autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Δοκιμάζουμε και βαθμολογούμε το Citroen e-C3 113 PS 44 kWh.
12 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Δοκιμάζουμε και βαθμολογούμε το Citroen e-C3 113 PS 44 kWh.

Citroen e-C3 113 PS 44 kWh: Άνετο και πρακτικό, βγάζει 350 χλμ. στην πόλη

19/12/2025

Διατηρεί πανομοιότυπη σχεδίαση με το συμβατικό C3, όμως μπαίνει στην πρίζα.
Βγάζει 350 χλμ. στην πόλη και «καίει» μόνο 20 ευρώ/100 χλμ. αν φορτίζεις σπίτι.
Έχει την πιο ευρύχωρη καμπίνα και το μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ σε ηλεκτρικό μικρό (328 λτ.).
Η βασική έκδοση είναι λιτή και προσφέρει όσα χρειάζεσαι, οι πλουσιότερες ενισχύουν την τεχνολογία και την άνεση.

autoagora Team

Δοκιμάζουμε και βαθμολογούμε το Citroen e-C3 113 PS 44 kWh

Η νέα γενιά του Citroen C3 μάς είχε ήδη δώσει μια πολύ ξεκάθαρη εικόνα για το πόσο διαφορετικά προσεγγίζει πλέον η γαλλική εταιρεία την κατηγορία των μικρών. Με πιο τολμηρή σχεδίαση και σιλουέτα SUV, αισθητά αναβαθμισμένη άνεση και μια συνολικά πιο ώριμη οδική συμπεριφορά, το βενζινοκίνητο C3 είχε αποδείξει στην δοκιμή μας ότι έχει όλα τα φόντα να σταθεί με αξιώσεις απέναντι στον ισχυρό ανταγωνισμό. Τώρα, όμως, ήρθε η στιγμή να δούμε αν αυτή η φιλοσοφία περνάει το ίδιο πειστικά και στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης, μέσα από την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου.

Στη σημερινή μας δοκιμή εξερευνούμε το νέο Citroen e-C3 και διαπιστώνουμε αν μπορεί να διατηρήσει την καθημερινή ευχρηστία του συμβατικού C3, προσθέτοντας στην συνταγή τα οφέλη ενός σύγχρονου ηλεκτρικού. Το σίγουρο είναι πως διατηρεί το στοιχείο που τράβηξε όλα τα βλέμματα επάνω στο γαλλικό μικρό, δηλαδή την προσιτή τιμή.
 
 

Από την πρώτη ματιά, το νέο Citroen e-C3 δείχνει πως δεν προσπαθεί να ξεχωρίσει από το βενζινοκίνητο ομώνυμο μοντέλο. Μάλιστα, ο μόνος τρόπος να το ξεχωρίσεις είναι από το λογότυπο « στο πίσω μέρος. Κατά τ ΄άλλα, η σχεδίασή του είναι πανομοιότυπη με το «απλό» C3, ακολουθώντας τη νέα αισθητική ταυτότητα της μάρκας, με πιο μινιμαλιστικές γραμμές, έντονες γεωμετρίες και μια εμφανώς πιο «τετραγωνισμένη» σιλουέτα. Κάπως έτσι, μοιάζει περισσότερο με μικρό SUV-άκι, παρά με κοινό μικρό hatchback, όπως το είχαμε γνωρίσει.

Το εμπρός μέρος κυριαρχείται από τα νέα φωτιστικά σώματα LED, τα οποία χωρίζονται σε δύο επίπεδα και πλαισιώνουν το ανασχεδιασμένο ευμέγεθες λογότυπο της Citroen στο κέντρο της κλειστής μάσκας. Οι τονισμένοι προφυλακτήρες και τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος προσθέτουν μια «εύρωστη» διάσταση, ενώ η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (163 χλστ.) ενισχύει το πρακτικό προφίλ του e-C3 στην καθημερινότητα.

Στο πλάι, η υπερυψωμένη γραμμή οροφής και οι καθαρές επιφάνειες δίνουν μια μοντέρνα αλλά και «φιλική» εικόνα, η οποία ολοκληρώνεται με τις ζάντες των 16 ή 17 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση. Πίσω, τα φωτιστικά σώματα – επίσης LED – συνεχίζουν τη χαρακτηριστική γεωμετρία του εμπρός μέρους, διατηρώντας τη συνοχή στο σχεδιαστικό σύνολο.
 


