autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Δοκιμάζουμε και βαθμολογούμε το Tesla Model Y Juniper RWD LR 340 PS.
11 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Δοκιμάζουμε και βαθμολογούμε το Tesla Model Y Juniper RWD LR 340 PS.

Tesla Model Y JUNIPER RWD LR, Τιμή 22/12/2025: 46 990€

Tesla Model Y Juniper RWD LR 340 PS 78,1 KWh: Το best-seller έγινε ακόμα καλύτερο

22/12/2025

Οι ενιαίες φωτεινές LED μπάρες εμπρός και πίσω ανανεώνουν το look και του δίνουν high-tech χαρακτήρα.
Παραμένει γρήγορο (0-100 σε 5,8 δλ.), αλλά με ακόμη μεγαλύτερη αυτονομία (465 χλμ.).
Βελτιωμένη εργονομία στην καμπίνα και μεγαλύτερη οθόνη στο ταμπλό 15,4" + οθόνη 8" για τους πίσω.
Κορυφαίο σε αποθηκευτικούς χώρους (πορτμπαγκάζ 822 λτ. + frunk 100 λτ.).

autoagora Team

Δοκιμάζουμε και βαθμολογούμε το Tesla Model Y Juniper RWD LR 340 PS

Το Tesla Model Y δεν είναι απλώς άλλο ένα μοντέλο στην γκάμα του αμερικανικού «κολοσσού» της ηλεκτροκίνησης. Το προηγούμενο Model Y κατάφερε να ξεχωρίσει εμπορικά ανάμεσα στα – συνεχώς πληθαίνοντα – ηλεκτρικά SUV, μάλιστα ξεπερνώντας κάθε προσδοκία στην Ευρώπη. Αξίζει να αναφέρουμε πως το 2023 στέφθηκε ως το πιο «καλοπουλημένο» μοντέλο της γηραιάς Ηπείρου με περισσότερες από 250.000 πωλήσεις, εκθρονίζοντας καθιερωμένους κατασκευαστές και best-sellers. Χωρίς να σταματήσει εκεί, το 2024, παρέμεινε το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό μοντέλο της ευρωπαϊκής αγοράς.

Φυσικά, αυτή η εμπορική επιτυχία δημιούργησε ισχυρό momentum για το 2025, ανοίγοντας τον δρόμο για τη νέα γενιά — το Tesla Model Y Juniper — που πλέον υπόσχεται να εξελίξει την εμπειρία, να ενισχύσει τα σημεία που αγαπήθηκαν περισσότερο και να θέσει νέα standards απέναντι στις σύγχρονες απαιτήσεις από ένα ηλεκτρικό SUV.

 

Εξωτερικά, το Juniper έρχεται να ανανεώσει την ήδη επιτυχημένη συνταγή του Model Y, με διακριτικές αλλά ουσιαστικές αλλαγές στις διαστάσεις και στο σχεδιασμό. Το μήκος του αυξάνεται ελαφρώς στα 4.797 χλστ., προσφέροντας περισσότερο χώρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές, ενώ το πλάτος και το ύψος παραμένουν πρακτικά αμετάβλητα, διατηρώντας οικείο το – άμεσα αναγνωρίσιμο – «σουλόύπι». Το ίδιο ισχύει και για το μεταξόνιο των 2.890 χλστ., που παραμένει ίδιο.

Σχεδιαστικά, το Juniper υιοθετεί μια πιο σύγχρονη και high-tech αισθητική. Ακριβώς κάτω από το καπό έχει τοποθετηθεί μία μακρόστενη οριζόντια LED γραμμή, που δημιουργεί την ψευδαίσθηση των εξαιρετικά λεπτών προβολέων. Στην πραγματικότητα, όμως, στις Long Range εκδόσεις όπως αυτή της δοκιμής μας, οι κύριοι προβολείς βρίσκονται χαμηλότερα, ενσωματωμένοι στον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα. Το προφίλ του διατηρεί την κυρτή, κουπέ γραμμή οροφής,  που του χαρίζει αρμονική σιλουέτα. Ταυτόχρονα, η συνολική αεροδυναμική έχει βελτιωθεί για μεγαλύτερη αποδοτικότητα και αυτονομία.

Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει η ενιαία φωτεινή μπάρα LED, που έρχεται να αντικαταστήσει τα ξεχωριστά πίσω φώτα και να εξασφαλίσει συνοχή με το «πρόσωπό» του. Φυσικά, υπάρχουν ακόμα οι αναδυόμενες λαβές θυρών, αλλά προστίθενται ζάντες νέας σχεδίασης (19″ και 20″) που ενισχύουν την premium εικόνα του SUV.
 

 
Στο εσωτερικό, η μινιμαλιστική φιλοσοφία παραμένει, αλλά με αναβαθμισμένα υλικά και premium λεπτομέρειες, όπως διπλές ραφές στα καθίσματα και νέες επιλογές χρωμάτων. Σημαντικότερη αλλαγή στο κατά τα άλλα λιτό ταμπλό είναι πως η κεντρική οθόνη μεγαλώνει στις 15,4″ και προστίθεται μια δεύτερη οθόνη 8” για τους πίσω επιβάτες, ενισχύοντας τη λειτουργικότητα και την ψυχαγωγία. Η αίσθηση χώρου και ποιότητας στο εσωτερικό συνδυάζεται με τη βελτιωμένη εργονομία και τα πιο ποιοτικά φινιρίσματα, καθιστώντας το Juniper μια ολοκληρωμένη εξέλιξη της προηγούμενης γενιάς και σε αυτόν τον τομέα.

Ακόμα κι αν οι μετρήσεις ευρυχωρίας μας αποδεικνύουν ότι απέχει από την κορυφή της κατηγορίας, και πάλι προσφέρει καλούς χώρους ως μεσαίο SUV της κατηγορίας D. Ενδεχομένως η κυρτή οροφή να μειώνει λίγο το χώρο πάνω από το κεφάλι των πίσω, αλλά τα γόνατά τους θα απέχουν κατά πολύ από τα μπροστινά καθίσματα, ακόμα και αν είναι ψηλοί. Πάντως, το πορτμπαγκάζ είναι τεράστιο και μάλιστα ενισχύεται με την ύπαρξη αποθηκευτικού χώρου (frunk) κάτω από το μπροστινό καπό.
 

 
Η πισωκίνητη έκδοση του Model Y με την μεγαλύτερη μπαταρία είναι παραδοσιακά η πιο ενεργειακά ικανή στην γκάμα, συνεπώς κι αυτή που ενδιαφέρει τους περισσότερους αγοραστές. Στην καρδιά της συγκεκριμένης διαμόρφωσης νέου Model Y Juniper, που για λόγους ευκολίας η Tesla ονομάζει PREMIUM, βρίσκονται σημαντικές τεχνικές αναβαθμίσεις που κάνουν την εμπειρία οδήγησης πιο αποδοτική και ανταγωνιστική σε σχέση με το προηγούμενο «Υ».

Το Juniper εξακολουθεί να χρησιμοποιεί μια μπαταρία με ονομαστική χωρητικότητα 78,1 kWh και χημεία NMC (Nickel Manganese Cobalt), που προσφέρει υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και μεγαλύτερη αυτονομία – βασική προϋπόθεση για ένα ηλεκτρικό «μακράς εμβέλειας». Η ωφέλιμη χωρητικότητα παραμένει κοντά στις 75 kWh, παρόμοια με αυτή της προηγούμενης γενιάς, όμως το ανανεωμένο σύστημα διαχείρισης ενέργειας και η βελτιωμένη αεροδυναμική του Juniper έχουν ως αποτέλεσμα ακόμα καλύτερη ενεργειακή αποδοτικότητα και κατά συνέπεια αυξημένη πραγματική αυτονομία.

