.jpg)
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Tesla Model Y. Τι βαθμό παίρνει σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, εγγυήσεις.
22/12/2025
Ας δούμε τα αναλυτικά αποτελέσματα των μετρήσεων μας όσον αφορά την κατανάλωση ρεύματος, την ευρυχωρία στο εσωτερικό, αλλά και τις επιδόσεις του Tesla Model Y Juniper RWD LR 340 PS.
| Μάρκα/Μοντέλο | Tesla Model Y | Καλύτερο ΜΕΣΑΙΑ SUV Ηλεκτρικό | Χειρότερο ΜΕΣΑΙΑ SUV Ηλεκτρικό | |||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Κατανάλωση στην πόλη (kWh/100 χλμ.) | 13,1 | 12,8 | SKODA ENYAQ 85 (FL) 286ps 82 KWh | 17,1 | AUDI Q6 e-tron QUATTRO 388ps 100 KWh | |
| Μέτρηση κατανάλωσης στον αυτοκινητόδρομοΚατανάλωση σε ταξίδι (kWh/100 χλμ./ώρα) | 17,3 | 17,3 | TESLA MODEL Y JUNIPER RWD LR 340ps 78,1 KWh | 26,5 | SMART #5 BRABUS 646ps 100 KWh | |
| Μέση κατανάλωση (kWh/100 χλμ.) | 16,1 | 16,1 | TESLA MODEL Y JUNIPER RWD LR 340ps 78,1 KWh | 22,5 | BYD SEALION 7 AWD LR 532ps 93 KWh | |
| Μέγιστη πραγματική αυτονομία με γεμάτο ρεζερβουάρΑυτονομία σε ταξίδι (χλμ.) | 451 | 451 | TESLA MODEL Y JUNIPER RWD LR 340ps 78,1 KWh | 301 | GEELY EX5 BEV 218ps 60,22 KWh | |
| Κατανάλωση | 75% | |||||
| Πόσος χώρος υπάρχει από τα γόνατα των πίσω επιβατών μέχρι την πλάτη του μπροστινού καθίσματοςΓια Γόνατα πίσω επιβατών (εκ.) | 19,5 | 29 | LEAPMOTOR C10 EV 160 kW 218ps 69,9 KWh | 19 | BYD SEALION 7 AWD LR 532ps 93 KWh | |
| Πόσος χώρος υπάρχει από το κεφάλι του πίσω επιβάτη (ύψους 1,75) μέχρι την οροφήΓια Κεφάλι πίσω επιβατών (εκ.) | 6,5 | 11 | KGM TORRES EVX 207ps 73,4 KWh | 3,8 | FORD MUSTANG MACH-E LR AWD MY 2025 375ps 94,6 KWh | |
| Πόσο φαρδιά είναι η καμπίνα πίσω, στο ύψος των ώμωνΠλάτος πίσω καθίσματος (μέτρα) | 1,36 | 1,45 | GEELY EX5 BEV 218ps 60,22 KWh | 1,36 | TESLA MODEL Y JUNIPER AWD LR 514ps 78,1 KWh | |
| Πόσο μεγάλος είναι ο χώρος αποσκευών (εργοστασιακό στοιχείο)Χωρητικότητα πόρτ μπαγκάζ (λίτρα) | 822 | 839 | KGM TORRES EVX 207ps 73,4 KWh | 402 | FORD MUSTANG MACH-E LR AWD MY 2025 375ps 94,6 KWh | |
| Χώροι | 77% | |||||
| Είδος | Ηλεκτρικό | |||||
| Χωρητικότητα κινητήρα σε κυβικά (εκατοστά)Κυβικά (κ.εκ.) | ||||||
| Πόσο δυνατός είναι ο κινητήρας. Όσο πιο πολλά άλογα, τόσο μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, το 0-100 και το τράβηγμα του αυτοκινήτουΜέγιστη ισχύς (PS) | 340 | 646 | SMART #5 BRABUS 646ps 100 KWh | 207 | KGM TORRES EVX 207ps 73,4 KWh | |
| Πόσο γρήγορα μπορεί να επιταχύνει ο κινητήρας το αυτοκίνητο. Όσο περισσότερη ροπή, τόσα περισσότερα άλογα έχουμε σε αυτές τις στροφέςΜέγιστη ροπή (Nm) | 450 | 855 | AUDI Q6 e-tron QUATTRO 388ps 100 KWh | 300 | NISSAN ARIYA Long Range 242ps 91 KWh | |
| Πόσο γρήγορα πιάνει τα 100 χλμ./ώραΕπιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 5,8 | 3,7 | SMART #5 BRABUS 646ps 100 KWh | 9 | OPEL GRANDLAND Electric 213ps 77 KWh | |
| Όσο μικρότερος ο χρόνος, τόσο ευκολότερη η προσπέραση. Η μέτρηση γίνεται πατώντας τέρμα το γκάζι με την τελευταία ταχύτητα. Δείχνει το εύρος στροφών και εξαρτάται από την ροπή του κινητήρα.Προσπέρασμα 80-120 (δλ.) | 3,2 | 1,6 | SMART #5 BRABUS 646ps 100 KWh | 6,7 | LEAPMOTOR C10 EV 160 kW 218ps 69,9 KWh | |
