autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Οδηγούμε το επόμενο Nissan LEAF

Οδηγούμε το επόμενο Nissan LEAF

20/6/2025

Το LEAF κονταίνει και γίνεται crossover.
Οθόνη 14,3 ιντσών, ευάερο και ευήλιο εντός.
Έως 218 ίπποι και πάνω από 600 χιλιόμετρα αυτονομία.
Άνεση και ησυχία στο ταξίδι.

Το LEAF κονταίνει και γίνεται crossover

Τρίτη γενιά Nissan LEAF και ο πιονέρος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει αλλάξει αρκετά. Crossover πλέον, ψηλότερο, βαρύτερο, αλλά πάντα πρωτοποριακό, έρχεται να πείσει για τις προθέσεις της εταιρείας και την πορεία της στην ηλεκτροκίνηση.

Το LEAF πατά στην ίδια πλατφόρμα με το Ariya και το ηλεκτρικό Renault Megane, όντας ωστόσο αρκετά πιο κοντό από το μεγαλύτερο μοντέλο της Nissan, αλλά και από τον προκάτοχό του. Πλέον, το μήκος περιορίζεται στα 4,35 μέτρα (4,49 ήταν η προηγούμενη γενιά) και το μεταξόνιο έχει μικρύνει κατά ένα εκατοστό στα 2,69, αλλά το πλάτος και φυσικά το ύψος έχουν αυξηθεί, μετρώντας πλέον 1,81 και 1,55 μέτρα αντίστοιχα. Ο σχεδιασμός δίνει έμφαση στην αεροδυναμική, με «κρυφά» χερούλια στις πόρτες, πίσω παρμπρίζ με γωνία 17 μοιρών και συντελεστή 0,25.

Οθόνη 14,3 ιντσών, ευάερο και ευήλιο εντός

Στο εσωτερικό κυριαρχούν οι δύο μεγάλες οθόνες του πίνακα οργάνων και του infotainment, αμφότερες στις 14,3 ίντσες, ενώ υπάρχει και head up display. Προσθέστε σε αυτό περιφερειακή κάμερα 360 μοιρών, αλλά μη θεωρήσετε ότι τα πάντα είναι ψηφιακά εντός του κόκπιτ, καθώς διακόπτες υπάρχουν και είναι αρκετά εύχρηστοι. Το Nissan LEAF διαθέτει και ηλιοροφή και συνολικά είναι αρκετά ευάερο και ευήλιο, αλλά κάνει κάποιες εκπτώσεις στην ποιότητα, καθώς χαμηλότερα στην καμπίνα τα πλαστικά σκληραίνουν αρκετά.

Έως 218 ίπποι και πάνω από 600 χιλιόμετρα αυτονομία

Το νέο Nissan LEAF χαρακτηρίζεται από έναν ηλεκτροκινητήρα 3-σε-1. Πρόκειται συγκεκριμένα για μονάδα που συνδυάζει το μοτέρ, το μετατροπέα και το μειωτήρα σε ένα «πακέτο», το οποίο είναι κατά 10% μικρότερο σε μέγεθος από το σύνολο της προηγούμενης γενιάς. Προσφέρεται με δύο επιλογές μπαταρίας, 52 kWh στη βασική έκδοση και 75 στην Extended Range. Στην πρώτη περίπτωση, ο κινητήρας αποδίδει 177 ίππους και 345 Nm ροπής, ενώ στη δεύτερη η ισχύς ανεβαίνει στους 218 ίππους με μικρή αύξηση της ροπής στα 355 Nm και επιτάχυνση 0-100 σε 7,6 δευτερόλεπτα (8,6 για την έκδοση των 177 ίππων).
Αυτό που διαφοροποιείται αρκετά ανάμεσα στις δύο προτάσεις είναι η αυτονομία, με τη μεγάλη μπαταρία να μπορεί να αντέξει, σύμφωνα με την εταιρεία, για 604 χιλιόμετρα, την ώρα που η μικρότερη περιορίζεται στα σεβαστά 436. Στην επίτευξη αυτών των τιμών παίζει ρόλο η αεροδυναμική του αμαξώματος που αναφέραμε παραπάνω, αλλά επίσης η μπαταρία είναι συνδεδεμένη σε ενσωματωμένο θερμικό κύκλωμα που περιλαμβάνει τον κινητήρα και τον κλιματισμό και διατηρείται για όσο περισσότερο γίνεται στην ιδανική θερμοκρασία. Σημειώστε ότι το αυτοκίνητο επιτρέπει τη σύνδεση με οικιακές συσκευές έως 3,6 kW, φορτίζει δε μέχρι το 80% σε λιγότερο από μισή ώρα.

Άνεση και ησυχία στο ταξίδι

Το Nissan LEAF ταξιδεύει πολύ ήσυχα, χάρη στον ηλεκτροκινητήρα αλλά και στο προσεγμένο και καλά ρυθμισμένο σασί, δανεικό από το Ariya. Η Nissan έχει στοχεύσει στην άνεση των πίσω επιβατών («ρυθμίσαμε τον πίσω άξονα ώστε να μην παθαίνουν ναυτία οι επιβάτες» ήταν η τοποθέτηση του επικεφαλής μηχανικού Hiroki Isobe), οπότε τα γόνατα MacPherson μπροστά συνδυάζονται με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω και το αυτοκίνητο πατά ομαλά και ουδέτερα, για χαλαρά και άνετα ταξίδια. Το αυξημένο βάρος όμως, που ανάλογα την μπαταρία κυμαίνεται από κάτι λιγότερο από 1,8 έως κάτι παραπάνω από 1,9 τόνους, είναι αρκετά αισθητό, κυρίως στις γρήγορες καμπές όπου θα οδηγήσει σε υποστροφή. Το τιμόνι ωστόσο προειδοποιεί όταν τα πράγματα πλησιάζουν στο όριο και δεν είναι δύσκολο για τον οδηγό να επαναφέρει το αυτοκίνητο στην τάξη.

Η ταξιδιωτική άνεση ενισχύεται από την ύπαρξη τριών προγραμμάτων οδήγησης, συν το παραμετροποιήσιμο Personal. Το Normal και το Eco προσφέρουν εύκολη και χαλαρή προσέγγιση, ενώ στο Sport οι ρυθμίσεις «σφίγγουν», αλλά ανεβαίνει αρκετά και η κατανάλωση. Για να ανταποκριθεί σε ακόμα μεγαλύτερο εύρος οδηγικών προτιμήσεων, το LEAF επιτρέπει coasting αλλά διαθέτει και δυνατότητα one-pedal driving.

Το Nissan LEAF θα ξεκινήσει την πορεία του στην αγορά το 2026, οπότε κάποια πράγματα πιθανότατα θα έχουν αλλάξει μέχρι τότε σε σχέση με το αυτοκίνητο της δοκιμής. Οι Ιάπωνες πάντως φαίνεται να έχουν εκσυγχρονίσει και με το παραπάνω το μοντέλο τους, στο οποίο εξάλλου μάλλον θα χρειαστεί να βασιστούν αρκετά στο προσεχές διάστημα, με τα συμβατικά αυτοκίνητα να δέχονται όλο και περισσότερα πλήγματα.

FORD
AUDI