Renault 5 E-Tech: Οδηγούμε την ηλεκτρική αναβίωση των 70s
Οδηγούμε το Renault 5 E-Tech
Έμφαση στο στιλ και στην άνεση στα μπροστινά καθίσματα
0-100 σε 8,3 δευτερόλεπτα, 256 χιλιόμετρα αυτονομία
Ιδανικό για την πόλη, λιγότερο για το ταξίδι
Το ρετρό εδώ δεν είναι στόχος, είναι αυτοσκοπός
Οι νοσταλγοί του Renault 5 βρήκαν διέξοδο όταν οι Γάλλοι ξεκίνησαν την πορεία τους στη ρετρό αισθητική που αρχίζει να περνά στη σύγχρονη γκάμα τους, ανασταίνοντας τον αστικό ήρωα της δεκαετίας του ’70. Ηλεκτρικό μεν, αλλά με όλες τις απαραίτητες σχεδιαστικές αναφορές εντός και εκτός και ξεκάθαρη ροπή προς την οδήγηση εντός πόλης, η Renault εκ πρώτης όψεως φαίνεται να έκανε τις σωστές επιλογές.
Είναι βέβαια κάπως πιο μυώδες, με λίγο παραπάνω καμπύλες και χωρίς γωνίες παντού, αλλά πρόκειται για αναβίωση και όχι ανακατασκευή και σε αυτό πετυχαίνει απόλυτα. Από το πλάι ή από πίσω, ο μακρινός πρόγονος είναι ολοφάνερος.
Έμφαση στο στιλ και στην άνεση στα μπροστινά καθίσματα
Το πνεύμα των 70s φαίνεται και στις στιλιστικές επιλογές του εσωτερικού του Renault 5. Πολύχρωμο και αισθητικά πολύ Pop Art, με έντονες πινελιές σε καθίσματα και ραφές, έχει επιρροή ακόμα και στο ψηφιακό κομμάτι, καθώς οι ενδείξεις των οργάνων στον πίνακα των 10 ιντσών είναι επίσης χρωματισμένες και με γραμμικό σχεδιασμό βγαλμένο από το παρελθόν. Στις 10 ίντσες και η οθόνη του infotainment, στην οποία «ζει» ο ψηφιακός βοηθός Reno που καθοδηγεί τον οδηγό με συμβουλές για τα υποσυστήματα, τους χάρτες (ενσωματωμένο το Maps και άλλες εφαρμογές της Google) και την οικονομική χρήση της μπαταρίας, ενώ παράλληλα αναλαμβάνει διάφορες ρυθμίσεις μέσω φωνητικών εντολών.
Όλα αυτά, αισθητικά και πρακτικά, θα τα απολαύσουν χωρίς πρόβλημα οι δύο που θα κάτσουν στα άνετα μπροστινά καθίσματα, τα οποία αφήνουν άφθονο χώρο. Κάτι που δεν ισχύει για τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι θα στριμωχτούν αρκετά στα πόδια λόγω της μπαταρίας. Το πορτ μπαγκάζ τουλάχιστον είναι σχετικά εντάξει στα 326 λίτρα, αν και η έλλειψη επίπεδου πατώματος με την πίσω σειρά καθισμάτων διπλωμένη και το σχετικά υψηλό κατώφλι φόρτωσης το καθιστούν λίγο άβολο μερικές φορές.
0-100 σε 8,3 δευτερόλεπτα, 256 χιλιόμετρα αυτονομία
150 ίππους και 245 Nm αποδίδει η μπαταρία των 52 kWh στο Renault 5 E-Tech, που μεταφράζονται σε επιτάχυνση 0-100 σε 8,3 δευτερόλεπτα, χάρη και στο όχι πολύ βαρύ αμάξωμα των 1.500 κιλών. Το αυτοκίνητο είναι αρκετά σβέλτο λοιπόν και θα ανταποκριθεί καλά στο ξεκίνα-σταμάτα της πόλης, αλλά μάλλον δε θα πάει και πολύ παραέξω. Και αυτό επειδή στη δοκιμή η αυτονομία αποδείχθηκε αρκετά περιορισμένη, φτάνοντας τα 256 χιλιόμετρα σε μεικτό κύκλο και πέφτοντας στα 222 στον αυτοκινητόδρομο.
Η μπαταρία έχει το συνηθισμένο ρυθμό φόρτισης, απαιτώντας γύρω στο μισάωρο για την ταχυφόρτιση 10%-80% στα 100 kW και 4,5 ώρες για πλήρη φόρτιση σε οικιακή πρίζα. Ο προσανατολισμός καταλήγει έτσι να είναι αρκετά αστικός – το Renault 5 δε θα κάνει μεγάλα ή συχνά ταξίδια.
Ιδανικό για την πόλη, λιγότερο για το ταξίδι
Η ανάρτηση είναι αρκετά σφιχτή, με κοντές διαδρομές ελατηρίων που μπορεί να κάνουν πιο αισθητές κάποιες ανωμαλίες του δρόμου. Έχει όμως σημαντική συνεισφορά στην αίσθηση του τιμονιού, το οποίο είναι ακριβές και με καλή πληροφόρηση, αλλά και μικρό κύκλο στροφής που κάνει την οδήγηση σε πιο στριμωγμένες καταστάσεις εύκολη υπόθεση. Τα δε φρένα και το συνολικό επίπεδο ασφαλείας είναι κατάλληλα για καθημερινότητα και αυτοκινητόδρομο (34,1 μέτρα απαιτούνται για το 100-0). Προσοχή στις μεγάλες ταχύτητες ωστόσο, και για λόγους οικονομίας και αυτονομίας όπως προαναφέρθηκε, αλλά και εξαιτίας του θορύβου, που είναι αρκετά αυξημένος όταν τα χιλιόμετρα γίνουν πολλά.
Εντέλει, το Renault 5 E-Tech επιλέγει χωρίς δισταγμούς το περιβάλλον του, την πόλη, και διαπρέπει εκεί. Μοντέρνο και ταυτόχρονα ρετρό σχεδιαστικά, με στιλ και άποψη, άνεση για τον οδηγό του αλλά και πολύ καλή και ευχάριστη συμπεριφορά στους αστικούς δρόμους. Με 26.900 ευρώ πριν από την όποια επιδότηση (32.900 η ισχυρή έκδοση της δοκιμής) δεν είναι η οικονομικότερη επιλογή στην κατηγορία, αλλά για όσους θέλουν ένα μικρό ηλεκτρικό με το οποίο θα περάσουν καλά στις καθημερινές τους μετακινήσεις, είναι μια πολύ αξιόλογη πρόταση.