
Xiaomi SU7: Οδηγούμε τη ναυαρχίδα του Κινεζικού κολοσσού
Η κορυφαία έκδοση αποδίδει 1.548 ίππους και κάνει 0-100 χλμ./ώρα σε 1,98 δλ.
Πολυτελές εσωτερικό με άπλετους χώρους
Αρκετά ικανό στο δρόμο με χαμηλή θέση οδήγησης, οι τιμές του ξεκινούν από 28.500 ευρώ στην Κίνα
Η Xiaomi φιλοδοξεί να βρεθεί στην κορυφή της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας
Ενώ η Apple εγκαταλείπει τα σχέδιά της στον χώρο της αυτοκίνησης, η Xiaomi κάνει δυναμική είσοδο στην αυτοκινητοβιομηχανία με το εντυπωσιακό SU7. Ο κινεζικός κολοσσός, που αυτή τη στιγμή στέκεται στην τρίτη θέση παγκοσμίως στην αγορά κινητών τηλεφώνων, στοχεύει στο να γίνει μια από τις πέντε μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου μέσα στις επόμενες δύο δεκαετίες, σύμφωνα με τον CEO Lei Jun. Το Xiaomi SU7 έχει ήδη κερδίσει τις εντυπώσεις στην Κίνα, με τις προπαραγγελίες να ξεπερνούν κάθε προσδοκία και τις ουρές στις εκθέσεις να αποδεικνύουν το έντονο ενδιαφέρον του κοινού. Η κορυφαία έκδοση SU7 Ultra συγκέντρωσε 10.000 παραγγελίες μέσα σε μόλις δύο ώρες από το λανσάρισμά της, παρά την υψηλότερη τιμή της.
Η κορυφαία έκδοση αποδίδει 1.548 ίππους και κάνει 0-100 χλμ./ώρα σε 1,98 δλ.
Η σχεδίαση του SU7 μας θυμίζει ένα συνδυασμό Porsche Taycan και Tesla Model S. Στο μπροστινό μέρος, τα φανάρια παραπέμπουν αισθητά στη γερμανική φίρμα, ενώ συνεχίζοντας προς τα πίσω, ξεχωρίζει η κυρτή οροφή με το ενιαίο φωτιστικό σώμα στο πίσω μέρος. Όσον αφορά τις εκδόσεις που προσφέρεται το κινεζικό σεντάν, η Xiaomi διαθέτει 4 διαφορετικές. Η βασική έκδοση του SU7 εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 300 ίππων και 400 Nm ροπής στον πίσω άξονα και μπαταρία 74 kWh, προσφέροντας υποσχόμενη αυτονομία περίπου 700 χιλιομέτρων σύμφωνα με τον κινεζικό κύκλο μετρήσεων. Το ίδιο σύνολο προσφέρεται και με μεγαλύτερη μπαταρία 94 kWh με υποσχόμενη αυτονομία 830 χιλιόμετρα. Η έκδοση Max προσθέτει άλλον ένα κινητήρα στον εμπρός άξονα, ανεβάζοντας τη συνδυαστική ισχύ στα 673 άλογα και 838 Nm ροπής. Διαθέτει μπαταρία 101 kWh με τεχνολογία 800 volt, επιτυγχάνοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,8 δλ.. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται το SU7 Ultra, εξοπλισμένο με τρεις κινητήρες (έναν εμπρός και δύο πίσω) που αποδίδουν συνολικά 1.548 ίππους. Οι επιδόσεις του είναι εκρηκτικές: 0-100 χλμ./ώρα σε 1,98 δλ. και τελική ταχύτητα 350 χλμ./ώρα. Εφοδιάζεται με μπαταρία 150 kWh που σύμφωνα με την εταιρεία, μπορεί να φορτίσει από 10 – 80% σε μόλις 11 λεπτά, κερδίζοντας 630 χιλιόμετρα αυτονομία.
Πολυτελές εσωτερικό με άπλετους χώρους
Το εσωτερικό του SU7 υιοθετεί μια πιο μινιμαλιστική εικόνα και δεν υπερφορτώνει τον οδηγό με τεχνολογίες και «έξυπνα» συστήματα. Στην κεντρική κονσόλα κυριαρχεί μια μεγάλη οθόνη, από την οποία διαχειρίζονται όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου, ενώ στα πίσω καθίσματα συναντάμε μονάχα δύο υποδοχές για tablets. Παράλληλα, το αυτοκίνητο συνδέεται με όλες τις άλλες έξυπνες συσκευές της Xiaomi. Τις εντυπώσεις κλέβουν οι μικρές λεπτομέρειες που παραπέμπουν στον παραδοσιακό κόσμο της αυτοκίνησης, όπως οι κομψά τοποθετημένες βίδες στο ταμπλό και το κλειδί που αποτελεί μια μινιατούρα του αυτοκινήτου με την υπογραφή του CEO Lei Jun. Η άνεση των επιβατών εξασφαλίζεται χάρη στο μεταξόνιο των τριών μέτρων που προσφέρει άφθονο χώρο για τα πόδια, ενώ η πανοραμική γυάλινη οροφή ενισχύει την αίσθηση ευρυχωρίας. Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 517 λίτρα στο πίσω πορτμπαγκάζ και επιπλέον 105 λίτρα στον εμπρόσθιο αποθηκευτικό χώρο. Η έκδοση Ultra ξεχωρίζει με την εκτεταμένη χρήση κάρμπον στο εσωτερικό, τις κίτρινες λεπτομέρειες στις ζώνες ασφαλείας και το τιμόνι, καθώς και με το χρυσό 24 καρατίων στο εμπρόσθιο έμβλημα της μάρκας.
Αρκετά ικανό στο δρόμο με χαμηλή θέση οδήγησης, οι τιμές του ξεκινούν από 28.500 ευρώ στην Κίνα
Μας δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμάσουμε την έκδοση MAX με τους 673 ίππους, όπου ο καλύτερος χρόνος που καταγράψαμε σε επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ήταν 3,1 δλ. και 0-200 χλμ./ώρα σε 11,1 δλ., νούμερα ελαφρώς πιο πάνω από εκείνα του κατασκευαστή. Η απόσταση φρεναρίσματος από τα 100 χλμ./ώρα είναι μόλις 35μ., επίδοση συγκρίσιμη με την Porsche Taycan 4S Sport Turismo. Στο δρόμο, το SU7 αποδεικνύεται αρκετά ικανό, προσφέροντας καλή αίσθηση στο τιμόνι και τα πεντάλ, ενώ διαθέτει διάφορες λειτουργίες οδήγησης, από Eco μέχρι Sport Plus. Το σύστημα υποβοήθησης οδηγού επιτρέπει αυτόματες αλλαγές λωρίδας με το άγγιγμα του φλας, ενώ η χαμηλή θέση του κέντρου βάρους εξασφαλίζει ελάχιστες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Μοναδικό μειονέκτημα αποτελεί ο θόρυβος στο εσωτερικό σε ταχύτητες άνω των 120 χλμ./ώρα, καθώς τα μονά κρύσταλλα στα μπροστινά παράθυρα δεν ανταποκρίνονται στα πρότυπα της κατηγορίας. Όσον αφορά το κόστος του SU7, η βασική έκδοση ξεκινά από τα 28.500 ευρώ στην Κίνα, ενώ ακόμη και η κορυφαία έκδοση Ultra, με τους 1.548 ίππους, κοστίζει μόλις 69.950 ευρώ, σχεδόν το ένα τέταρτο της τιμής της Porsche Taycan Turbo GT στην Κίνα.