της δοκιμή μας, δεσπόζει ο προαιρετικός 3D ψηφιακός πίνακας οργάνων με πληθώρα παραμετροποιήσεων στα γραφικά, χωρίς όμως να έχει λυθεί το πρόβλημα της οπτικής επαφής για ψηλούς οδηγούς. Η κεντρική οθόνη αφής είναι 10 ιντσών κι ακολουθάει περίτεχνα τις γραμμές της κονσόλας, ενώ είναι αρκετά ευκρινής, ανταποκρίνεται άμεσα κι έχει μεγάλες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Ακριβώς από κάτω συναντάμε τα i-toggles, που ουσιαστικά πρόκειται για διακόπτες συντόμευσης, οι οποίοι ελέγχουν διάφορες καθημερινές λειτουργίες, όπως ο κλιματισμός. Λόγω του μεγαλύτερου μεταξονίου που διαθέτει (2.67 μέτρα) από την προηγούμενη γενιά έχει αυξηθεί κι η ευρυχωρία του μοντέλου, όπου πίσω μπορούν να κάτσουν άνετα 3 ενήλικα άτομα, με τον αέρα για τα γόνατα να είναι αρκετά καλός για την κατηγορία (8.2 εκ), αλλά να υστερεί ελαφρώς στο χώρο για το κεφάλι, λόγω της χαμηλής γραμμής της οροφής. Όσο αφορά το χώρο αποσκευών, αυτός φτάνει τα 412 λίτρα και συμπληρώνεται από ένα επιπλέον χώρο 28 λίτρων, που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ.
Το Peugeot 308 έρχεται με το βραβευμένο PureTech κινητήρα των 130 ίππων
Το Peugeot 308 είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με έναν κινητήρα πετρελαίου 1,5 λίτρων, τον 1.200αρη Puretech βενζίνης διαθέσιμο σε δυο ιπποδυνάμεις κι ένα υβριδικό κινητήριο σύνολο 180 ή 225 ίππων. Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας βρισκόταν ο 1.200αρης βενζινοκινητήρας των 130 ίππων και 230Nm ροπής, που συνεργαζόταν με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. To συγκεκριμένο μοτέρ προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις στο γαλλικό hatchback των 1.450 κιλών, με το 0-100 χλμ/ώρα να έρχεται σε 10,1 δλ, ενώ η κατανάλωση παραμένει κάτω από τα 8 λτ./100χλμ
Απόλυτη ισορροπία μεταξύ άνεσης και δυναμικής οδήγησης
Στο δρόμο, το Peugeot 308 είναι ένα αμάγαλμα άνεσης και γαλλικού οδηγικού DNA. To σύστημα των αναρτήσεων είναι ρυθμισμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να «σιδερώνει» με μαεστρία τις ανωμαλίες του δρόμου και ταυτόχρονα να κρατάει τις έντονες κλίσεις έξω από το παιχνίδι των στροφών. Το στιβαρό πλαίσιο συνεργάζεται άψογα με το ακριβές τιμόνι και σε συνδυασμό με το σταθερό πάτημα του αυτοκινήτου, του επιτρέπουν να μπει γρήγορα και με ασφάλεια σε καμπές, ανοιχτές ή κλειστές. Το μόνο που χαλάει λίγο την αρμονία είναι ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας, που γίνεται κάπως απότομος και θορυβώδης σε συνεχόμενες ανωμαλίες. Μέσα στην πόλη, ο μικρός κύκλος στροφής και το εύκολα διαχειρίσιμο τιμόνι εκτοξεύουν την ευελιξία και την ευχρηστία του μοντέλου, με το μικρό όμως πίσω παράθυρο να περιορίζει ελαφρώς την ορατότητα. Σε ανοιχτούς δρόμους, η καμπίνα παραμένει ήσυχη ακόμα και στα 120 χλμ/ώρα, με την ευθυβολία, την ποιότητα κύλισης και τη σταθερότητα του 308 να ενθουσιάζουν ευχάριστα. Εντυπωσιακό και το σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου, που ακινητοποιεί το μοντέλο μέσα σε 36,4 μέρα από τα 100 χλμ/ώρα κι είναι ακούραστο. Για τέλος αφήσαμε τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης με τα όποια εφοδιάζεται το 308. Ανάλογα το εξοπλιστικό πακέτο ο οδηγός μπορεί να έχει στη διάθεση του συστήματα που συναντάγαμε σε αρκετά ακριβότερα μοντέλα, όπως ενεργό σύστημα ελέγχου τυφλού σημείου, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και μοτοσικλετιστών, υποβοήθηση στάθμευσης με κάμερες 360 μοιρών κι άλλα πολλά, ενώ μέσα στο 2022 αναμένεται και το σύστημα ημιαυτόματης οδήγησης Drive Assist 2.0
Όσο για την τιμή του Peugeot 308, η βασική έκδοση με τον 1,2 PureTech των 110 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο ξεκινάει από τα 20.900 ευρώ ενώ για το κινητήρα των 130 ίππων, η τιμή ανεβαίνει στα 23.300 ευρώ.
Το νέο 308 ακολουθάει premium μονοπάτια και τα καταφέρνει περίφημα
Το νέο Peugeot 308 χαράζει το δικό του δρόμο, με πιο premium προσέγγιση από πότε και δείχνει ξεκάθαρα την στροφή της εταιρίας σε μια πιο elegant εικόνα. Η εμφάνιση του, η οδική του συμπεριφορά, ο πλούσιος εξοπλισμός, τα ποιοτικά υλικά και η νορμάλ τιμολογιακή του πολιτική, το κατατάσσουν ως ένα δυνατό χαρτί της εταιρίας και έναν ισχυρό αντίπαλο στην μικρομεσαία κατηγορία.Τεχνικά χαρακτηριστικά* | Peugeot 308 1.2 130PS EAT8 |
---|---|
Κινητήρας | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.199 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 3/12 |
Τροφοδοσία | Βενζίνη |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 130/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 230/1.750 |
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση | 6/χειροκίνητο/μπροστά |
Start/Stop | NAI |
Eπιδόσεις | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,1 |
60-100 χλμ./ώρα με 4η | 5,7 |
80-120 χλμ./ώρα με 5η | 7,4 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 210 |
Βάρος με οδηγό (κιλά) | 1.450 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | |
Μέση εργοστασιακή WLTP | 5,2 |
Μέση Δοκιμής | 7,8 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP | 160 |
Ρεζερβουάρ (λτ.) | 52 |
Πορτμπαγκάζ (λτ.) | 412-1.343 |
Τιμή από (ευρώ) | 23.300 |
Σχολιάστε |