
Δοκιμάζουμε και βαθμολογούμε το smart #1 272 PS RWD 66 kWh.
Smart #1 EV 200 kW RWD, Τιμή 19/09/2025: 34 600€
smart #1 272 PS RWD 66 kWh: Γρήγορο, High-Tech και «έξυπνο»
Μικρό SUV με ξεκάθαρα high-tech και αεροδυναμικό στυλ.
«Σφαίρα» στην πόλη με 0-100 σε 6,3 δλ. και αυτονομία 450 χλμ.
Κορυφαίοι χώροι για τους πίσω (χωράει και άτομα 1,95 μ.), αλλά έχει σχετικά μικρό πορτμπαγκάζ (323 λτ.).
Πολλά επίπεδα εξοπλισμού για «κάθε τσέπη», πλούσιο στην έκδοση Pro+ της δοκιμής μας.
autoagora Team
Δοκιμάζουμε και βαθμολογούμε το smart #1 272 PS RWD 66 kWh
Τα τελευταία χρόνια, η στρατηγική της smart έχει αλλάξει ριζικά, με τη μεγαλύτερη έκπληξη να αποτελεί ότι ο στόλος της αποτελείται πλέον αποκλειστικά από SUV, τα οποία σαν σύνολο καλύπτουν κάθε κατηγορία. Ο στόχος απόλυτου εξηλεκτρισμού της γκάμας έχει πια υλοποιηθεί πλήρως και – με την διακοπή παραγωγής του smart EQ fortwo – το smart #1 είναι το μικρότερο «έξυπνο» που μπορεί να αγοράσει κανείς.
Για όσους γνωρίζουν το παρελθόν της μάρκας, το γεγονός πως το μικρότερο μοντέλο της εκτείνεται στα 4,27 μ. ίσως ακούγεται περίεργο, όπως και ο ξεκάθαρος SUV χαρακτήρας του. Με αντικειμενικό πρίσμα, όμως, το #1 αποτελεί ένα «μαζεμένο» και συμπαγές αυτοκίνητο της μικρότερης κατηγορίας SUV. Η high-tech φιλοσοφία του είναι εμφανής από την πρώτη ματιά και σίγουρα θα δελεάσει τους νεότερους αγοραστές. Σε αυτό, καθοριστικό ρόλο παίζουν οι φωτεινές λωρίδες που συνδέουν τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα, με εντυπωσιακή χορογραφία φωτισμού κατά το ξεκλείδωμα και κλείδωμα του οχήματος.
Φυσικά, η μπροστινή μάσκα απουσιάζει υπογραμμίζοντας την ηλεκτρική του υπόσταση, ενώ highlight της πλαινής όψης αποτελεί ξεκάθαρα η κατάληξη της οροφής, η οποία «πέφτει» χαρακτηριστικά πίσω από το τελευταίο παράθυρο και φιλοξενεί ένα ευμέγεθες σήμα της smart. Οι ράγες της οροφής ενισχύουν τον SUV και «περιπετειώδη» χαρακτήρα του, ενώ οι ασημί λεπτομέρειες στους προφυλακτήρες, αλλά και σε άλλα σημεία του αμαξώματος, του δίνουν πολυτελή χαρακτήρα. Σχεδιαστικά, λοιπόν, παραμένει έξυπνο και απορρέει τεχνολογικό και αεροδυναμικό στυλ.
Οι χειρολαβές στις πόρτες είναι ενσωματωμένες μέσα τους και «ξεδιπλώνουν» όταν ο κάτοχος του στρογγυλού κλειδιού του #1 προσεγγίσει το αυτοκίνητο. Τραβώντας τες, καλωσορίζεται κανείς σε ένα περιβάλλον καμπίνας εξίσου high-tech με το εξωτερικό περίβλημα, με μία μεγάλη οθόνη να «ξεπηδάει» πάνω στο ταμπλό. Η κεντρική κονσόλα είναι τοποθετημένη ψηλά και «δένει» άμεσα με αυτό, ενώ πουθενά εκ των δύο δεν συναντάται οποιοσδήποτε διακόπτης ή κουμπιά. Γενικότερα, οι χώροι για τους επιβάτες είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία, με αυτούς για τους πίσω να αποτελούν την κορυφή (χώρος για γόνατα και κεφάλι). Παρόλα αυτά, το πορτμπαγκάζ έχει περιορισμένη χωρητικότητα για ένα μικρό SUV.