Όπως ήδη ξέρουμε, η «μεγέθυνση» του C3 επηρέασε θετικά και την ευρυχωρία στο εσωτερικό του. Φυσικά, το e-C3 δεν αποτελεί εξαίρεση και κατατάσσεται ως ένα από τα πιο άνετα μικρά ηλεκτρικά, αν όχι το πιο άνετο. Οι διαφορές με το συμβατικό μοντέλο θα εντοπιστούν μόνο από τους πολύ παρατηρητικούς, καθώς τα υλικά και η αρχιτεκτονική της καμπίνας παραμένουν ίδια, προσφέροντας ευχάριστη ατμόσφαιρα και πρακτικότητα. Ωστόσο, στο e-C3 συναντάμε ειδικά γραφικά στην οθόνη οργάνων και στο infotainment, τα οποία περιλαμβάνουν πληροφορίες για την αυτονομία και την ενεργειακή ροή.

Αυτό που κρατάμε είναι πως, στο πίσω μέρος, η τοποθέτηση της μπαταρίας δεν φαίνεται να επηρεάζει καθόλου την ευρυχωρία για τους επιβάτες, ενώ και ο αποθηκευτικός χώρος παραμένει πρακτικά αμετάβλητος σε σχέση με το απλό C3, ο μεγαλύτερος στην κατηγορία. Κεντρικό ρόλο στην αίσθηση άνεσης παίζουν τα Advanced Comfort καθίσματα, με την «αφρώδη» δομή και τη βελτιωμένη πλευρική στήριξη.
 

 
Αξίζει να αναφερθεί πως γαλλική εταιρεία τοποθέτησε το ηλεκτρικό μικρό της πάνω σε μια ειδική πλατφόρμα (Smart Car), εξελιγμένη εξαρχής για ηλεκτροκίνηση, κάτι που του επιτρέπει να εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο τον χώρο και το βάρος της μπαταρίας των 44 kWh. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη, ο οποίος αποδίδει 113 ίππους και 125 Nm ροπής. Σε συνδυασμό με την άμεση απόκριση του ηλεκτρικού συνόλου, επαρκούν για σβέλτες μετακινήσεις στην πόλη, αλλά δεν προσφέρουν επιδόσεις επιτάχυνσης που θα εντυπωσιάσουν σε άλλες συνθήκες.

Η θεωρητική αυτονομία με βάση τον κατασκευαστή φτάνει τα 312 χλμ. (WLTP), νούμερο που καταφέρνει να φτάσει και να ξεπεράσει μόνο σε αστικό περιβάλλον. Σε μεικτό κύκλο είναι αρκετά μικρότερη, εφόσον και η κατανάλωση ρεύματος είναι από τις μεγαλύτερες στην κατηγορία.

Πάντως, με τον στάνταρ ενσωματωμένο φορτιστή AC 7,4 kW και κατάλληλο wallbox ή οικιακή εγκατάσταση, η μπαταρία των 44 kWh του e-C3 φορτίζει πλήρως (0-100 %) σε περίπου 6–7 ώρες. Χάρη στην υποστήριξη ταχείας φόρτισης DC έως 100 kW, είναι εφικτή η αναπλήρωση από το 20% έως το 80% σε περίπου 26 λεπτά.

Ας δούμε τον επόμενο πίνακα που συνοψίζει τους κύριους τομείς αξιολόγησης αλλά και αναφέρει την συνολική βαθμολογία που κατάφερε να συγκεντρώσει το Citroen e-C3 113 PS 44 kWh.
 

Μάρκα/Μοντέλο Citroen C3 Καλύτερα Χειρότερα
Έκδοση μοντέλου Citroen C3 Electric 113 PS 45 kWh        
Βαθμολογία 85%    
Κατηγορία μοντέλου Μικρά Ηλεκτρικό        
Ποια χρονιά βγήκε/άλλαξε το μοντέλοModel Year
2024        
Τι τεχνολογίας είναι ο κινητήραςΕίδος Κινητήρα
Ηλεκτρικό        
Χωρητικότητα κινητήρα σε κυβικά (εκατοστά)Κυβικά (κ.εκ.)
         
