Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Το Volvo EX30 έχει δυναμικό σχεδιασμό και «μαζεμένες» διαστάσεις
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το Volvo EX30 έχει δυναμικό σχεδιασμό και «μαζεμένες» διαστάσεις

9/2/2024

Το νέο Volvo EX30 είναι το μικρότερο SUV της Σουηδικής εταιρείας, το οποίο είναι αμιγώς ηλεκτρικό και παρουσιάστηκε επίσημα στην Ελλάδα, με τον εισαγωγέα να επιλέγει την Αθηναϊκή Riviera για την εκδήλωση. Μας δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά το νέο μοντέλο και να το οδηγήσουμε, ούτως ώστε να σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις.

Το design του Volvo EX30 ακολουθεί την τρέχουσα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας και μάλιστα παραπέμπει σε αυτό του μεγαλύτερου EX90. Η απουσία εμπρόσθιας γρίλιας δηλώνει ξεκάθαρα πως το εν λόγω όχημα είναι ηλεκτρικό, ενώ τα φανάρια έχουν το χαρακτηριστικό σχήμα του «Σφυριού του Θωρ». Το αμάξωμα διακατέχεται από μυώδεις επιφάνειες, οι οποίες σε συνδυασμό με τη φαρδιά πίσω κολόνα ενισχύουν το δυναμισμό του εξωτερικού.
Στο πίσω μέρος την προσοχή μας τραβούν τα διαιρούμενα φωτιστικά σώματα, με τα επάνω να αποτελούν νοητή προέκταση του παρμπρίζ και τα κάτω να ενώνονται μεταξύ τους μέσω δύο οριζόντιων μαύρων γραμμών και να τονίζουν το πλάτος του αυτοκινήτου.

Το EX30 είναι το μικρότερο μοντέλο στην τρέχουσα γκάμα της Volvo και ανήκει στην κατηγορία των μικρών SUV. Το μήκος του είναι 4,223 μέτρα, το πλάτος 1,837 μέτρα και το ύψος 1,555 μέτρα, με την απόσταση από το έδαφος να είναι 17,7 εκατοστά. Η εταιρεία έχει δώσει έμφαση στη βιωσιμότητα του οχήματος, και ως εκ τούτου το 25% του αλουμινίου που έχει χρησιμοποιηθεί στο αυτοκίνητο είναι ανακυκλωμένο. Το ίδιο ισχύει και για το ατσάλι αλλά και για το πλαστικό, τα οποία είναι ανακυκλωμένα σε ποσοστό 17% έκαστο.


 

Minimal το εσωτερικό του Volvo EX30, με μια τεράστια οθόνη στο ταμπλό

Περνώντας στην καμπίνα του Volvo EX30 το πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι η τεράστια οθόνη 12,3 ιντσών κάθετου προσανατολισμού που κυριαρχεί στο κέντρο του ταμπλό… και τίποτα άλλο. Η αισθητική είναι άκρως μινιμαλιστική, αφού δεν υπάρχει πίνακας οργάνων πίσω από το τιμόνι, δεν υπάρχουν διακόπτες για το χειρισμό του κλιματιστικού, ενώ οι αεραγωγοί που βρίσκονται εκατέρωθεν της οθόνης και στις άκρες του ταμπλό έχουν «διακριτικό» σχεδιασμό. Τα πάντα ελέγχονται μέσω της οθόνης του συστήματος infotainment, στην επάνω γωνία της οποίας βρίσκεται και το ταχύμετρο.

Η εταιρεία έχει καταφέρει να μειώσει το κόστος παραγωγής, χωρίς ωστόσο αυτό να φαίνεται στο τελικό αποτέλεσμα. Οι διακόπτες των παραθύρων βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα και αντί για τα παραδοσιακά διάσπαρτα ηχεία έχει τοποθετηθεί μια ενιαία μπάρα ήχου, μειώνοντας έτσι το μέγεθος –και το κόστος- της καλωδίωσης.
Όπως και στο αμάξωμα, έτσι και στην καμπίνα έχει γίνει χρήση ανακυκλωμένων υλικών. Θα βρούμε μεταξύ άλλων πλαστικά κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα πλαίσια παραθύρων και παντζουριών και υφάσματα από ανακυκλωμένες φιάλες PET.

Οι χώροι είναι επαρκείς για 4 ενήλικες επιβάτες και το πορτ-μπαγκάζ έχει ωφέλιμο όγκο 318 λίτρα. Κάτω από το εμπρόσθιο «καπό» βρίσκεται ένας επιπλέον αποθηκευτικός χώρος 7 λίτρων.

Σελ.
1
Πρώτες εντυπώσεις από το Volvo EX30
Σελ.
2
Το Volvo EX30 έχει δυναμικό σχεδιασμό και «μαζεμένες» διαστάσεις
Σελ.
3
Το Volvo EX30 έχει ισχύ από 272 έως 428 άλογα και τιμή από 29.572 ευρώ