autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Skoda Kodiaq RS: Οδηγούμε το σπορ του οικογενειάρχη
7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Skoda Kodiaq RS: Οδηγούμε το σπορ του οικογενειάρχη

Οδηγούμε το Skoda Kodiaq RS

6/6/2025

Για όταν ο οικογενειάρχης θέλει λίγη δράση
Αφθονία χώρων και υψηλή λειτουργικότητα
265 ίπποι κάνουν διαφορά, αλλά δεν ανάβουν φωτιές
Ισορροπημένο και ασφαλές στη οδήγηση, δύσκολη η τιμή

Για όταν ο οικογενειάρχης θέλει λίγη δράση

Βαριές οι υποχρεώσεις, δύσκολη η καθημερινότητα, απαιτεί και μεγάλο αυτοκίνητο η οικογένεια πλέον, οπότε που να ξεδώσεις όπως παλιά με το σβέλτο μικρό…

Ε, ας το κάνεις με το μεγάλο τουλάχιστον. Το Skoda Kodiaq έχει τους χώρους για την οικογένεια, τους φίλους και τα πεθερικά, αλλά έχει και έκδοση RS για αυτές τις στιγμές που σε παίρνει να πατήσεις λίγο παραπάνω το γκάζι και να σπάσεις κάπως τη ρουτίνα. Μπορεί ο σχεδιασμός, που θυμίζει κάτι από station wagon, να μην προϊδεάζει για υψηλές επιδόσεις και για κατά μέτωπο επίθεση στις στροφές του βουνού κατά την έξοδο του τριημέρου, αλλά ο μπαμπάς και η μαμά δεν ψάχνουν χαρακτήρα hot hatch. Λίγο να ξεφύγουν θέλουν.

Αφθονία χώρων και υψηλή λειτουργικότητα

Αλλά πρώτα απ’όλα, το οικογενειακό κομμάτι. Το Kodiaq RS έχει τους χώρους, έχει και την άνεση. Οι επιβάτες κάθονται σχεδόν 40 εκατοστά πάνω από το πάτωμα, τα σπορ καθίσματα μπροστά ρυθμίζονται προς πάσα διεύθυνση και για κάθε γούστο, τα πίσω καθίσματα με τη ρυθμιζόμενη κλίση, διαιρούμενα σε αναλογία 40:20:40, έχουν και αέρα για τα γόνατα και το απαιτούμενο πλάτος για να βολευτούν πολύ καλά τρία άτομα. Εύκολα θα χωρέσουν και όλες οι αποσκευές των επιβαινόντων με 910 λίτρα να μπαίνουν στο πορτ μπαγκάζ με την αυτόματη πόρτα στην πενταθέσια διάταξη (διατίθεται προαιρετικά και επταθέσια), που μπορούν να αυξηθούν στα 2105 αν πέσει η πίσω σειρά. Αν υπάρχουν κάποια παραφωνία, αυτή είναι τα μη ρυθμιζόμενα προσκέφαλα, που μπορεί να ενοχλήσουν κάπως τους ψηλούς οδηγούς,

Στην ευρυχωρία προσθέστε υψηλό επίπεδο εργονομίας και πρακτικότητας. Οθόνη infotainment φυσικά υπάρχει, με καλά γραφικά και σύστημα πλοήγησης, αλλά η Skoda δεν έχει στριμώξει εκεί κάθε λειτουργία του αυτοκινήτου. Αντ’αυτού, πολλές ελέγχονται μέσω τριών κεντρικά τοποθετημένων έξυπνων περιστροφικών διακοπτών με ψηφιακές ενδείξεις, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη διαχείριση της θερμοκρασίας, του ήχου, του αέρα και άλλων παραμέτρων της καμπίνας. Πολλές ρυθμίσεις μπορούν να γίνουν και μέσω φωνητικών εντολών (hey Laura η προσφώνηση, μην πείτε hey Skoda), με το σύστημα να ανταποκρίνεται άψογα. Ξεχάστε όποιες ανησυχίες για ατελείωτες αναζητήσεις σε μενού και υπομενού.

265 ίπποι κάνουν διαφορά, αλλά δεν ανάβουν φωτιές

Και πάμε τώρα στα σπορ ζητήματα. Το Skoda Kodiaq RS εξοπλίζεται με δίλιτρο τετρακύλινδρο TSI, σε συνδυασμό με το γνωστό 7τάχυτο DSG. Το σύνολο περνά 265 ίππους και 400 Nm ροπής στους τέσσερις τροχούς, προσδίδοντας αρκετά δυναμικό χαρακτήρα στο αυτοκίνητο – το 0-100 έρχεται σε 5,9 δευτερόλεπτα και μαζί με την ομαλή λειτουργία του κιβωτίου αλλά και τον ευχάριστο ήχο του κινητήρα η απόδοση στον αυτοκινητόδρομο κάνει αίσθηση.