Πράγματι, με βάση τις μετρήσεις μας πρόκειται για το ηλεκτρικό SUV με τη μεγαλύτερη αυτονομία, ενώ συνάμα διατηρεί τις εκρηκτικές επιδόσεις επιτάχυνσης ενός Tesla, ακόμα κι αν δεν μιλάμε καν για τις ισχυρότερες εκδόσεις του. Μπορεί να υπολείπεται ένα επιπλέον ηλεκτρικό μοτέρ σε σχέση με αυτές, όμως η πισωκίνητη έκδοση με τον μονό ηλεκτροκινητήρα αποδίδει και πάλι 340 PS και 450 Nm ροπής – υπεραρκετά για ένα καθημερινό οικογενειακό SUV –, διατηρώντας παράλληλα και χαμηλότερο βάρος (1.976 κιλά).

Όσον αφορά τη φόρτιση, το ανανεωμένο Model Y Juniper παρουσιάζει μια πιο αποδοτική συνολική εμπειρία, χωρίς όμως θεαματικές αλλαγές στα «χαρτιά». Η μέγιστη ισχύς DC παραμένει στα 250 kW, αλλά η ουσία βρίσκεται στην καμπύλη φόρτισης: το Juniper διατηρεί υψηλότερη ισχύ για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, επιτυγχάνοντας ταχύτερο 10-80% σε πραγματικές συνθήκες. Σε ταχυφορτιστή υψηλής ισχύος ολοκληρώνει τη διαδικασία περίπου ένα λεπτό γρηγορότερα από τον προκάτοχο, χάρη στη βελτιωμένη θερμική διαχείριση και τη νέα μπαταρία. Πάντως, στην καθημερινή χρήση μέσω AC φόρτισης, δεν αλλάζει κάτι ουσιαστικό. Ο ενσωματωμένος φορτιστής να παραμένει στα 11 kW (20-80% σε 4-4,5 ώρες).

Ας δούμε τον επόμενο πίνακα που συνοψίζει τους κύριους τομείς αξιολόγησης αλλά και αναφέρει την συνολική βαθμολογία που κατάφερε να συγκεντρώσει το Tesla Model Y Juniper RWD LR 340 PS.
 

Μάρκα/Μοντέλο TESLA MODEL Y Καλύτερο
ΜΕΣΑΙΑ SUV Ηλεκτρικό
Χειρότερο
ΜΕΣΑΙΑ SUV Ηλεκτρικό
Έκδοση μοντέλου TESLA MODEL Y JUNIPER RWD LR 340 PS 78,1 kWh        
Βαθμολογία 91%    
Κατηγορία μοντέλου ΜΕΣΑΙΑ SUV Ηλεκτρικό        
Ποια χρονιά βγήκε/άλλαξε το μοντέλοModel Year
2025        
Τι τεχνολογίας είναι ο κινητήραςΕίδος Κινητήρα
Ηλεκτρικό        
Χωρητικότητα κινητήρα σε κυβικά (εκατοστά)Κυβικά (κ.εκ.)
         
