Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Το Καλύτερο μικρό SUV σήμερα

Διαβάστηκε από 83688 αναγνώστες - 4/1/2021

Hyundai Kona 
Τα ευανάγνωστα, αναλογικά όργανα του Kona θα σας κάνουν ευτυχισμένους, ιδιαίτερα αν μετεπιβιβαστείτε από το Peugeot 2008 στο κορεατικό μοντέλο. Επίσης, η χρήση του καλά δομημένου infotainment δεν κρύβει... γρίφους. Με το ξεκίνημα της δοκιμαστικής διαδρομής απολαύσαμε τον εύχρηστο και ακριβή επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων. Ωστόσο, η συνέχεια είναι λίγο διαφορετική, επειδή ο turbo κινητήρας δείχνει σχετικά... ανόρεκτος και κάνει το Kona να δείχνει πως... ζορίζεται.



Βέβαια, με περισσότερους από 1,3 τόνους είναι το βαρύτερο μοντέλο της δοκιμής, αλλά δεν πρόκειται και για κάποιο υπερβολικό βάρος. Το κορεατικό μοντέλο, όπως και το Juke, δείχνει στην καθημερινότητα έναν πιο σφικτό χαρακτήρα. Τέλος, όσοι διανύουν μεγάλες αποστάσεις και με αυξημένη συχνότητα, θα ενοχληθούν από τα μικρά διαστήματα των service (15.000 km ή 2 φορές το χρόνο).

Nissan Juke
To Juke στέκεται άνετα στον δρόμο, τη στιγμή που ο οδηγός και οι επιβάτες του απολαμβάνουν τα άνετα καθίσματα. Επιπλέον, στη καμπίνα επικρατεί σχετική ησυχία, αφού η «δραστηριότητα» του τρικύλινδρου κινητήρα δεν ενοχλεί τους επιβάτες, σε βαθμό που το Juke μοιάζει να επιδεικνύει ένα πιο ώριμο προφίλ. Στις κακοτεχνίες του οδοστρώματος όμως, αυτή η καλή εντύπωση διαταράσσεται καθώς η ανάρτηση του Juke αντιδρά κάπως απότομα ακόμα και σε μικρά... μπαλώματα της ασφάλτου.



Εκτός από τη αυτή χαλαρότητα, υπάρχει και έλλειψη στους χώρους, πάνω απ όλα στη δεύτερη σειρά θέσεων, όπου το Juke εξαιτίας της χαμηλής γραμμής των παραθύρων του δείχνει ακόμα πιο μαζεμένο. Από την άλλη πλευρά, μας αρέσει η 3ετής διάρκεια της εγγύησης και ο περιεκτικός εξοπλισμός του κορυφαίου πακέτου Techna - έστω κι αν αυτό στην Ελλάδα κοστίζει περίπου 6.600 ευρώ επιπλέον της βασικής εξοπλιστικής εκδοχής Energy.

Opel Crossland X
Ψηλό, στενό και λίγο sport είναι το Crossland X. Από την άλλη, όμως, το εσωτερικό του Opel σου δίνει την αίσθηση του πιο ευάερου όλων. Το Crossland, όμως, έχει και σπορτίφ ιδιότητες. Για την επιτάχυνση από στάση ως τα 100 km/h, ο τρικύλινδρος κινητήρας τα καταφέρνει καλύτερα απ όλους τους άλλους. Ταυτόχρονα, είναι το μοναδικό μηχανικό σύνολο, που εξασφαλίζει στο crossover, το οποίο προέκυψε σε συνεργασία με τον όμιλο PSA, ταχύτητα ακόμα και 200 km/h. Ωστόσο, δεν υπάρχει κανένας λόγος να κινείται κανείς τόσο γρήγορα.



Από την πλευρά της, η ανάρτηση είναι αποτελεσματικά ρυθμισμένη ώστε να ταιριάζει μια χαρά με τον τίμιο χαρακτήρα του Crossland, με το ευμετάβλητο εσωτερικό, στο οποίο η συρόμενη πίσω σειρά θέσεων με τη ρύθμιση κλίσης της πλάτης αρέσει πολύ, ακόμα κι αν ο χώρος, που περισσεύει για τα πόδια, είναι μικρός. Το Opel Crossland, πάντως, είναι σε θέση να φορτωθεί με βάρος, που ξεπερνά το μισό τόνο. Βέβαια, τότε χρειάζεται πολλή προσοχή, αφού υπΆ αυτές τις συνθήκες η ανάρτηση φτάνει γρήγορα στα όριά της.

Peugeot 2008 
Αρκετά επιθετικό δείχνει το 2008. Ωστόσο, πίσω από την άγρια γκριμάτσα του, κρύβεται ένα ήρεμο λιοντάρι. Με άλλα λόγια, το μικρό crossover της Peugeot έχει... γαλλικά μαλακές ρυθμίσεις. Στην πράξη, το 2008 παρέχει μεταξύ όλων των μοντέλων της δοκιμής την καλύτερη άνεση ανάρτησης. Με αυτήν ταιριάζει άριστα ο καλά ηχομονωμένος κινητήρας, ένα τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο, που λειτουργεί πολύ συγκρατημένα. Σε αντίθεση με το ESP, το οποίο σε στροφές, τις οποίες ο οδηγός αντιμετωπίζει με σπορτίφ διαθέσεις, φρενάρει άμεσα κάθε φιλόδοξη προσπάθεια.