Δεν παύουμε να μιλάμε πάντως για ένα όχημα 1,8 τόνων που δεν έχει σχεδιαστεί για χαμηλές πτήσεις, οπότε σε μεγαλύτερες ταχύτητες το βάρος και η αεροδυναμική αντίδραση αρχίζουν να κάνουν και αυτά με τη σειρά τους αίσθηση και τα 25 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για το 0-200 υπογραμμίζει ότι δε βρίσκεσαι σε αυτοκίνητο για μεγάλες συγκινήσεις. Για τη μικρή δόση αδρεναλίνης που θα ψάξει κανείς στο ταξίδι πάντως κάνει πολύ καλή δουλειά. Προσοχή στην κατανάλωση μόνο, γιατί εδώ έχουμε ένα αμιγώς βενζινοκίνητο μοτέρ που θα «ρουφήξει» κατά μέσο όρο 9,5 λτ./100 χλμ.

Ισορροπημένο και ασφαλές στη οδήγηση, δύσκολη η τιμή

Οι έξι λειτουργίες οδήγησης του Skoda Kodiaq RS μπορεί να ακούγονται υπερβολικές και μάλλον είναι, αν αναλογιστεί κανείς ότι προσφέρεται πέρα από αυτές και η παραμετροποιήσιμη από τον ιδιοκτήτη Individual. Η Eco πάντως μπορεί να βοηθήσει κάπως με τη δίψα του TSI σε σχέση με τη Normal, ενώ για όσους θέλουν μια πιο εμφανή μεταβολή μεταξύ της οικογενειακής και της γρήγορης πλευράς του αυτοκινήτου η Comfort και η Sport θα ρυθμίσουν ανάλογα το πόσο σφιχτή είναι η ανάρτηση. Όσο για τις Snow και Off-Road, η αναγκαιότητά τους μάλλον επαφίεται στον εκάστοτε οδηγό και στο πόσο μακριά πιστεύει ότι μπορεί να τον πάει η τετρακίνηση.

Όποιο πρόγραμμα και αν επιλεχθεί τελικά πάντως, το Kodiaq RS αποδεικνύεται πολύ ισορροπημένο, με καλή πρόσφυση και ουδέτερη συμπεριφορά που δεν πρόκειται να προκαλέσει ανησυχία ακόμα και σε υψηλότερες ταχύτητες. Το προσαρμοζόμενο cruise control διαχειρίζεται εξαιρετικά τα όρια ταχύτητας, τις στροφές και τους κόμβους και σχεδόν… αυτοματοποιεί την οδήγηση μέχρι και τα 210 χλμ./ώρα (231 η τελική). Μαζί με την καλή λειτουργία του ESP και το lane assist θα κρατήσουν τον αυτοκίνητο σε ράγες και, αν προκύψει η ανάγκη, τα ισχυρά φρένα θα ακινητοποιήσουν το βαρύ αμάξωμα από τα 100 χλμ./ώρα σε 32,6 μέτρα.

Το επίπεδο άνεσης και ασφάλειας στην οδήγηση κάνουν σχεδόν χαλαρωτική τη συμβίωση στην καθημερινότητα και στο ταξίδι, με μικρές ή μεγάλες ταχύτητες. Θα μπορούσαν πάντως να είναι κάπως λιγότερο ευαίσθητα μερικά συστήματα, καθώς το φρενάρισμα μπορεί μερικές φορές να «ξυπνήσει» άσκοπα την προειδοποίηση χαλαρότητας των ζωνών.

Εντέλει, το Skoda Kodiaq RS θα χωρέσει τα πάντα, θα κυλήσει σαν sedan και θα δώσει δράση όταν του ζητηθεί. Ακόμα και συνυπολογίζοντας τον πολύ καλό βασικό εξοπλισμό (τριζωνικός κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου, keyless entry μεταξύ άλλων) με όλα τα παραπάνω ωστόσο, η τιμή που στις ευρωπαϊκές αγορές πλησιάζει τα 60.000 ευρώ (57.900 κοστίζει στη Γερμανία) δεν το καθιστά ακριβώς ως το πιο προσιτό Skoda. Για αυτούς που μπορούν να το αγοράσουν, θα καλύψει όλες τις ανάγκες, αλλά δεν το σηκώνουν όλες οι τσέπες.

AUDI
TOYOTA