| Κινητήρας - Επιδόσεις | 76% | |||||
| Εγγύηση για τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου, όπως π.χ. κινητήρας, κιβώτιοΕγγύηση αντιπροσωπείας - Μηχανικά μέρη (χρόνια) | 4 | 8 | FORD CAPRI EXTENDED RANGE RWD 286ps 82 KWh | 3 | SMART #5 BRABUS 646ps 100 KWh | |
| Εγγύηση για σκουριές στο αμάξωμαΔιάτρηση από σκουριά (χρόνια) | 2 | |||||
| Εγγύηση για τη βαφή του αυτοκινήτουΧρώμα (χρόνια) | 2 | |||||
| Εγγύηση αντιπροσωπείας | 67% | |||||
| Διαστάσεις αμαξώματος (χλστ.) | ||||||
| Μήκος (μέτρα) | 4,79 | |||||
| Πλάτος (μέτρα) | 1,98 | |||||
| Ύψος (μέτρα) | 1,62 | |||||
| Είναι η απόσταση μεταξύ των δύο τροχών. Συνήθως, όσο μεγαλύτερο, τόσο πιο άνετο στο εσωτερικό το αυτοκίνητοΜεταξόνιο (μέτρα) | 2,89 | |||||
| Ρεζερβουάρ (λίτρα) | ||||||
| Είναι η μικρότερη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος. 20 εκατοστά είναι τιμή που συγκαταλέγεται στις καλές για SUVΑπόσταση από το έδαφος (εκ.) | 16,7 | 21 | SUBARU SOLTERRA BEV 4xe 218ps 71,4 KWh | 11,6 | FORD MUSTANG MACH-E LR AWD MY 2025 375ps 94,6 KWh | |
| Βάρος, με οδηγό 75 κιλών (κιλά) | 1976 | 1976 | TESLA MODEL Y JUNIPER RWD LR 340ps 78,1 KWh | 2435 | BYD SEALION 7 AWD LR 532ps 93 KWh | |
| Κινητήρας (στοιχεία κατασκευαστή) | ||||||
| Κυβικά εκατοστά | ||||||
| Πόσο δυνατός είναι ο κινητήρας. Όσο πιο πολλά άλογα, τόσο μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, το 0-100 και το τράβηγμα του αυτοκινήτουΜέγιστη ισχύς (PS) | 340 | 646 | SMART #5 BRABUS 646ps 100 KWh | 207 | KGM TORRES EVX 207ps 73,4 KWh | |
| Στροφές μέγιστης ισχύος (σ.α.λ.) | ||||||
| Ροπή (Nm) | 450 | 855 | AUDI Q6 e-tron QUATTRO 388ps 100 KWh | 300 | NISSAN ARIYA Long Range 242ps 91 KWh | |
| Στροφές μέγιστης ροπής (σ.α.λ.) | ||||||
Κοιτώντας τα αναλυτικότερα νούμερα κατανάλωσης ρεύματος του Tesla Model Y Juniper RWD LR 340 PS, επιβεβαιώνονται οι βελτιώσεις στο σύστημα διαχείρισης ενέργειας. Όπως αναφέραμε, καίει μόνο 16,1 kWh/100 χλμ. σε μεικτό κύκλο οδήγησης, επίδοση που το καθίστα ως το πιο οικονομικό ανάμεσα στα ηλεκτρικά D-SUV και του χαρίζει αυτονομία 465 χλμ. Τα πράγματα είναι φυσικά ακόμα καλύτερα στην πόλη, εκεί που με κατανάλωση 13,1 kWh/100 χλμ. μπορεί να διανύσει έως και 573 χλμ. χωρίς να μπει στην πρίζα. Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι πως η κατανάλωση του σε ταξίδι είναι εξαιρετική και δεν ξεπερνά κατά πολύ αυτή του μεικτού κύκλου οδήγησης. Ταξιδεύοντας με 120 χλμ./ώρα δαπανά μόνο 17,3 kWh/100 χλμ., είναι και πάλι το οικονομικότερο στην κατηγορία και μπορεί να συνεχίσει την πορεία του για έως και 451 χλμ. χωρίς στάση σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης, κάτι εξαιρετικά βολικό για μεγάλες διαδρομές.
Περνώντας στις επιδόσεις του, παραμένει εξαιρετικά γρήγορο, αλλά ακόμα πιο αποδοτικό. Πλέον συναντάμε αναβαθμισμένο μοτέρ με καλύτερη διαχείριση θερμότητας και πιο γραμμική δύναμη και ομαλή επιτάχυνση χωρίς «ξεσπάσματα». Κάνει το 0-100 σε 5,8 δλ., αν και πιο χαρακτηριστικός είναι ο χρόνος της ρεπρίζ 80-120 χλμ./ώρα σε 3,2 δλ. Αποδεικνύει πως προσπερνάει σχεδόν ακαριαία ακόμα και από σχετικά μεγάλες ταχύτητες.