Η ισχύς του κινητήρα, τα άλογά τουΙπποδύναμη (PS)
340 646 SMART #5 BRABUS 646ps 100 KWh 207 KGM TORRES EVX 207ps 73,4 KWh
Χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιοΚιβώτιο
Automatic        
Πόσες ταχύτητες έχειΑριθμός σχέσεων
1        
Ποιοι τροχοί κινούν το αμάξωμαΚίνηση
ΠΙΣΩ        
Με βαση τις μετρήσεις μαςΠραγματική μέση κατανάλωση (KWh/100χλμ.)
16,1 16,1 TESLA MODEL Y JUNIPER RWD LR 340ps 78,1 KWh 22,5 BYD SEALION 7 AWD LR 532ps 93 KWh
Πόσα χιλιόμετρα διανύεις με ένα γεμάτο ρεζερβουάρ - Με βαση τις μετρήσεις μαςΑυτονομία σε ταξίδι (χλμ.)
451 451 TESLA MODEL Y JUNIPER RWD LR 340ps 78,1 KWh 301 GEELY EX5 BEV 218ps 60,22 KWh
Πόσος χώρος υπάρχει από τα γόνατα των πίσω επιβατών μέχρι την πλάτη του μπροστινού καθίσματος (για επιβάτη με 1,75 ύψος και 75 κιλά)Χώροι για γόνατα πίσω επιβατών (εκατοστά)
19,5 29 LEAPMOTOR C10 EV 160 kW 218ps 69,9 KWh 19 BYD SEALION 7 AWD LR 532ps 93 KWh
Χρειάζονται 45 εκατ. Για κάθε ενήλικο και 35 για κάθε παιδίΠλάτος πίσω καθίσματος (μέτρα)
1,36 1,45 GEELY EX5 BEV 218ps 60,22 KWh 1,36 TESLA MODEL Y JUNIPER AWD LR 514ps 78,1 KWh
Εργοστασιακή χωρητικότητα πόρτ μπαγκάζ (λίτρα) 822 839 KGM TORRES EVX 207ps 73,4 KWh    
Πόσα δλ. χρειάζονται για τα 100 χλμ./ώρα από στάσηΕπιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα (δλ.)
5,8 3,7 SMART #5 BRABUS 646ps 100 KWh    
Η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτουΤελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
201 215 BYD SEALION 7 AWD LR 532ps 93 KWh 160 NISSAN ARIYA Long Range 242ps 91 KWh
Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα) 38 33,1 AUDI Q6 e-tron QUATTRO 388ps 100 KWh 41,5 KGM TORRES EVX 207ps 73,4 KWh
Εργοστασιακή εγγύησηΕγγύηση (χρόνια)
4        
Τιμή καταλόγου αντιπροσωπείαςΤιμή
46.990        


Ελαφρώς μακρύτερο, για να προσφέρει περισσότερο χώρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές.

Ελαφρώς μακρύτερο, για να προσφέρει περισσότερο χώρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές.

Αρχικά, το νέο Tesla Model Y Juniper στην πισωκίνητη Long Range έκδοση Premium κατάφερε να σημειώσει την βαθμολογία 91%. Ξεκινώντας από το σημαντικότερο, την αυτονομία, εκεί είναι που πραγματικά ξεχωρίζει. Με ήπια οδήγηση σε μεικτό κύκλο, σημειώνει την κατανάλωση των 16,1 kWh/100 χλμ., κάτι που μεταφράζεται ως 465 χλμ. χωρίς στάση για φόρτιση, η οποία μάλιστα πέφτει ελάχιστα σε συνθήκες ταξιδιού, χάρη στο εξαιρετικό ανανεωμένο σύστημα διαχείρισης ενέργειας. Παράλληλα, οι επιδόσεις επιτάχυνσης παραμένουν εξαιρετικές για ένα καθημερινό οικογενειακό SUV, αφού ολοκληρώνει το 0-100 σε 5,8 δλ.

Όσον αφορά τις μετρήσεις ευρυχωρίας του, όπως προαναφέραμε προσφέρει άπλετο χώρο μπροστά από τα γόνατα των πίσω επιβατών (19,5 εκ. για ένα άτομο μέσου ύψους), αλλά ταυτόχρονα έχει το στενότερο πίσω κάθισμα στην κατηγορία (1,36 μ.). Και πάλι, δύο ενήλικες ή τρεις μικρότεροι θα βολευτούν χωρίς «στρίμωγμα». Όσον αφορά το πορτμπαγκάζ του, λίγα μπορούν να σταθούν απέναντί του αφού προσφέρει 822 λτ. για τις αποσκευές. Αν σε αυτά προστεθούν και τα  100 λτ. του frunk κάτω από το μπροστινό καπό, μιλάμε για το SUV με τους περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους στην αγορά.

Ας δούμε στις σελίδες που ακολουθούν τα αναλυτικά αποτελέσματα των μετρήσεων μας όσον αφορά τις επιδόσεις, τους χώρους και την πραγματική κατανάλωση του μοντέλου.

Σελ.
2
Tesla Model Y. Τι βαθμό παίρνει σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, εγγυήσεις.
Σελ.
3
Tesla Model Y. Πόσο καλό είναι σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.

STOCKCENTER