Το Smart #1 διατίθεται με δύο διαφορετικές εκδόσεις μπαταρίας, ώστε να καλύπτει διαφορετικές ανάγκες σε αυτονομία και καθημερινή χρήση. Η βασική επιλογή είναι μια μπαταρία 49 kWh με χημεία LFP (Lithium-Iron-Phosphate), όμως το μοντέλο της δοκιμής μας εξοπλίζεται με την μεγαλύτερη NMC (νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου) των 66 kWh, που εκτός από μεγαλύτερη αυτονομία επιτρέπει την φόρτιση DC με ισχύ έως 150 kW από 10-80% σε 27 λεπτά. Σε κοινό οικιακό φορτιστή wallbox 7,4 kW θα χρειαστεί κάτι λιγότερο από 10 ώρες.
Σε κάθε του έκδοση, πέραν της κορυφαίας Brabus, αποδίδει 272 ίππους και 343 Nm ροπής που υπερκαλύπτουν από κάθε άποψη τις ανάγκες μετακίνησης ενός οικογενειακού αυτοκινήτου. Στα χέρια μας βρέθηκε ως πισωκίνητο και αποδείχθηκε εξαιρετικά σβέλτο και ευέλικτο σε αστικό περιβάλλον, χωρίς να θυσιάζει καθόλου από την άνεση. Η αυτονομία του είναι ικανοποιητική, καθώς σε ήπιες συνθήκες κυκλοφορίας στην πόλη δεν αναμένεται να μπαίνει συχνά στην πρίζα.
Ας δούμε τον επόμενο πίνακα που συνοψίζει τους κύριους τομείς αξιολόγησης αλλά και αναφέρει την συνολική βαθμολογία που κατάφερε να συγκεντρώσει το smart #1 272 PS RWD 66 kWh.
Μάρκα/Μοντέλο | Smart #1 | Καλύτερα | Χειρότερα | ||
---|---|---|---|---|---|
Έκδοση μοντέλου | Smart #1 EV RWD 272 PS 66 kWh | ||||
Βαθμολογία | 88% | ||||
Κατηγορία μοντέλου | Μικρά SUV Ηλεκτρικό | ||||
Ποια χρονιά βγήκε/άλλαξε το μοντέλοModel Year
|
2022 | ||||
Τι τεχνολογίας είναι ο κινητήραςΕίδος Κινητήρα
|
Ηλεκτρικό | ||||
Χωρητικότητα κινητήρα σε κυβικά (εκατοστά)Κυβικά (κ.εκ.)
|
|||||
Η ισχύς του κινητήρα, τα άλογά τουΙπποδύναμη (PS)
|
272 | 280 | ALFA ROMEO JUNIOR ELETTRICA VELOCE 280ps 54 KWh | 65 | DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh |
Χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιοΚιβώτιο
|
Automatic | ||||
Πόσες ταχύτητες έχειΑριθμός σχέσεων
|
1 | ||||
Ποιοι τροχοί κινούν το αμάξωμαΚίνηση
|
ΠΙΣΩ | ||||
Με βαση τις μετρήσεις μαςΠραγματική μέση κατανάλωση (KWh/100χλμ.)