.webp)
Η Tesla, όμως, δεν έχει αρκεστεί μόνο σε τεχνικές βελτιώσεις που δύσκολα θα γίνουν αντιληπτές από τον μέσο οδηγό. Ακόμα πιο σημαντική είναι καινούρια ρύθμιση της ανάρτησης με πιο μαλακά ελατήρια και νέα αμορτισέρ για καλύτερη απόσβεση μικροανωμαλιών. Το αποτέλεσμα είναι ένα Model Y που δεν έχει πλέον «σκληρή» αίσθηση του παλιού – ειδικά στις χαμηλές ταχύτητες και στις κακοτεχνίες του ελληνικού οδοστρώματος. Παράλληλα, έχουν τοποθετηθεί επιπλέον ηχομόνωση, καλύτερα μονωτικά υλικά στα τόξα των τροχών και επανασχεδιασμένα παράθυρα. Το Juniper είναι εμφανώς πιο ήσυχο στον αυτοκινητόδρομο, με λιγότερο θόρυβο από τον δρόμο και τον αέρα.
Κάποια ακόμα θετικά στοιχεία είναι το τιμόνι με καλύτερο βάρος και πιο φυσική αίσθηση κοντά στο κέντρο, κάνοντας το SUV πιο προβλέψιμο και πιο εύκολο στον έλεγχο στις υψηλές ταχύτητες. Στο τελευταίο έχει συμβάλει αισθητά και η βελτιωμένη αεροδυναμική, καθώς δίνει την αίσθηση πως «πατάει» με περισσότερη σιγουριά στον δρόμο. Το πακέτο των επιμέρους – αλλά πραγματικά χρήσιμων – βελτιώσεων ολοκληρώνει η πιο φυσική λειτουργία του αυτόματου πιλότου. Οι βοηθητικές λειτουργίες (lane keeping, adaptive cruise) λειτουργούν πιο ομαλά, με λιγότερες διορθώσεις και πιο «ανθρώπινη» λογική στην επιτάχυνση και επιβράδυνση.
.webp)
Πριν προχωρήσουμε στις μετρήσεις ευρυχωρίας του, είναι σαφές πως πρόκειται για ένα άνετο SUV που θα φιλοξενήσει με σχετική ευκολία πέντε επιβάτες. Οι μόνοι μικροί περιορισμοί – που ομολογουμένως δεν δημιουργούν πρόβλημα – έρχονται από το στενό για την κατηγορία πίσω κάθισμα (1,36 μ.) και την κυρτή γραμμή οροφής που αφαιρεί πολύτιμο χώρο για το κεφάλι των πίσω (6,5 εκ. πάνω από το κεφάλι του μέσου επιβάτη). Παρόλα αυτά, ο χώρος μπροστά από τα γόνατα των πίσω (19,5 εκ.) είναι υπεραρκετός ακόμα και για ψηλούς. Καταλήγοντας στο πορτμπαγκάζ, αποτελεί το highlight της ευρυχωρίας του εφόσον υπολογίζεται στα 822 λτ. ή και τα 2.130 λτ. με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.
Αν αυτά, σε συνδυασμό με τα επιπλέον 100 λτ. στο frunk κάτω από το μπροστινό καπό, δεν είναι αρκετά… καλύτερα να κοιτάξεις για κάτι με καρότσα. Ακόμα και η κεντρική κονσόλα διαθέτει βαθύτερα και πιο ευρύχωρα διαμερίσματα με πρακτική πρόσβαση, ενώ οι θήκες στις πόρτες έχουν μεγαλύτερη χωρητικότητα για μπουκάλια και προσωπικά αντικείμενα.
Εμβαθύνοντας στην εργονομία, τομέα που κάνει την διαφορά σε ένα καθημερινό αυτοκίνητο, η θέση οδήγησης έχει επανεξεταστεί. Το κάθισμα προσφέρει βελτιωμένη πλευρική στήριξη και πιο φυσική στήριξη μέσης, μειώνοντας την κόπωση στις μακρύτερες διαδρομές. Η μεγεθυμένη οθόνη των 15,4 ιντσών είναι τοποθετημένη ελαφρώς πιο κοντά στον οδηγό και συνεχίζει να λειτουργεί ως κεντρικός κόμβος για όλες τις ρυθμίσεις, με σαφώς πιο οργανωμένα μενού και μεγαλύτερα, πιο ευανάγνωστα εικονίδια. Η νέα της γωνία και θέση μειώνουν τις περιττές κινήσεις του κορμού, ειδικά στις συχνά χρησιμοποιούμενες λειτουργίες, όπως κλιματισμός και πλοήγηση.
.webp)
| Σελ. 1 | Πόσο καλό είναι το Tesla Model Y σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, ασφάλεια, εξοπλισμό, εγγυήσεις και τιμές. |
| Σελ. 2 | Tesla Model Y. Τι βαθμό παίρνει σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, εγγυήσεις. |
| Σελ. 3 | Tesla Model Y. Πόσο καλό είναι σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. |
autoagora Team

