autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Skoda Elroq RS: Οδηγούμε την ισχυρότερη έκδοση του EV
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Skoda Elroq RS: Οδηγούμε την ισχυρότερη έκδοση του EV

Οδηγούμε το Skoda Elroq RS

18/6/2025

Το δεύτερο ηλεκτρικό της Skoda είναι ένα σύγχρονο crossover.
Πολύ ευρύχωρο εσωτερικό και πορτ μπαγκάζ 470 λίτρων.
340 ίπποι και 0-100 σε 5,4 δευτερόλεπτα.
Ζωντανό και ισχυρό, αλλά όχι αγωνιστικό.

Το δεύτερο ηλεκτρικό της Skoda είναι ένα σύγχρονο crossover

Το Skoda Elroq είναι το δεύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της τσεχικής εταιρείας μετά το Enyaq και, όπως ο μεγάλος αδερφός του ήλθε ως EV εναλλακτική στο Kodiaq, έτσι και αυτό είναι μια αντιπρόταση με μπαταρία στο Karoq. Όπλα του η σύγχρονη προσέγγιση, σε σχέση με τα συμβατικά μοντέλα, η τιμή του και, αναμενόμενα από Skoda, οι χώροι του.

Σχεδιαστικά, το Elroq υιοθετεί τη νέα Modern Solid σχεδιαστική φιλοσοφία της Skoda και διαφοροποιείται από το Karoq μέσω της λεπτής και μαύρης μάσκας, των λίγο κομψότερων γραμμών του αμαξώματος και της χρήσης του ονόματος Skoda αντί του γνωστού σήματος της εταιρείας. Συνολικά πάντως διατηρεί τον απλό και απέριττο σχεδιασμό των μοντέλων της μάρκας, ακόμα και στην κορυφαία έκδοσημε τα λογότυπα RS που οδηγήσαμε.

Πολύ ευρύχωρο εσωτερικό και πορτ μπαγκάζ 470 λίτρων

Οι χώροι δεν απογοητεύουν στο Skoda Elroq, το οποίο αποδεικνύεται εξαιρετικά άνετο. Οδηγός και επιβάτες θα καθίσουν χωρίς πρόβλημα μπροστά και πίσω, έχοντας άφθονο χώρο για τα πόδια αλλά και για το κεφάλι, καθώς το αυτοκίνητο εξυπηρετεί και τους ψηλότερους. Πολύ καλός, αν και όχι τεράστιος, είναι και ο χώρος αποσκευών των 470 λίτρων, που μπορεί να φτάσει έως και τα 1.580 αν πέσουν τα πίσω καθίσματα.

Η διαχείριση και οι λειτουργίες ελέγχονται με μερικούς διακόπτες και κατά κύριο λόγο από μια οθόνη 13 ιντσών με λειτουργία SmartLink για σύνδεση με κινητά. Ο εξοπλισμός είναι γενικά αρκετά καλός ήδη από τη βασική έκδοση Elroq 50, που διαθέτει ζάντες 19 ιντσών, προβολείς LED, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρα βροχής, τιμόνι με δερμάτινη επένδυση και τα συνηθισμένα συστήματα υποβοήθησης όπως το lane assist. Οι ακριβότερες και ισχυρότερες εκδόσεις Elroq 60, Elroq 85 και RS φέρουν επιπλέον μεγαλύτερες ζάντες ελαφρού κράματος έως 21 ίντσες, συνθετικό δέρμα, θερμαινόμενο τιμόνι και καθίσματα, αναβαθμισμένο infotainment με ενσωματωμένη πλοήγηση και δυνατότητα δημιουργίας διαφορετικών προφίλ οδήγησης, καθώς και σπορ ανάρτηση. Αξιοπρεπής η ποιότητα για τα δεδομένα της τιμής, αν και τα πλαστικά στις πίσω πόρτες θα μπορούσαν να είναι μαλακότερα.