Εξαιτίας του μικρού και χαμηλά τοποθετημένου τιμονιού, ο οδηγός του 2008 θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο σε σχέση με κάθε άλλο μοντέλο ώστε να βρει την πλέον βολική θέση καθίσματος. Βέβαια, αυτή η ιδιαιτερότητα είναι κάτι που τελικά μπορεί να συνηθίσει κανείς. Από την άλλη, όμως, το περίπλοκο σύστημα infotainment αποσπά κατά πολύ την προσοχή του οδηγού!

Ford Puma
Το Puma ορμά ακάθεκτο προς τη νίκη, κάθως μας πείθει σε πολλά επίπεδα. Για παράδειγμα, με τον κινητήρα του, το «ζωντανό» και εύστροφο τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο, που υποστηρίζεται από μία μίζα-γεννήτρια, η οποία ενισχύει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ο συνδυασμός τους είναι πολύ επιτυχημένος, έστω κι αν η κατανάλωση δεν είναι δυνατό να περιοριστεί αισθητά. Ο ανταγωνισμός από την πλευρά των Opel και Nissan (αν και δεν εφοδιάζονται με το δίκτυο των 48 Volt) είναι έστω και κατά λίγο πιο οικονομικός. Από την άλλη, όμως, και σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, το Ford είναι κυρίαρχο, κάτι που οφείλεται στην πετυχημένη ρύθμιση της ανάρτησης, με την οποία το Ford, αν και νέο, δείχνει κιόλας πολύ ώριμο. Εντάξει, στην εξοπλιστική εκδοχή “ST” δεν είναι τόσο... αφράτο στις κακοτεχνίες του δρόμου όσο το Peugeot 2008, αλλά το Puma παρουσιάζει λιγότερες και μικρότερες κλίσεις του αμαξώματος και κάθε στιγμή είναι παρόν σε ποσοστό 100% πάνω στην άσφαλτο.



Βέβαια, τις μικρές ανωμαλίες του δρόμου δεν τις αντιμετωπίζει με την ίδια μαεστρία, εξαιτίας των μεγάλων τροχών των 18 ιντσών, ωστόσο σε σχέση με τα Nissan Juke και Hyundai Kona τα καταφέρνει καλύτερα, όντας κατά πολύ λιγότερο ενοχλητικό. Επίσης, δεν μπορέσαμε να αποκαλύψουμε αδυναμίες ούτε στη χρήση των διάφορων συστημάτων στο εσωτερικό, καθώς η ψηφιακή οθόνη μπερδεύει το χρήστη απλώς λιγότερο σε σχέση με αυτήν του Peugeot. Η αρμονική εντύπωση ολοκληρώνεται από το καλό επίπεδο κατασκευής. Η γραμμή της οροφής, που είναι καθοδική στο πίσω μέρος «κοστίζει» έστω και λίγη ελευθερία χώρου για το κεφάλι όσων κάθονται στην πίσω σειρά θέσεων, αλλά ευτυχώς καθόλου όγκο από το χώρο αποσκευών: Με την πλάτη των καθισμάτων της πίσω σειράς θέσεων στην αρχική θέση τους, κανένα άλλο μοντέλο της δοκιμής μας δεν είναι ικανό να χωρέσει περισσότερες ή μεγαλύτερες αποσκευές!

ΚΑΤΑΤΑΞΗ:
1.
Ford Puma Αν και πολύ φρέσκο, δείχνει κιόλας αρκετά ώριμο. Ωστόσο, ο νικητής της συγκριτικής δοκιμής μας υστερεί σε χώρους.
2. Peugeot 2008 Χάρη στην παροχή άνεσης υψηλού επιπέδου, είναι ο νικητής στην αξιολόγηση των ικανοτήτων. Ωστόσο, η χρήση των διάφορων μέσων συχνά εκνευρίζει.
3. Opel Crossland X Χάρη, κυρίως, στο ευμετάβλητο εσωτερικό του, το Crossland X κατακτά μία θέση στο βάθρο.
4. Nissan Juke Το Juke μπορεί και συγκεντρώνει βαθμούς στον τομέα της άνεσης και της δυναμικής οδικής συμπεριφοράς. Ωστόσο, στο τέλος κατατάσσεται μόλις στην τέταρτη θέση.
5. Hyundai Kona Το κομψότατο Kona υστερεί, ουσιαστικά, μόνο στον τομέα της άνεσης. Ταυτόχρονα, έχει την πιο προσιτή αρχική τιμή και στην Ελλάδα, ενώ κερδίζει βαθμούς και από την πολυετή εγγύησή του.

Συμπέρασμα
Εξαιρετικό ντεμπούτο για το Puma, που κατέκτησε την πρώτη νίκη στην πρώτη σύγκρισή του! Υπετερεί του Peugeot 2008 μόνο στο κεφάλαιο της συνδεσιμότητας και του κόστους. Επιπλέον όμως, το Ford πείθει με το καλό επίπεδο της κατασκευής του, τον ανώτερο συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου ταχυτήτων και οδικής συμπεριφοράς, καθώς και την καλά ρυθμισμένη ανάρτηση.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει