Τι ισχύει με την επιδότηση των ηλεκτρικών και plug-in;

Διαβάστηκε από 10002 αναγνώστες - 4/5/2020

Η ηλεκτροκίνηση μπαίνει σιγά-σιγά στην ζωή μας, με πρώτο βήμα τα υβριδικά και τα plug-in υβριδικά μοντέλα. Μια λέξη που τα συνοδεύει είναι η «επιδότηση». Τι είναι όμως αυτή η επιδότηση και πόσο βοηθάει στην αγορά ενός τέτοιου αυτοκινήτου; Ας δούμε τι ισχύει στην Γερμανία σε αυτό το ενημερωτικό άρθρο της Auto Bild.

 
 
Από τις 19 Φεβρουαρίου 2020, υπάρχει αυξημένο περιβαλλοντικό μπόνους για νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, plug-in υβριδικά και οχήματα υδρογόνου!  Το πιο σημαντικό είναι ότι η χρηματοδότηση αυτή, έχει αναδρομική ισχύ. Αυτό σημαίνει ότι η επιδότηση αυτή μπορεί να εφαρμοστεί αναδρομικά για όλα τα οχήματα που τη δικαιούνται και ταξινομήθηκαν μετά τις 4 Νοεμβρίου 2019, ενώ ισχύει επίσης και για τα οχήματα χρηματοδοτικής μίσθωσης.


 
Το περιβαλλοντικό μπόνους (όπως λέγεται επίσημα) διανέμεται από το Υπουργείο Οικονομίας. Η διάρκεια ισχύος του παρατάθηκε μέχρι το 2025, με την ομοσπονδιακή κυβέρνηση και την αυτοκινητοβιομηχανία να πληρώνουν από 50% του κόστους, ενώ τα ομοσπονδιακά κονδύλια που προορίζονται για αυτό, ανέρχονται σε 2,09 δις ευρώ. Πιο αναλυτικά, η επιδότηση για ηλεκτρικά οχήματα με τιμή μέχρι 40.000 ευρώ (για παράδειγμα για το νέο VW ID.3) αυξήθηκε από 4.000 σε 6.000 ευρώ και για οχήματα με τιμή τιμοκαταλόγου από 40.000 ευρώ μέχρι 65.000 ευρώ, αυξήθηκε σε 5.000 ευρώ . Για τα plug-in hybrids, με αρχική τιμή μέχρι 40.000 ευρώ, η επιδότηση αυξήθηκε σε 4.500 ευρώ ενώ για τα μοντέλα με τιμή από 40.000 μέχρι 65.000 ευρώ, η επιδότηση είναι 3.750 ευρώ. Επιπλέον, υπάρχει εξοικονόμηση ΦΠΑ έως 570 ευρώ. 


 
Η χρηματοδότηση θα έχει ισχύ έως 700.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι η επιδότηση αυτή θα μπορούσε να υποστηρίξει επιπλέον 650.000 έως 700.000 ηλεκτρικά οχήματα. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θέλουν να διαθέσουν πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αγορά τα επόμενα χρόνια, αφού προκειμένου να επιτευχθούν οι κλιματικοί στόχοι του 2030, θα απαιτηθούν επτά έως δέκα εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Γερμανία, σύμφωνα με ένα γενικό κυβερνητικό σχεδιασμό.
 
Επιδότηση και για τα ελαφρώς μεταχειρισμένα οχήματα
Η επιδότηση δεν καταβάλλεται μόνο για τα νέα οχήματα, αλλά επεκτείνεται και στη λεγόμενη δεύτερη πώληση. Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και τα ελαφρώς μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα που δεν έχουν λάβει κρατική χρηματοδότηση επιτρέπεται να λάβουν επιδότηση, θα πρέπει όμως κατά τη στιγμή της μεταπώλησης, το αυτοκίνητο να είναι ταξινομημένο για τουλάχιστον τέσσερις και το πολύ οκτώ μήνες και έχει καλύψει μέγιστη χιλιομετρική απόσταση 8.000 χιλιομέτρων.
 


 
Εκτός από την υψηλότερη πριμοδότηση αγοράς για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, από το τέλος του 2019, αναμένεται να δημιουργηθούν περισσότεροι σταθμοί φόρτισης, ούτως ώστε να δημιουργηθεί μια μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2016 που θεσπίστηκε το λεγόμενο περιβαλλοντικό μπόνους, η επιδότηση δηλαδή, και μέχρι το τέλος Ιανουαρίου 2020, είχε δοθεί μόνο σε 173.841 αυτοκίνητα, και από αυτά το 60% περίπου ήταν αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.  
 
Γιατί βοηθάει η πολιτεία στη Γερμανία;
Η κατασκευή αυτοκινήτων, είναι μια βασική γερμανική βιομηχανία με 800.000 θέσεις εργασίας και 370 δισεκατομμύρια ευρώ σε ετήσιες πωλήσεις. Ως εκ τούτου, το κράτος υποστηρίζει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, ώστε να μην χάνουν τη σύνδεση με μελλοντικές τεχνολογίες όπως η ηλεκτρική κινητικότητα ή η αυτόνομη οδήγηση, ενώ η Κυβέρνηση δέχεται επίσης πιέσεις λόγω των κανονισμών της ΕΕ για την προστασία του κλίματος.