Renault Austral: Οδηγούμε το ανανεωμένο γαλλικό SUV
Οδηγούμε το Renault Austral
Ξεχωρίζει για το επίπεδο ηχομόνωσης και άνεσης εντός
Υβριδικό με 200 ίππους και κατανάλωση κάτω από 5 λίτρα
Ευέλικτο στο δρόμο και στην πόλη παρά τον όγκο του
Εμφανείς αισθητικές επεμβάσεις στο facelift
Οι προτεραιότητες της Renault έχουν στραφεί εδώ και κάποιον καιρό στην ηλεκτροκίνηση, σε συνδυασμό και με το ρετρό που φέρνει η αναβίωση των 5, 4 και, ως ένα βαθμό, προσεχώς του Twingo. Αλλά οι Γάλλοι δεν έχουν αφήσει εντελώς στο περιθώριο το συμβατικό κομμάτι της γκάμας τους και το Renault Austral λαμβάνει ένα φρεσκάρισμα, για να διατηρηθεί ανταγωνιστικό κατά τη μετάβαση της εταιρείας στον κόσμο του ρεύματος.
Και η ανανέωση είναι αρκετά διεξοδική. Οι διαστάσεις του αμαξώματος προφανώς δεν έχουν αλλάξει (4,51 μέτρα μήκος και λίγο πάνω από 1,82 το πλάτος), αλλά τόσο η μάσκα όσο και η ουρά έχουν δεχθεί αισθητικές επεμβάσεις. Καινούργιες γρίλιες και καπό, νέα φώτα που θυμίζουν λίγο το μεγαλύτερο Rafale και συνολικά πιο έντονη παρουσία διακρίνουν το facelift του Austral, που σκοπός του είναι να ξεχωρίσει και να αναγνωρίζεται απέναντι στον ανταγωνισμό.
Ξεχωρίζει για το επίπεδο ηχομόνωσης και άνεσης εντός
Μέσα οι διαφορές δεν είναι τόσο οπτικές, όσο ποιοτικές και… ακουστικές. To ευρύχωρο εσωτερικό του Renault Austral (με 565 λίτρα πορτ μπαγκάζ) έχει αποκτήσει νέα και πολύ άνετα καθίσματα (συρόμενη με περιθώριο 16 εκατοστών η πίσω σειρά) και εντυπωσιάζει με το επίπεδο της ηχομόνωσης, που προέρχεται από ένα συνδυασμό laminated κρυστάλλου στα παράθυρα, εσωτερικής επένδυσης, βελτιωμένης εξάτμισης και πολύ καλά ρυθμισμένης ανάρτησης.
Τα παραπάνω κάνουν ιδιαίτερα ευχάριστη τη διαδρομή μέσα στο αυτοκίνητο και δημιουργούν μια αίσθηση πολυτέλειας που συνήθως συναντά κανείς σε ακριβότερα μοντέλα.
Υβριδικό με 200 ίππους και κατανάλωση κάτω από 5 λίτρα
Το Austral έρχεται με δύο κινητήρια σύνολα, ξεκινώντας από τον ήπια υβριδικό 4κύλινδρο των 1,3 λίτρων με τους 160 ίππους και ανεβαίνοντας στον πιο ενδιαφέροντα πλήρως υβριδικό PureTech. Εκεί ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας διαθέτει 130 ίππους και ενισχύεται από 2 ηλεκτρικά μοτέρ με μπαταρία 2 kWh που ανεβάζουν τη συνδυαστική ισχύ στους 200.
Η μπαταρία μπορεί να αναλάβει εξ ολοκλήρου για μικρές αποστάσεις, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την προαναφερθείσα έλλειψη θορύβου και συμβάλλοντας στην οικονομία, καθώς η κατανάλωση περιορίζεται στην πολύ χαμηλή για τέτοιο αμάξωμα τιμή των 4,8 λτ./100 χλμ.
Ευέλικτο στο δρόμο και στην πόλη παρά τον όγκο του
Στο δρόμο, το Renault Austral έχει υπεραρκετή δύναμη, αλλά ο 3κύλινδρος δεν είναι ακριβώς φτιαγμένος για γρήγορα περάσματα παρά τους 200 ίππους και το στήσιμο ευνοεί σαφώς παραπάνω την άνεση των επιβατών και την ευκολία στην οδήγηση.
Και εκεί το αυτοκίνητο παίρνει άριστα, χάρη στο καλό τιμόνι και την εξαιρετική ανάρτηση, που απορροφά κραδασμούς και θορύβους. Σημαντικός στα παραπάνω και ο ρόλος που παίζουν οι πίσω τροχοί, οι οποίοι στρίβουν επίσης χάρη στο σύστημα 4Control Advanced και αυξάνουν κατά πολύ την ευελιξία όχι μόνο στις καμπές της εθνικής, αλλά και στα στενά της πόλης και το παρκάρισμα, όπου το Austral συμπεριφέρεται σαν όχημα με αρκετά μικρότερο όγκο.
Ουσιώδες λοιπόν το φρεσκάρισμα του Renault Austral, που δεν αρκείται σε μικρές επιφανειακές επεμβάσεις, αλλά προσθέτει στιλ και άνεση στην καθημερινότητα και στο ταξίδι, χωρίς ωστόσο να ανακατεύεται ιδιαίτερα με τα μηχανολογικά. Βελτίωση όπως και να’χει πάντως και παραμένει μέχρι νεοτέρας και στην ίδια τιμή, που στην Ελλάδα ξεκινά από 33.900 ευρώ.