Toyota Auris HSD
15/12/2015
Σταθερή αξία
Το υβριδικό Toyota Auris έχει ένα αναβαθμισμένο υβριδικό σύστημα κίνησης, με μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, οι οποίες αγγίζουν τα 79 γρ./χλμ., ενώ παράλληλα προσφέρει και πολύ καλές επιδόσεις.
Kaizen οι Ιάπωνες ονομάζουν τη φιλοσοφία της συνεχούς εξέλιξης. Αυτήν ακριβώς τη φιλοσοφία εφάρμοσαν και στο νέο Toyota Auris, το οποίο κι έκαναν καλύτερο από το προ ανανέωσης μοντέλο, μια εξέλιξη που πέρασε και στην υβριδική έκδοση του μοντέλου. Σε αυτή, οι μηχανικοί αναβάθμισαν το υβριδικό σύστημα κίνησης, «ρίχνοντας» τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, από 87 γρ./χλμ που είχε το προηγούμενο, σε 79 γρ./χλμ.
Εσωτερικό
Και στην υβριδική version του Auris, ξεχωρίζει στο κέντρο του ταμπλό η μεγάλη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος Toyota Touch II, η οποία πέρα από τις λοιπές ενδείξεις για το ηχοσύστημα, τη πλοήγηση και το κλιματισμό, απεικονίζει κι όλες τις απαραίτητες ενδείξεις για την ενεργειακή ροή του υβριδικού συστήματος. Στο κέντρο του πίνακα οργάνων υπάρχει η έγχρωμη TFT οθόνη 4,2 ιντσών για τις βασικές πληροφορίες. Η γενικότερη σχεδίαση του εσωτερικού είναι εργονομική και μόνο η ορατότητα προς τα πίσω λόγω του στενού παρμπρίζ είναι λίγο περιορισμένη. Σε ότι αφορά τη πρακτικότητα, αυτή είναι πολύ καλή, με αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα.
Κινητήρας-Κιβώτιο
Το υβριδικό σύστημα του νέου Auris Hybrid έχει αναβαθμιστεί ελαφρώς, καταφέρνοντας έτσι να επιτύχει μια ακόμα χαμηλότερη τιμή στις εκπομπές ρύπων, μόλις 79 γρ./χλμ (από 87 γρ./χλμ που είχε το προηγούμενο μοντέλο). Το υβριδικό του σύστημα αποτελείται από έναν κινητήρα βενζίνης 1,8 VVT-i, που σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα έχει συνδυαστική απόδοση 136 ίππων. Το σύνολο αυτό προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις σε συνδυασμό με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, (μέση εργοστασιακή κατανάλωση 3,5 λτ./100). Χάρη στη λειτουργία EV, το Auris Hybrid μπορεί να κινηθεί με μηδενικούς ρύπους για περίπου δύο χιλιόμετρα, με μέγιστη ταχύτητα τα 50 χλμ./ώρα.
Οδηγώντας
Απόλυτη ησυχία. Αυτό συμβαίνει μόλις βάλεις μπροστά το υβριδικό Auris, που βρίσκεται στο βασίλειό του στην πόλη, αφού το υβριδικό του σύστημα επιτρέπει να κινείται αμιγώς με ηλεκτρική ενέργεια μέχρι τα 50 χλμ./ώρα. Αυτό σημαίνει πως εντός πόλης μπορεί να κινείται τελείως αθόρυβα και, κυρίως, με μηδενικές απαιτήσεις για βενζίνη. Πολύ καλό όμως αποδεικνύεται και στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο, όπου προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης, ενώ σε υψηλό επίπεδο βρίσκεται και η ηχομόνωση της καμπίνας του ιαπωνικού μοντέλου. Το αυτόματο κιβώτιο κάνει καλή δουλειά, αναδεικνύοντας τις αρετές του συνόλου σε κάθε είδους διαδρομή. Στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, με το τιμόνι να μεταφέρει επαρκή πληροφόρηση στον οδηγό του.
Συμπέρασμα
Η Toyota για ακόμα μια φορά φέρνει στην αγορά ένα ολοκληρωμένο υβριδικό μοντέλο, το οποίο μάλιστα το προσφέρει και στην χαμηλότερη τιμή από ποτέ, η οποία ξεκινάει από τα 19.730 ευρώ (τιμή με έκπτωση και απόσυρση). Αναβαθμισμένο ποιοτικά και μηχανολογικά, το Auris HSD σου προσφέρει οικονομικές μετακινήσεις εντός, αλλά κι εκτός των τειχών της πόλης, με άνεση και ασφάλεια.