340 ίπποι και 0-100 σε 5,4 δευτερόλεπτα

Το νέο EV ξεκινά από τους 170 ίππους στη βασική έκδοση, αλλά εδώ έχουμε το πιο ισχυρό Skoda Elroq RS, που αποδίδει συνδυαστικά 340 ίππους από δύο μοτέρ. Άγνωστη είναι η ροπή του ηλεκτροκινητήρα με την μπαταρία των 84 kWh, αλλά μάλλον κοιτάμε προς αρκετά μεγάλο αριθμό αν αναλογιστεί κανείς ότι το Elroq 85 των 286 ίππων διαθέτει 545 Nm. Η ισχύς περνά και στους τέσσερις τροχούς (όλες οι άλλες εκδόσεις είναι πισωκίνητες) και επιταχύνει το Elroq RS στα 100 χλμ./ώρα μέσα σε 5,4 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα ορίζεται στα 180 χλμ./ώρα.

Η προαναφερθείσα μπαταρία είναι η μεγαλύτερη στην γκάμα του Elroq και υπόσχεται να πάει το αυτοκίνητο αρκετά μακριά, με τη Skoda να αναφέρει αυτονομία 560 χιλιομέτρων σε μεικτό κύκλο WLTP, αλλά και δυνατότητα ταχυφόρτισης έως 80% μέσα σε 26 λεπτά. Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης αντλία θερμότητας, αλλά με επιπλέον κόστος 1.080 ευρώ στη Γερμανία.

Ζωντανό και ισχυρό, αλλά όχι αγωνιστικό

Το Skoda Elroq RS ανταποκρίνεται δυναμικά και σβέλτα και βγάζει ζωντάνια στο δρόμο, όπου η ιπποδύναμη και η επιτάχυνση αποδεικνύονται επαρκέστατα, αν και η κατανάλωση αναμενόμενα είναι κάπως μεγαλύτερη από την εργοστασιακή τιμή, αντιστοιχώντας σε αυτονομία περί τα 450 χιλιόμετρα. Το αυτοκίνητο κυλά καλά χάρη και στην προσαρμοζόμενη σπορ ανάρτηση, η τετρακίνηση ενισχύει την πρόσφυση και η συνολική ευελιξία του πλαισίου εντυπωσιάζει, χάρη στον εξαιρετικά μικρό κύκλο στροφής των 9,3 μέτρων.

Η οδήγηση είναι αθόρυβη, απρόσκοπτη και άνετη λοιπόν, με τη Skoda να έχει βρει μια χρυσή τομή ανάμεσα στην ευκινησία και στη σταθερότητα. Αλλά δεν μπορεί να αποκαλέσει κάποιος το Elroq RS σπορτίφ. Launch control δεν υπάρχει (όχι ότι έχει τόση σημασία αυτό), ούτε κάποια στοιχεία ή ρυθμίσεις που να προωθούν τη γρήγορη οδήγηση πέρα από την ανάρτηση. Η ισχύς είναι εκεί για να διευκολύνει καθημερινές καταστάσεις, η τετρακίνηση είναι αρωγός στο χωματόδρομο, στις στροφές και στη ρυμούλκηση. Αυτοί είναι οι λόγοι για να επιλέξει κανείς το RS αντί του 85 και όχι το επιπλέον γκάζι.

Το Skoda Elroq ξεκινά από τα 34.500 ευρώ στην Ελλάδα (χωρίς επιδότηση), τιμή αρκετά ανταγωνιστική για τα δεδομένα ενός ηλεκτρικού C-SUV αυτής της δυναμικής. Το κόστος του RS δεν είναι ακόμα επίσημα γνωστό, αλλά στη Γερμανία διατίθεται για 53.050 ευρώ, μάλλον αρκετά αξιόπιστο σημείο αναφοράς καθώς οι υπόλοιπες εκδόσεις του αυτοκινήτου είναι κοντά σε τιμή και στις δύο χώρες. Οπωσδήποτε η Skoda έχει δημιουργήσει μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση στα μικρομεσαία crossover, αλλά η έκδοση RS απευθύνεται σε ένα μάλλον πιο περιορισμένο κοινό.

LEAP MOTOR
AUDI