Η ισχύς του κινητήρα, τα άλογά τουΙπποδύναμη (PS)
113 218 MINI COOPER 3θυρο SE 218ps 54,2 KWh 95 DONGFENG BOX BEV 95ps 42,3 KWh
Χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιοΚιβώτιο
Automatic        
Πόσες ταχύτητες έχειΑριθμός σχέσεων
1        
Ποιοι τροχοί κινούν το αμάξωμαΚίνηση
ΕΜΠΡΟΣ        
Με βαση τις μετρήσεις μαςΠραγματική μέση κατανάλωση (KWh/100χλμ.)
16,5 13,8 RENAULT 5 E-Tech 120 Urban Range 120ps 43 KWh 16,5 BYD DOLPHIN SURF Comfort 156ps 46 KWh
Πόσα χιλιόμετρα διανύεις με ένα γεμάτο ρεζερβουάρ - Με βαση τις μετρήσεις μαςΠραγματική Αυτονομία στο ταξίδι με 120 χλμ./ώρα
167 278 MINI COOPER 3θυρο SE 218ps 54,2 KWh    
Πόσος χώρος υπάρχει από τα γόνατα των πίσω επιβατών μέχρι την πλάτη του μπροστινού καθίσματος (για επιβάτη με 1,75 ύψος και 75 κιλά)Χώροι για γόνατα πίσω επιβατών (εκατοστά)
13,7 14,5 BYD DOLPHIN SURF Comfort 156ps 46 KWh 7 MINI COOPER 3θυρο SE 218ps 54,2 KWh
Χρειάζονται 45 εκατ. Για κάθε ενήλικο και 35 για κάθε παιδίΠλάτος πίσω καθίσματος (μέτρα)
1,34 1,34 CITROEN C3 Electric 113ps 45 KWh 1,16 MINI COOPER 3θυρο SE 218ps 54,2 KWh
Εργοστασιακή χωρητικότητα πόρτ μπαγκάζ (λίτρα) 328 328 CITROEN C3 Electric 113ps 45 KWh 210 MINI COOPER 3θυρο SE 218ps 54,2 KWh
Πόσα δλ. χρειάζονται για τα 100 χλμ./ώρα από στάσηΕπιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα (δλ.)
10,9 6,5 MINI COOPER 3θυρο SE 218ps 54,2 KWh 13,4 DONGFENG BOX BEV 95ps 42,3 KWh
Η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτουΤελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
135 170 MINI COOPER 3θυρο SE 218ps 54,2 KWh    
Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα) 37,4 36,1 OPEL CORSA Electric 156ps 51 KWh    
Εργοστασιακή εγγύησηΕγγύηση (χρόνια)
5        
Εργοστασιακή εγγύησηΕγγύηση μπαταρίας (χρόνια ή χλμ.)
5        
Τιμή καταλόγου αντιπροσωπείαςΤιμή
         


Φυσικά, η μικρή χωρητικότητα της μπαταρίας έχει αντίκτυπο στην αυτονομία του (270 χλμ. σε μεικτό κύκλο).

Φυσικά, η μικρή χωρητικότητα της μπαταρίας έχει αντίκτυπο στην αυτονομία του (270 χλμ. σε μεικτό κύκλο).

Αρχικά, το νέο Citroen e-C3 κατάφερε να σημειώσει την βαθμολογία 85%. Στην ηλεκτρική του εκδοχή, το γαλλικό μικρό έχει επαρκείς επιδόσεις για καθημερινές μετακινήσεις. Το 0-100 ολοκληρώνεται σε 10,9 δλ., χρόνος που ομολογουμένως δεν εντυπωσιάζει για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Παρόλα αυτά, η άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα βοηθάει σε σβέλτες εκκινήσεις από φανάρι σε φανάρι και ή επιταχύνσεις σύντομης διάρκειας. Φυσικά, η μικρή χωρητικότητα της μπαταρίας έχει αντίκτυπο στην αυτονομία του, η οποία σε μεικτές συνθήκες οδήγησης υπολογίστηκε στα 270 χλμ., με υψηλότερη για την κατηγορία μέση κατανάλωση ρεύματος 16,5 kWh/100 χλμ.

Περνώντας στο εσωτερικό του, οδηγός και συνοδηγός θα καθίσουν αναπαυτικά στα Citroen  Advanced Comfort καθίσματα. Στο πίσω μέρος, οι μετρήσεις είναι παραπάνω από ικανοποιητικές και αποτελούν ή προσεγγίζουν την κορυφή, καθώς η ύπαρξη της μπαταρίας δεν επηρεάζει καθόλου την άνεση των επιβατών. Θα βολευτούν ακόμα και οι ψηλότεροι ενήλικες, καθώς υπάρχει άπλετος χώρος για τα γόνατα (απόσταση 13,7 εκ. από τα μπροστινά καθίσματα) και το φαρδύτερο πίσω κάθισμα της κατηγορίας (1,34 μ.). Ταυτόχρονα, το πορτμπαγκάζ είναι το μεγαλύτερο ανάμεσα στα ηλεκτρικά μικρά (328 λτ.) και θα χωρέσει με ευκολία τις καθημερινές αποσκευές.

Ας δούμε στις σελίδες που ακολουθούν τα αναλυτικά αποτελέσματα των μετρήσεων μας όσον αφορά τις επιδόσεις, τους χώρους και την πραγματική κατανάλωση του μοντέλου.

Σελ.
2
Citroen C3. Τι βαθμό παίρνει σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, εγγυήσεις.
Σελ.
3
Citroen C3. Πόσο καλό είναι σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.

STOCKCENTER