|
17,5 | 14,3 | FORD PUMA Gen-E 168ps 53 KWh | 20 | ALFA ROMEO JUNIOR ELETTRICA VELOCE 280ps 54 KWh |
Πόσα χιλιόμετρα διανύεις με ένα γεμάτο ρεζερβουάρ - Με βαση τις μετρήσεις μαςΠραγματική Αυτονομία στο ταξίδι με 120 χλμ./ώρα
|
284 | 344 | KIA EV3 LONG RANGE 204ps 81,4 KWh | 210 | BYD ATTO 2 FWD 177ps 47 KWh |
Πόσος χώρος υπάρχει από τα γόνατα των πίσω επιβατών μέχρι την πλάτη του μπροστινού καθίσματος (για επιβάτη με 1,75 ύψος και 75 κιλά)Χώροι για γόνατα πίσω επιβατών (εκατοστά)
|
16 | 16 | BYD ATTO 2 FWD 177ps 47 KWh | 3,1 | DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh |
Χρειάζονται 45 εκατ. Για κάθε ενήλικο και 35 για κάθε παιδίΠλάτος πίσω καθίσματος (μέτρα)
|
1,36 | 1,4 | KIA EV3 LONG RANGE 204ps 81,4 KWh | 1,21 | DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh |
Εργοστασιακή χωρητικότητα πόρτ μπαγκάζ (λίτρα) | 323 | 523 | FORD PUMA Gen-E 168ps 53 KWh | 270 | DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh |
Πόσα δλ. χρειάζονται για τα 100 χλμ./ώρα από στάσηΕπιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα (δλ.)
|
6,3 | 6,1 | ALFA ROMEO JUNIOR ELETTRICA VELOCE 280ps 54 KWh | 15,3 | DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh |
Η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτουΤελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
|
180 | 200 | ALFA ROMEO JUNIOR ELETTRICA VELOCE 280ps 54 KWh | 125 | DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh |
Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα) | 37,2 | 34,6 | PEUGEOT 2008 e (OBC 11) 156ps 54 KWh | 41,1 | DACIA SPRING ELECTRIC 65ps 27,4 KWh |
Εργοστασιακή εγγύησηΕγγύηση (χρόνια)
|
2 | 8 | FORD PUMA Gen-E 168ps 53 KWh | ||
Εργοστασιακή εγγύησηΕγγύηση μπαταρίας (χρόνια ή χλμ.)
|
2 | 8 | FORD PUMA Gen-E 168ps 53 KWh | ||
Τιμή καταλόγου αντιπροσωπείαςΤιμή
|
.jpg)
Όπως και στο μπροστινό μέρος, τα πίσω φώτα ενώνονται με μία επίσης φωτιζόμενη λωρίδα.
Όπως προαναφέρθηκε, ο ηλεκτρικός κινητήρας εξασφαλίζει εξαιρετικές επιδόσεις επιτάχυνσης με το 0-100 να ολοκληρώνεται μόλις σε 6,3 δλ., χρόνο παραπάνω από ικανοποιητικό για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Όσον αφορά την αυτονομία του, σε μεικτό κύκλο οδήγησης καταφέρνει να διανύσει 355 χλμ., νούμερο που βρίσκεται κοντά στον μέσο όρο της κατηγορίας. Σε αυτές τις συνθήκες, η κατανάλωσή του υπολογίστηκε στις 17,5 kWh/100 χλμ.
Όσον αφορά την ευρυχωρία στο εσωτερικό του, οι μετρήσεις φανερώνουν πως είναι από τα πιο ευρύχωρα στην κατηγορία. Κορυφαίος είναι ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών (+ 16 εκ. μπροστά από αυτά), ενώ το πίσω κάθισμα φάρδους 1,36 μ. θα επιτρέψει την άνετη είσοδο δύο ενηλίκων ή τριών μικρόσωμων επιβατών. Παρόλα αυτά, το πορτμπαγκάζ του είναι από τα μικρότερα της κατηγορίας (323 λτ.), χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα χωρέσει τα απαραίτητα για τις καθημερινές μετακινήσεις.
Ας δούμε στις σελίδες που ακολουθούν τα αναλυτικά αποτελέσματα των μετρήσεων μας όσον αφορά τις επιδόσεις, τους χώρους και την πραγματική κατανάλωση του μοντέλου.
Σελ. 2 | Smart #1. Τι βαθμό παίρνει σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, εγγυήσεις. |
Σελ. 3 | Smart #1. Πόσο καλό είναι σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. |